DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

TW träff och BVC-mammaträff.

Kategori:

Var på mammaträff idag klockan ett.
Vi pratade om olyckor o sånt och hur man barnsäkrar och allt som hör till sånt.

Jag skulle haft med mig mjölk till kaffet med, men de hade vi inget hemma så bad en annan mamma ta med sig det.
Vi åt morotskaka som en tredje mamma hade bakat, och Vincent somnade i min famn efter ett tag.

Sen la jag ner han på gummimattan och då fick han en liten bebistjoff av en kille som föddes samma dag, och på samma BB som Vince. :)
Hans moder bad om ursäkt, men vafan. Shit happens och sånt är lite svårt att kontrollera. Dock sov Vince ju, och han vaknade ju när nån blaffade till honom i fejset... Han blev inte ledsen men skakade yrvaket.

Sen gick vi hem vid halv tretiden, efter att jag delat ut lite TW kataloger till alla som inte hade nån.
Glömde alla papper jag fick, där. :(
Om barnolycksfall och giftinformation och sånt.

Nästa vecka ska vi på 6månaderskoll, den 26e nov, och då ska jag också be om att få svinflunsesprutan.
Jappapp, och Vince ska med få en.
Som en mamma sa där: Om han skulle få svininfluensan, och man INTE vacc, så klandrar mig sig själv för det, och jag vill minsann inte att nån ska behöva dö, för att jag är dum.

Så jag har bestämt mig, trots alla äckliga bieffekter, så ska vi ta den.
donkis


Sen gick vi då hem, och Lasse hade kommit hem då. Han var inte alls klar och redo för nånting, så jag blev irriterad. Vi skulle ju dra till V-ö på TWträff senast kl 16.
Han gjorde mat, jag sprang runt o bytte blöja, värmde morotspuré, fyllde skötväskan, åt mat. Mitt i maten (Vince skulle äta när den var varm nog) ringde Lasses jobb ocvh sa att NU ska du kolla på ett jobb här.

Jag blev såinihelvetes skitförbannad, för den stressen jag redan hade, blev bara. För. Mycket.
Hade inte ätit upp min mat, Vince hade inte fått nå käk heller än, klockan var 15.35, och vi skulle alltså sticka innan kl 16.


Fick jävla tokpanik och blev asförbannad.

Anyhow, jag slängde ifrån mig min mat, började mata Vince, blev klar med lite om och men, slängde på honom ytterkläder, slängde på mig själv nya kläder och ytterkläder, och letade som FAN efter bilnyckeln. Lasse sa att vi skulle sätta oss i bilen sålänge så kom han sen.

Jag ringde Lasse, han sa lugnt o fint att han har nyckeln på sig. Och att han är precis straxt hemma.

Jag tog Vince i famnen för vagnen låg i bilen, gick ut, ner, och såg bilen. Det regnade.
Jag var förbannad.

Stod och väntade i vad som kändes som en halvtimme men var 2 minuter, och sen kom Lasse och vi åkte till Växjö.
Vägen dit hamnade vi bakom nåt kötthuvve som körde i 80.

Två minuter EFTER utsatt tid, var jag där.
Jag och jessi ställde ut bord och stolar till 88 pers.
Blev så dysvettig att jag fick ta en akut raggardusch. Det hjälpte inte, stanken var fan outhärdlig.
Bytte övertröja, och satt fint och glatt som ett lyckligt ljus resten av träffen.

Jag blev himla pepp!

Fick massa käk av jessi med, och kaffeee..... :D tack!
Jag hade med mig två burkar med julgodis o sånt, och när jag öppnade dem, så var där... Två stycken chokladbitar. TVÅ!
Där jag förväntade mig skulle ligga de 10 bitarna jag satte i där för ett par dagar sen.
Jag sa högt och tydligt, med en djuuuuup suck: Lassseeeeee.....!


Jaja.
Lasse var i affärer under tiden och han hade tydligen haft ett jävla sjå med skrikbebis och sockar som försvann, så han köpte nya på Lindex, och en leksaks-speldosa-elefant i grönt(!) som plinkar på blinka lilla stjärna där.
Han köpte en dassbok till mig, damrummet.
Två nalle puh-filmer till vince.
3 liter mjölk..

Och två svarta tosse-skor till Vince.

Nu är klockan över tolv, och jag sa att jag skulle slå in julklappar ikväll, men det hinns inte, det kan jag göra imorron.

Maccos paket får jag slå in i ensamhet, om hon nu kommer hit imorn. JAG VILL!

pöss.

DONKEN

Kommentarer


Kommentera inlägget här: