DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Goood morgon uppe med tuppen happy!

Kategori: Vincent

Jag.
Orkar.
Inte..


Han vrålskrek i morse. Det vanliga väcknings-jag-ligger-här-o-pratar-lite-för-mig-själv var helt bortblåst.
Han vrålskrek när jag kom in i hand rum. Han vrålskrek när jag hälsade godmorgon. Han vrålskrek när jag gav honom nappen som låg på golvet, som han pekade på. Han vrålskrek när jag frågade om vi skulle byta blöja. Han vrålskrek när jag log loss nattblöjan.

Han har varit rätt lugn när han åt välling just, men annars så går han bara omkring här, förstör allt mitt smink (var är allting nånstans? Han har ju gömt min "nyaste" mascara nånstans) Så jag får stå och försöka få ut nåt ur de gamla mascarorna en halvtimme extra framför spegeln. Då vrålskrek han ju såklart också, ger man inte full attention ja då jävlar vettu.

Sen drar han ner musmattan med mus och allt, vaarje dag, och han blir lika jävla förbannad varje gång man sätter tillbaka den. Höga C-skriket, ni vet?
Näh, nån tinnitus har jag ju inte eller så, inte alls. Och den blir ju inte bättre av att han håller på sådär.
Visst, han har ont i magen, men lite tystnad kan man väl lida i..? Jag gör ju det.
Shh, pojken, shhh...

Jag återkopplar till inlednings-orden i detta inlägg.
Hade ju iallafall en uppiggande glad rubrik?
(ni som säger man ska se det positiva.. hihi!)

Kommentarer

  • rumptott säger:

    hehe =D

    låter som en toppen morgon..

    sj så har man ju inte sove nått alls inatt..

    eem när hade ni tänkt isf o svänga förbi?

    har nämligen blive bort bjudna på fika hos min svägerska ikväll lr va de blir.. Eriks syster hehe..

    men säger ni en tid så kan vi ju alltids försöka va hemma t dess =D

    kaffe har vi men inga kakor men vi kan ju alltids köpa isf =)

    pöss <3

    2010-10-08 | 12:01:00
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • Bella säger:

    Jag med min korta stubin skulle inte klara av de där ;) Jag beundrar dig hehe :D

    2010-10-08 | 12:35:35
    Bloggadress: http://isabellalindroos.blogg.se/
  • Linda säger:

    hm jag trodde för ett ögonblick du beskrev en morgon i mitt hem. Tills jag insåg att nej så kan det ju inte vara för du har aldrig vart här! Eller??



    Jag fick köpa nytt smink för ett par veckor sen pga av min lilla. Hon hade förstört alla jag hade :(



    Så med det mest basic fick jag punga ut 450 förbannade kr som jag kunde lagt på annat!"!!!

    2010-10-08 | 12:39:11
    Bloggadress: http://linda.mustica.se/
  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    Ser att det är fler som har riktigt roliga förmiddagar med grabben =/ Är det ALLTID magont han har när han kör igång med att skrika och jäklas ? pössisar

    2010-10-08 | 12:52:41
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Sand mellan tårna säger:

    Haha ja rubriken gjorde hela inlägget;)

    2010-10-08 | 13:23:04
    Bloggadress: http://sandmellantarna.com
  • Plutten säger:

    Jadu gullhjärtat...själv har jag tampats med en trotsig katt. Inte skoj det heller... men han skriker ju inte i höga C'n iaf:P

    2010-10-08 | 13:42:32
    Bloggadress: http://tillbakatillnuet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: