DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Real Life med Yohanna i Las Palmas

Kategori: I-Landsproblem





Yohanna har en Real Life serie, där man kan vara med och visa hur olika delar av ens hem ser ut. Inte uppsnitsat hotelliknande, utan hur det FAKTISKT ser ut till vardags.

Jag ville vara med, haha! Fråga mig inte varför, det undrar jag nog själv i efterhand, för vårt kylskåp är nu rätt äckligt. Har inte torkat ur det på länge, och tyvärr så syns det ganska tydligt.
Jag skyller på katten. (For no reason at all, han når inte upp...)

Så, här är det alltså.
Man skulle även välja ut två grejer man inte kan vara utan i kylen. En nyttig och en inte så nyttig.


Mjölk, är nyttigt. Det är inte lika nyttigt i kaffet eller blandat med O'boy, men det är en helt annan historia.

Och lingonsylt. Mindre nyttigt, men viktigt för mig!  Här en variant som är hemmagjord av en kär släkting. Lingonsylt har jag som tillbehör till det mesta, utom pastarätter...
Det går åt!

Tack för ikväll, hej!

ps. ÖÖÖÖÖÖÖÖH!! Va FAN är det för nåt som ser ut som en minigris i rått-storlek, längst upp till höger????? Jag får gå o kolla.

Kommentarer

  • linda - en vimsig mamma säger:

    kylskåp behöver inte vara så välstäda tycker jag =) kram

    2011-10-04 | 23:11:14
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Du är rolig du. Vad var det för råtta i kylen?

    Det ser helt normalt ut i din kyl, ser ut som hos oss alla. På något konstigt sett så blir det alltid fläckigt i kylen. Varför? Man håller ju inte på och lagar mat därinne, men så är det.

    Och jag städar bara där till jul, men schhhh säj det inte till nån. Därför tog jag mitt kort ¨så långt ifrån ;)

    Bra jobbat!

    Hälsningar

    Yohanna

    2011-10-04 | 23:47:03
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
  • Kristiina - mamma till Lovisa säger:

    Haha jag tycker faktiskt att ert kylskåp ser ut som vårt ;) och ja det är bra att kolla hur efterfrågan ser ut på marknaden innan man startar. Men om du vill hålla det hemligt kan du ju fråga folk om idén i sig eller liknande produkter? Eller ngt sånt. Puss

    2011-10-05 | 19:21:03
    Bloggadress: http://keeya-keeya.blogspot.com
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Nu ligger sammanfattningen ute. Bara att köra på och kika in hos alla andras normala kylskåp.

    Tack för att du ville vara med och hoppas att du hänger på nästa vecka också.

    Hälsningar

    Yohanna

    2011-10-06 | 00:04:02
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
  • Maya säger:

    Haha, undra va det där är för något längst upp till höger? :P

    Lingon är viktigt här med, finns det något godare än hemma gjord sylt, och jag tror inte den är lika onyttig som köpt färdig :)

    2011-10-06 | 07:07:03
    Bloggadress: http://mayashideout.blogspot.com/
  • Annelie säger:

    Hej, ser att du också har tupperware i ditt kylskåp;-) Ser ngt riktigt gott i dörren...nöttopping :-)



    Det är inte många som stavara sitt namn som du o jag :-)

    2011-10-06 | 13:28:56
    Bloggadress: http://anneliestankar.wordpress.com
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Hallå där!

    Kommer du ihåg detta inlägg som du skrev?



    Nu har vi kört Real Life under hela året och nu när det närmar sig slutet på 2011, tänkte jag försöka att locka alla som varit med tidigare att berätta igen.

    Denna vecka handlar det om att berätta om något i ditt "real life" som hänt, som du lyckats med, som du är stolt över osv.

    Ända tills på torsdag kväll finns det tid. Sedan så gör jag en sammanställning över alla inlägg så vi alla kan gå in, på fredag, och läsa hos varandra om alla framgångar vi haft under året. För att komma i stämning till nyår.



    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/december/real-life-arets-prestationer.html



    Hoppas att du hänger på.



    Hälsningar

    Yohanna

    2011-12-27 | 22:17:58
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: