DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

LASSE GÄSTBLOGGAR

Kategori: I-Landsproblem



Till tonerna av "Alptoppens ros" av Owe Thörnqvist ska jag försöka skriva ihop något.

Att presentera sig vore på sin plats.
Lasse, 27 år, snart 2 barns familjefar, svarvare till yrket, gamer, musikintresserad.

Trevligt att träffas.

Hörde en sak på jobbet idag, att en högstadieskola i Ljungby kommun hade haft sånt där skol-val. SD hade blivit största parti och de andra var väldigt små i jämförelse.
Medborgarna rasar.
Men stanna upp ett tag. Tänk efter....

När jag - eller du - gick i skolan så brottades väl man med väldigt lustiga åsikter.
När jag var 14-15 år kallade jag mig anarkist och gick omkring sminkad i skolan med en jacka jag köpt begagnad av en klasskompis med ett egenhändigt målat anarkist A på ryggen.
Och ändå har jag röstat i varenda val sen jag blev myndig.

Min poäng är att man inte ska dra för stora lass på vad som kommer fram i skolan.
Folk växer ifrån sina åsikter allteftersom man blir rikare på erfarenheter.

Behöver samhället ingripa isåfall, när detta kommit fram?
Instinktivt - Ja. Men också - Nej.

När jag - eller du - gick i skolan, fick man inte en himla massa enkäter och skit som man skulle svara ärligt och hederligt på?

Gjorde du det?
...
Inte jag heller.

Så allvarligt,ska man då tro att dessa förtappade ungdomar verkligen går in för sitt politiska engagemang och alla är stenhårda SD'are, Anarkister, Jesuiter (eller vad de nu kan säga sig vara)?

Näe. de är lögnhalsar allihop som kommer vara som folk är allmänt när de blir myndiga och ännu mer vanliga så fort de kan gå på systemet.

Jag gillar ungdomar, de ser världen med så stora ögon och tror att den är så stor och full av möjligheter.
Visst, den är stor, och möjligheterna finns, men utan att arbeta blir det inget med den saken.

Man ska inte blogga när man är trött heller, då börjar man svamla om politik hit och politik dit.

Ett par fina tips:

http://www.lotro-europe.com
Lord of the Rings Online, Gratis att spela från och med slutet av september!

http://www.youtube.com/watch?v=Lk1q91sxWUY

Diary of dreams - The Curse
Inofficiell musikvideo, vackraste jag sett.

http://www.youtube.com/watch?v=TEVodXzNmPM
Svensk blackmetal av de mörka mästarna Dark Funeral, här ett alster från deras senaste skiva. Notera disclaimern i början. Titta med varsamhet, inget barnögon bör se. (För den som känner sig intresserad av mer Blackmetal kan man alltid kika upp Gorgoroth, Immortal eller söka related artists till nämnda band på Spotify.)

Hoppas ni orkade ända till slutet, kikade upp länkarna och kommenterade inlägget relevant :)

Tills nästa gång...

/X

Kommentarer

  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    Kul att din nadra hälft gästbloggar!! Så tack för det Lasse!!

    Jag gilar eran familj starkt!! Ni verkar hel mysiga helt igenom!



    Jasså hon=) Nej hon ska väl gå på timrå i morgon (fredag)?



    kram

    2010-09-16 | 20:47:49
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här: