DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Imorron Mammaträff.

Kategori:

Om ungefär 12 timmar ska jag på mammaträff här i Värnamo.
Ska kolla upp adressen först med dit jag ska.

Det otroligt roligt med detta uppswing av besökare som läser min blogg, fortsätt gärna! :D
Ska väl måla lit emed snart, så folk kan beundra mina alster... Ska strax lägga ut en liten teckning på den bloggen.
Ni som läser MIN, denna, har redan sett den, troligtvis.

Jag skulle behöva lära mig hur man gör en snygg headline på sin blogg, snygga bilder och sånt däruppe övanför.
Typ med bilder och streck och annat kul mojs. :)

Just nu ligger Shaggy bakom mig i stolen, så jag har bara en pytte-spot att sitta på.
Jag är jättetorr i ansiktet men ändå har jag dessa förjävliga finnar på ingång. torkar ajg ut huden mer så blir det förjävligt, fettar jag in den så kommer antagligen fler finnar. Vad göra?

EMELIEEE? :P
*mästarinnan på hud-hårvård*

Lasse sover i soffan, som vaaanligt.

Funderar på att gå å lägga mig. Köpte en ny Linda Skugge-bok i Ullared sist så den läser jag nu. Är inne i en läsa-period.
Lasse sa för nåra månader sen: "Ska vi lägga oss och läsa varsin bok?"
Jag blev helt paff, och frågade om vi ska ligga där som värsta svenssons på teve, och läsa.
Tillsammans helt som gifta par på äldre dar
(haha jag rimmade visst!)

Och han sa ja. Sen gjorde vi alltså detta. Låg i samma säng, och bara... läste.
Scenariot nuförtiden är mest att Lasse somnar i soffan.
Jag bloggar.
Jag bestämmer mig för att ingen läser just nu ändå, och ingen är vaken och skriver nåt till mig.
Resultat= jag stänger av datorn, och väcker Lasse, borstar gaddarna, går å lägger mig.
Väcker Lasse igen innan jag släcker och ska somna.
Jag tänder igen, tar fram en bok.
Går ut till TV rummet, väcker Lasse igen, jag kollar alla väckarklockor (2 st på sängen, plus våra båda mobiler är för Lasse)
När han väl fattat att han ska sova i sängen, säger jag gonatt! och stänger sovrumsdörren så han sätter sig upp. Jag läser x antal halvtimmar, sen släcker jag och somnar.
Klockan är konstigt nog nästan alltid halv fyra då.
:s


Sen Stiger Lasse up vid 6, matar barn och sticker till sitt jobb. Sen väcker Vince mig och jag matar han igen.
03.37 brukar det stå, typ.


Nu vet jag inte varför jag skriver detta direkt.. :P Jag brukar ha ett syfte med det jag skriver. Amntingen för att tala TILL någon, elelr för att Lasse ska läsa och skratta.
Eller också ibland, för att bara rensa mitt arga system.

Denna gången... uh? Jag bara skriver, för skrivandets skull. Det händer också ibland. Jag vet inte varför, jag vet ingenting. Jag vet att jag måste fan löägga mig nu, jag ska ju upp imorn på mammaträff.
Och innan dess ska Mistern va bytt, äten, klädd, klar. Och dessutom jag SJÄLV! :s
Äta, klädd, sminkad. Kissad.
Jeehz. Jag kommer inte hinna.....



Baii.


DONKEN

Kommentarer


Kommentera inlägget här: