DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Järntabletter, Nödvändigt ont?

Kategori: I-Landsproblem

Har börjat så smått med Niferex nu igen, eftersom jag gick in i vecka 20 då för ett tag sen. Har tagit kanske 5 tabletter, för jag glömmer dem hela tiden.
Problemet är ju hur magen blir, när jag tagit dem.




HÅRD blir jag, i magen. Hur ska man motverka det? Jag orkar inte med att ha ont i magen bara för den sakens skull.
Jag har hellre låga järnvärden- men då blir jag trött och svimfärdig och massa sånt.
Ska man äta laxermedel bara för man går på järntabletter? Det kan väl inte heller vara särskilt bra när man väntar föl.

Jag hoppas ni slipper de inre bilderna nu, när jag skrev det så här fint. Haha..

Skulle lägga mig tidigt idag men så kom det ju massa kommentarer flödandes som jag var tvungen att svara på.

Prioriteringen är lite smått skeev sådär ibland, även hos mig.

<--Vincentmagen.

Pöss Donken

Kommentarer

  • Sand mellan tårna säger:

    Jag hade tur när jag var gravid och fick inga skitproblem av järntabletterna. Vet dock många som får det och ett tips är att ta en matsked olivolja. Det har funkat för alla jag pratat med.

    Sv: Nä, lönerna här är inte bra. En normal lön ligger på under 5000:- i månaden och då ska dom försörja en hel familj på det samt betala hyra, mat, el...

    2010-10-05 | 06:22:58
    Bloggadress: http://sandmellantarna.com
  • Sand mellan tårna säger:

    Å just det...nej, jag jobbar inte.

    2010-10-05 | 06:23:27
    Bloggadress: http://sandmellantarna.com
  • Angelica säger:

    hahaha,två "kloka" mammor" som verkligen kom ihåg att dte var bullensdag :D



    Jag ska göra mina idag så det får bli min bulldag idag :D

    2010-10-05 | 07:13:49
    Bloggadress: http://angiethehappiest.blogg.se/
  • madde - ensamstående mamma till charlie säger:

    TACK <3 Det behöver jag :(



    Charlie skulle till sin pappa i helgen och jag har gjort planer och även tänkt gå på dejt som jag är skitintresserad av och den killen av mig, så skickar hennes pappa sms igårkväll vid 22 tiden; Hej, har problem. Min kompis fyller år på lördag och vi kan inte ha henne, kanske nästa helg?



    Hans jävla planer går alltid före, blir så ledsen. En fest före sin dotter? Seriöst.. :(



    PÖSS!!

    2010-10-05 | 07:25:36
    Bloggadress: http://madeleineeidland.blogg.se/
  • Linda säger:

    ja dessa järntabletter. Är så glad att jag slapp det med tvåan :)



    Jag fick akut anemi när jag väntade första tjejen. Hbt gick ner till 65 och jag höll på att dö. Så insåg läkarna att nej jag har ju inte järnbrist. Jag hade Vitamin B12 brist. Så sprutor i skinkan en vecka så var det bättre sen. Käkade medicin resten av tiden. Fick medicin i stort sett direkt med tvåan och mitt Hb gick aldrig under 110 :)



    Hoppas du sovit gott nu vännen Kram

    2010-10-05 | 07:36:49
    Bloggadress: http://linda.mustica.se/
  • Lina säger:

    jag har struntat i att ta dom. jag försökte till ne början, men fyfan. jag har jättesvårt att svälja sånna där tabletter :/ blir gråtfärdig o spyfärdig efter att jag svalt dom..



    barnmorskan har skällt lite på mej iochmed att jag struntar i dom. men jag lider inte av att inte ta dom :) och jag kan inte gå runt o vara spyfärdig bara för att jag ska ta dom där..

    2010-10-05 | 08:35:06
    Bloggadress: http://milllblomskan.blogg.se/
  • rumptott säger:

    haha du e ju trög du =P <3

    drick vatten de movärkar hård i magen problemet det sa alltids mamma iaf då jag va gravid o jag satt på toa i 9 jävlar timmar spydde o hade värkar om vart annat samtidigt som jag haha ja du vet försökte göra nummer två =P

    hoppas inte du vart för känslig nu när jag skrev de så "fint"



    nu sitter jag här o snorar värre än vanligt dunder förkyld så tror inte att jag kan komma på lördag tyvärr.. =(



    plus att jag bantar med vilken jäkla kombination förkyld o bantning på det totalt orkeslös känner jag mig..

    nu inväntas Arvid o Erik som är på väg hem ifrån dagis Erik får vabba idag. jag orkar inte ta hand om Arvid så här dan som jag känner mig..

    pöss <3

    2010-10-05 | 12:31:35
    Bloggadress: http://imissmymom.blogg.se/
  • Amy-23 & snart 3 barnsmamma! säger:

    Jag äter hemofer järntabletter. Dom är milda mot magen! Toppen.. Skulle inte orka få ont i magen pga tabletter

    2010-10-05 | 19:13:46
    Bloggadress: http://olimy.blogspot.com
  • Johanna säger:

    Du får göra som jag, hinka kaffe, försöka gå lite promenader, ät typ ärtsoppa o ta dina järntabbletter... Då ska du se att det hjälper... LITE iaf...

    2010-10-05 | 21:48:32
    Bloggadress: http://frokenklumpeduns.blogg.se/
  • Katrin säger:

    Fråga om du får byta kanske? Jag hade också niferex i början men japp, det var som att sätta i en propp i baken.. inge skoj alltså ;)

    Så jag bytte till Duroferon, som jag ätit när jag var mindre, och då hade jag nada problem. Det är ju skönt att kunna skita så varför strula till det liksom ;) haha

    2010-10-07 | 11:30:47
    Bloggadress: http://vardagenvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här: