DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Dröm 2 av kompis.

Kategori:

Jag drömmer att jag är i någon slags matsal med några kompisar.
Matsalen är mörkt mörkt turkos-grön nästan skitigt turkos-grön och är full av matrester kastade på väggarna etc.
När man skulle gå in i matsalen så måste man första ta sig förbi långa backar med glas, backarna är i brunt plast, istället för de vanliga blå.


Jag tolkar: Matsalen är du själv, som man måste ta sig igenom en massa bös för att hitta insidan. Och där är det kladd överallt, lite kaotiskt, stökigt, och ganska mörkt. (men ischa då..:()

Sen måste man gå igenom spärrar som finns på liseberg, eller i ljungby simhall.
Allt var kladdigt och överallt fanns det gammal mat.

Min pappa sitter där inne.
Sen går vi ut.


Jag tolkar: Du släpper inte in nån innanför skalet utan att de godkännts.
Den gamla maten tror jag är gammalt groll som spökar.
En svunnen tids gräl och stök. Mat brukar handla om familjen och så med. Sociala sammanhang, familjemiddagar, osv.
Din far sitter där inne med, så det förstärker mitt antagande.


Då råkar jag stöta till glasen så en back ramlar ner, men jag hinner fånga den innan den slår i golvet.
Sen ramlar en till, men jag fångar den med hjälp av den andra backen, så att den ramlar på den andra.
Sen ramlar en tredje upp och ner på de andra 2 men klarar sig.
Sen ramlar en fjärde upp och ner men hamnar på golvet, men inget gick sönder...


Detta hade du ju tytt själv, men jag tog bort det från min blogg pga din anonymitet.
Tror det stämmer mkt väl dock.
Och att fjärde gången går det i golvet.
Det klarar sig, men det faller pladask i golvet först.
Ärligt talat tror jag inte att du tror på en fortsättning, hur mycket du än gärna vill det i medvetande vaket tillstånd. Du vet om innerst inne, att detta är dömt att misslyckas redan från början.

Säger inte detta för att vara elak, säger det mest för att drömmen säger så..
Och att det är vad jag TROR.
Som sagt, ta inte mig på orden för att jag VET det jag säger, för det gör jag inte.
Mina tydningar är endast vad jag TROR..


...Så ser jag vid ett bord en kompis som jag inte har pratat med på evigheter.
Vi börjar prata och jag berättade vad som precis hände med glasen och frågar honom om han såg det.
Vi ser  ett playstation 2 och jag vill dra ut sladden så jag tittar på pappa i matsalen som skriker argt "GÖÖÖR DEEET!!!" så jag drar ut sladden och matsalen blir mörk.
Vi går vidare.

Jag tyder:
Läs den sista meningen.. Och tänk på den lite.
Dra ut sladden.. Och som i en tidigare dröm- stäng fönstret. Det känns som att det är samma budskap som ditt undermedvetna vill tala om för dig.
När det blev mörkt så släckte du det kaotiska kapitlet.

Plötsligt sitter vi i en säng och jag ger honom hans sockar.
3 st med julmönster på.


Jag tyder: Där har vi tre igen, så det är samma sak där.
Att det är julmönster antar jag att det handlar om nuet. Det är snart jul.


Jag säger att jag inte har tvättat dom för jag har inte använt dom.
Nu ligger vi ner, jag ligger på hans mage och jag känner lukten av hans tröja, den luktar som min farfar,  gott med andra ord^^


Kan det vara julkänslan som spökar?

Jag tittar ut genom ett fönster, det är ljust ute, hela rummet är ljust.
Plötsligt har jag bara trosor (obehaglig situation) trosorna är ljusblåa med vita månar på.
Han tkr att dom är söta :P.

Jag tror: Nakendrömmar (du har visserligen nåt på dig iaf) brukar tyda på känslan av att inte ha kontroll.
Maktlöshet, och så vidare.


Sen så är vi ute och går (påklädd ^^) Vi sitter på en robots axlar.
Pappa sitter på en annan robot.
Och sen ropar någon (ser inte vem det är) "Kolla! Hon har hittat ett annat ljushuvud" (typ ny kille).
Pappa tittar på mig med ett leende, när han åker förbi sen räcker han ut tungan och rynkar på näsan, men på ett positivt sätt.


Jag tyder: Nita nitta nää-nää?
"Vad vare jag sa"-blicken från din far?
Han är, en annan sida av din egna personlighet, i drömmen. Lite jävlig sådär, i denna nu. Rolig-jävlig.

Jag vänder mig till killen som nu bär mig på sina axlar att "just de.. du är ju tsm med en tjej ju."
Då säger han "Vi träffades typ bara en gång" Sen var det samtalet slut.


Jag tolkar: Nåt som har hänt i verkligheten förr, kanske...? De orden, typ. Ja jag säger inget mer här, det får du fundera på själv.

Vi kommer till ett hus, går in och sätter oss i vardagsrummet.
Det är ljust och det finns en eldstad och det brinner en brasa där.
Jag sitter på en stol som står på en vit pälsmatta typ.


Jag tolkar: The fire of löööööve. Ljusningen i livet kommer, och det blir så jävla mys.

Jag äter glass som har massa strössel och stjärnor och glitter på sig.
Jag spiller glittret och stjärnorna på mattan och pappa dyker upp med en dammsugare.
Jag dammsuger mattan och pappa skriker "NEJ!" sen säger han "Går det bra förresten?"

Jag tolkar:
Just saker som folk säger, ska man ta vara på i drömmarna, för de är oftast uppmaningar eller frågor man ska ställa sig själv.
Så... Gör det.

Sopa under mattan, Göra rent hus, Städa undan efter sina misstag..
Spilla tid.


Hoppas detta ger dig nåt.

Pössa, Donk.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: