DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Bloggträff 7 januari i Göttlabööörjj!

Kategori: Kalas


Javamorsan fick present av mig. Ett paket Löfbergs Lila! Javamorsan GBG Gladskit! :D


Snett bakom Linda sitter Peter Siepen.


Peter Siepen sticker ut huvvet från Pernillas ansikte.


Synd om Siepen, satt han själv där hela kvällen..?



Haha, den bilden, Pernilla! Finns i din telefon, ser jag. :P  (den Linda sitter och tar där.)


Vivi, min räddare i tågnöden. :P


Jag är på SAMMA bild som Linda, på Samma plats, i samma kamera. Helballt.



Tycker att det dricks lite dååålitt... :P


Men det tar vi igen här i andra änden av bordet. Mwähä. Skare va så skare va!



Leslie poppis stockholmare! ;)


Näh, men vi är friska o spiknyktra vi...


Söndagmorron. Emelina lärde sig skriva sitt (och mitt!) namn. :P Och så fick vi en resa till Finland, Sibirien, Ryssland, havet, Åland och Gotland.

" osså komme den dit däää, o så sör den änna diiit däää, kolla! Kolla! Lyssna nuuu! Lyssnaaa! Så komme den där, å åke diit dä, o så komme den dit dä. O så hääää komme den diiit dä, o så..."


Jag tyckte det var roligt.
Linda är van, hon satt mest o blev trött. :P


Halleda!
Jag har haft skeeetakul i Götet i helgen.
Tog ju först fel tåg, för det stod på bekräftelsen att jag skulle åka buss. sen var där bara två tåg, och det ena var fel så jag tog det andra. Som också var fel. Men det gick iallafall till Halmstad, så jag tog nytt tåg därifrån till GBG. Där var Vivi, och vi skulle sitta breve varann! Skitkul!

På centralstationen i Göteborg gick vi skilda vägar i fyra timmar or so, och jag letade upp Pressbyrån där Linda Tok och hennes äldsta dotter stod o väntade.

Det var första gången jag träffade dem IRL, men det kändes inte alls så. Vi har ju pratat via bloggarna hur jävla länge som helst. Var som att träffa en gammal bekant, liksom. :P

Åkte buss hem till casa de la Linda, och där i dörren möttes jag av en konstnär på 5 år. Jag fick massa presenter! Emelina hade målat teckningar till mig, och jag kunde konstatera att hon kommer nog få jobb på DD när hon blir stor.
Kenneth var där också, precis lika lik min träslöjdslärare IRL, som på bild. Skumt.
De är nog fan släkt.
Fasen vilket sött par de bägge är förresten! Måste bara säga. Hela familjen. Varm och riktigt hemtrevliga.

Sen blev det eld i baken på Linda, medan jag snällt fick order av tjejerna att måla i målarboken, för "mamma sa att du målar jättejättebra!" ... skvallerbytta hi hi hi hi... 
Blev ju glad av den rara kommentaren, så självklart skulle de få en Donk-signad bild.

Ja, sen då, blev det att sminka sig fortsomfan, halsa en falcon, leta upp kameran, stryka klänningen, o sen dra med en påse extraskor (platta).

Kvällen utspelade sig som så att Peter Siepen höll sig i bakgrunden av oss hela tiden, sen ursäktade han Linda och Jenkan där nere, för att det är synd om oss att han går nu.
Jeeee-hopp...? Synd om HONOM att han inte stannade, snarare. Diva.

Bilderna talar väl mest för sig själva, och jag snackade massa med alla på min sida. Inte på andra sidan, det hade jag ändå inte hört.
Jag gick tydligen på toa 7 ggr, men det var 4, sen friade en karl till sin tjej på hennes 40årsfirande.

Jag var intiativtagarn, till att sjunga för Linda som fyllde 29 år där. Lite skrål lite falskt, men tanken var god. Faktiskt.

Slutligen- What happens in Götet, Stays in Götet. Inte van vid att dricka sådär längre. Och ändå tog jag det relativt lugnt..
Jämfört med när jag var 20. ^^


PÖSS och tack för en underbar helg!

Kommentarer

  • The Baglady säger:

    åh .. så kul det verkade vara .. hänger på nästa tåg.. slå en pling eller twittra eller röksignaler

    2012-01-10 | 19:13:28
    Bloggadress: http://thebaglady.se
  • Linda aka Javamorsan säger:

    Shit jag döööööööööööööööörrrrrrrrrr skratt döden här nu!! Vilka bilder!!



    Men visst hade vi en underbart skoj helg. Nästa månad kör vi igen ha ha

    2012-01-10 | 19:25:41
    Bloggadress: http://baralinda.se/wordpress
  • Karin - har frågestund säger:

    Trodde nästan du hade slutat blogga. Det var länge sen du bloggade eller kommenterade. Saknar du inte att blogga??

    2012-01-10 | 19:59:39
    Bloggadress: http://fjarilkarin.blogg.se/
  • Annelie säger:

    Fii faan va roligt ni ser ut att ha haft :D Liiite avis blir man juh ;)



    PÖSS

    2012-01-10 | 23:22:04
    Bloggadress: http://redtulip.blogg.se/
  • Vivi säger:

    Hi hi hi din kamera var mycket effektivare än min ;) Det var riktigt kula tt träffas och hoppas det gick bra att ta sig hem sedan :D

    Riktigt mysko (men BRA mysko) att vi åkte samma tåg upp, tack för det trevliga sällskapet !

    Jag håller fortfarande mars lite öppet eftersom jag själv har så mycket på G då, men jag hoppas jag kan komma! Kram !

    2012-01-11 | 13:09:16
    Bloggadress: http://www.missvivis.se
  • Mia säger:

    Vilken tokhärlig beskrivning av din helg!!! Så kul att läsa allas beskrivningar av kvällen som sådan, vi hör o ser ju olika saker o kan ju inte vara överallt! Käre maken sa att du var en härlig person, gillade dig skarpt så jag blev lite suris för vi inte pratade mer - får ta igen det en annan gång hoppas jag!



    Härligt hemma hos Linda också vilket ju är så skönt när man ju inte vet i förväg, även om man tror ... nu blev det ju som det skulle HELT SUPER m.a.o.



    Bilderna på mig från denna kväll blir kylskåpsbilder från nu, man blir liksom hemmablind o ser inte hur man vuxit, o vuxit, o vuxit (tror fortfarande på krympning i garderoben ;-D ) - 100% photoretusch hade jag velat ha ;-D



    Tjoflöjt for now!

    2012-01-11 | 13:40:22
    Bloggadress: http://fredthevov.blogg.se/
  • Pernilla säger:

    Men gud sikka bilder! Hua mig, nästa gång är jag snygg och smal. Så det så! Everythinh staaaaays in Götet haha! Fast jag har iof inget att dölja ;)



    Sv: Tror fan inte det. Är sjukt oteknisk men gick ju inte att skicka via mobilen till datorn, fick änna ta o koppla in hederliga sladden lixxom. Men går säkert att komprimera om du talar om hur :P

    2012-01-11 | 14:35:59
    Bloggadress: http://reasonstobebeautiful.wordpress.com
  • feztis säger:

    Vad kul med en bloggträff :)

    2012-01-11 | 17:02:37
    Bloggadress: http://feztis.blogg.se/
  • Frida säger:

    Vad roligt ni verkar ha haft :)

    2012-01-11 | 20:31:07
    Bloggadress: http://allgren.blogg.se/
  • nåååååånna säger:

    snajsigt :D



    duuu hanna lundmark drömde en mardröm inatt och är lite ledsen för vad hon drömde du kanske kan tolka den ? :) http://hannalundmark.blogspot.com/2012/01/mardrom.html



    den är faktiskt lite hemsk..



    pöss på dig :D

    2012-01-11 | 22:43:27
  • Annelie säger:

    Vad kul ni verkar ha haft det! Förstår känslan av att känna någon man inte träffad med ändå känns som man har träffats osv... Så lär det kännas nästa månad när vi ses :D Ska bli sjukt kul för den delen!

    Vilka fina teckningar, såklart självaste Donken ska måla i en målarbok, kan ju bli värt pengar i framtiden ^^ När du kommer hit för demonernas skull så ska jag skvallra för grabben med ;)



    Kramisar

    2012-01-12 | 07:21:12
    Bloggadress: http://aky.se
  • malin-helena säger:

    En klockren rakt på sak sammanfattning av kvällen! :D Det var riktigt roligt tycker jag. :)

    Linda borde ta intiativet till detta oftare. ;)



    Sv: Mira är faktiskt en ragdoll. Heliga birmor och ragdolls kan ju vara snarlika faktiskt.

    Lilla Mira kommer från Skövde hon, både mor och far med. Så ingen utländsk påbrå där inte. :P hehe..



    Har ni "bara" en kisse? Hur gammal är Shaggy? :)



    Vi har ju en till, en bondkatt som är 3 ½ år och så Mira då som är snart 6 månader. Fungerar faktiskt fint i en 2:a. ;)



    Kram!

    2012-01-12 | 08:05:57
    Bloggadress: http://malin-helena.bloggplatsen.se/
  • Linda-Mamma till Alfred säger:

    Åh hehe jösses vilka bilder!Nope i början satt Siepen själv sedan åt en Italienare med honom...stackars dig som fick se honom istället för Uggla;)

    Trodde du hade kommit vilse ngnstanns o inte hittat hem...sålänge som det varit tomt här!

    2012-01-12 | 08:53:03
    Bloggadress: http://hummingbird.blogg.se/
  • Linda-Mamma till Alfred säger:

    Nu finns en vinnare dragen i min blogg;)

    2012-01-12 | 10:09:22
    Bloggadress: http://hummingbird.blogg.se/
  • KH säger:

    Gud va goa bilder och trevligt ni hade

    Jag har satt in alla text och staplat upp de i bloggen. Sen kommer jag fixa din header o sånt

    Så den kommer in ikväll eller imorron så du vet



    Ha de gött

    2012-01-12 | 11:07:42
    Bloggadress: http://www.kaffehornan.se
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Oj oj oj vilket kalas jag missade. Men vilka var det som är på bilderna och har de bloggar och vem kom på idén och varför i Göteborg och vad hände VERKLIGEN?

    Massa frågor från fröken nyfiken ;)



    Hälsningar

    Yohanna

    2012-01-13 | 22:28:40
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
  • Josefine - Mamma till Alva säger:

    hahaha herregud !! ;) vilka snygga bilder du fått till, gillar !

    2012-01-16 | 14:10:36
    Bloggadress: http://emmajosefine.com
  • Linaa pinaa säger:

    17 sep hoppas vi på:)

    2012-01-18 | 00:39:11
  • linda - en vimsig mamma säger:

    låtre ut och ser ut som ni haft en toppen träff!! kram

    2012-01-24 | 09:37:19
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här: