DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Vad jag själv drömt, inatt.

Kategori:

Drömde om Yantra-mattan.
Lasse var så jävla arg på att den blev årets julklapp.
Sen tvingade jag honom köpa den billigaste, till nån som ville ha den i julklapp.
Han gjorde det.


Det var nån gubbe som var släkt med nån av oss (mig eller Lassi).
Han bodde högst upp på ett snöigt berg i norrland.
Högst upp, längst ut.
Det huset han hade skulle vi ta över.
Det var långt att gå från byn där nere.
Man kunde inte köra upp dit med bil. För brant.

Det lutade ju uppåt.
Han hade grejer som vi ville ha i huset med.
Det var mycket snö ute.


Jag har ingen aning om hur jag ska tyda den heller.
Måste läsa den som om nån annan drömt det, annars går det fan inte.
Man måste vara objektiv.

Norrland, berg:
Ödsligt, ensamt, avskilt, ensligt.

Ta över huset: Återta kontrollen över dig själv. Nya krafter, nytt  hus för dig, omstart i livet på nya villkor.

(oj men hej, det var ju inte så svår-tytt ändå)

Lång väg att gå, lång väg framför mig.
Uppförsbacke också, så förutsättningarna är ju inte de bästa, men vi kommer dit, där omstarten kan börja, om ett tag.
Kallt, isigt, kyla, ute.

Ekonomin handlar det nog mest om.. För omstarten kräver uppbackning med cash.



ja, jo-oo..
Bai.


DONKEN

Kommentarer

  • rumptott säger:

    hehe vilken em tjusig dröm =P

    2009-12-11 | 08:06:20

Kommentera inlägget här: