DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Utmaning av Charroliiiiiciousssss...

Kategori: Mammabloggare<3


Ett kort Charro fick som tack för babypaket hon skickade till Doas födelse. <3


Jahaja, här får man en utmaning att hugga loss i småbitas, av käre Charlicoious, http://trustmedarling.blogg.se
Jag ska alltså svara på hennes 11 frågor.
Sen ska jag hitta på 11 nya frågor, och UTMANA 11 av er.



Hur länge har du bloggat? sen 1 oktober 2009, för min sambo sa att man måste det när man har barn.^^ 2½ år med andra ord. Ibland himla inaktiv som senaste månaden, men oftast nåra gånger i veckan åtminstone.

Är du nöjd/tillfreds med vem du är och hur du ser ut? Det är man väl aldrig. TYVÄRR! När man är piffad och sminket sitter, kläderna skriker och håret vrålar, då mår jag iallafall som bäst med utseendet. Den jag är.. well... Psychobitch, ska man vara nöjd med det? Njaej ja jo? Jag behöver säga igfrån mer, när jag ser saker som är fel. Även om jag inte känner personerna. Jag är alldeles för feg.
Men jag är ganska snäll inomhus. (inombords? Är inte det båtsnack?)


Favorit fritidsgrej? Jag startade ju företag av min hobby. Så jag kan ju inte räkna det som hobby längre även om jag älskar att göra det. Kan varken säga måla, pyssla, inreda (jo inreda kan jag väl säga va?) Twittra, uppdatera butiken, NÄE jag gör inget alls på fritiden. Jag är.
SOVER! Gör jag ibland. DÅ tar jag paus från jobbet.


Tycker du om att laga mat? Orkar inte... Äter för dåligt. Väger för lite. Har för små boppar. Hade vart rätt schysst atrt anställa en som gör kaffe åt mig, lagar god mat, och håller sällskap. Packar o städar också. Men det får bli i framtiden när det finns ekonomiskt utrymme att anställa.


Bor du i hus/lägenhet/stuga o.s.v.? Bor i ett tält på balkongen. Näää. Lägenhet i trähus, med loftgång. Så när man öppnar ytterdörren är man utomhus, och slipper trapphus-ekot.
Vi har trapphus också, men det är BARA trappa ner i det, inga lägenhetsdörrar. Lite lyx, tycker jag. Vill ändå ha hus. Bor för smått. This life is too small for me. Im bigger than that.

Bor du i Liten eller stor stad? Stor! Väl? Nä.. Större än Ljungby. Men där jag kommer från, finns 5 hus med ca 15 invånare. Så jo. Nu bor jag i Stor Stad. 
 
Har du någon kamera el anv. du mobil? Både och, men numera använder jag mobilen till nästan allt. Utom att blogga och svara på mail.

Favoit färger? Limegrönt!  Alla färger i neon. Neonlila, såndär skarp, gillar jag.

Dröm bil? Dodge Charger -68, med  "DD" på dörren istället för en etta, och flames på taket istället för sydstatsflaggan, och limegrön blank metallic istället för halvblank  orange.

Senaste saken du köpte? P-piller. hhahahah! Jisses. Ja här blir inga barn gjorda. Än.

Vad fördrar du att titta på av Dans, teater, historiska muséer, Konstutställning? Konst is good, om det är SNYGGT! det ska va färgglatt och roligt. Jag tycker personligen mest om konst som gör en glad. Och träd. Jag gillar konstnärliga tolkningar av träd.
Vetfan varför, är ingen trädkramare eller naturmänniska så egentligen, men det är nåt speciellt med träds former. Så olika o så himla.. Hoppfullt.
Dör på vintern men sen åtetruppstår de med grönska, VARJE VÅR!
odödlighet kankse?

11 av er då:
du där
du
och du
och du där borta
du
dig
den
hen
dudär
duu!
Linda.

frågor:
När du senast var i badrummet, VAD gjorde du då?
Byter du blöja varje dag? Hur många ggr?
Vad anser du om vattnets betydelse för sjöfarten?
Vilken färg är grön?
Vad tycker du om att göra efter läggdags?
Hur ofta äter du?
Har du varit utomhus idag?
Hur många träd kan du se från ditt närmsta fönster?
Hur många speglar äger du? (ja, bilen också)
Vad har du för skor?
Har din plattång nånsin gått sönder?


Ni får svara allihop, i kommentarer om ni vill, men roligare om jag blir länkad hos er. mhahahahahhaaaa... :P

Och nä. Man måste inte ta frågorna gravallvarligt.
Tänk på vilken knäppkaka om skrev dem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: