DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Folk får fan tro vad de vill.

Kategori: Småbarnslivet

Folk tror så jävla mycket om allting hela tiden. Folk vet också alltid bäst. Folk ska fan veta HUT! 

9.30
Gå till Dagis med Doa, Vince hängde med. Det är en gångväg i asfalt som FOLK använder till att köra bil på. Folk som inte vet bättre. (Det blir väl ytterligare en insändare till lokaltidningen om just det problemet.) Vince körde Doa i vagnen. Duktig kille. Mötte en gubbe som också sa att han var så duktig.
Var framme 9.45. Tog ut blöjor, väska, kläder, vantar, två barn från vagnen, fällde ner barnvagntakgrejen och fällde in benföttergrejen, så att vagnen skulle hålla sig torr ifall det skulle regna in under den entrén.

Vi lämnade Doa, och Vince kastader av sig alla ytterkläder där inne. Klä på honom omgång nummer TVÅ denna dag alltså. Lovade honom att vi skulle gå till hans avdelning o säga hej. gick in där, jag ropade på fröken, då hann han ta av sig ytterkläderna igen. Vi sa hej, jag klädde på Vince 3e gången..
Gick hem, han och jag. Sprang, gick, rusade, gick.

Klockan blev 12.00 hemma, och vi skulle hämta hem Doa. (skulle hämtat kl 12.)
(Vince ledig fredagar, och Doa skolas in nu sista veckan.)
Vince hade vart på toa, o dratt av sig byxor blöja kallingar. Denna gången gick det inte att muta eller jaga. Jag orkar inte.. Efter en halvtimme eller nåt hade jag lyckats. Då tog han mina nycklar, jag höll koll. Han la dem på hallbyrån. Jag tog på mig min mössa. Nycklar borta.

Jag kan inte lämna hemmet utan att låsa, det går fan inte för sig. Jag kan inte skippa hämta Doa, hon skulle ju bara vara där till 12! Jag röt vrålförbannad på Vince om att han skulle ta fram mina nycklar, som han "inte visste" var de var.

När han börjat foga sig, hittade jag dem under datorskrivbordet.
Under tiden sprang katten ut på loftgången. Har dörren öppen, för att visa att man klär på sig när det blir kallt!
Vince jagade in katt. Jag klädde på Vince ytterkläder för 4e gången.


Vi sprang mot dagis, utan vagn för den lämnade jag där. När vi kom in, drog Vince av sig jacka oich skor, och jag tog av mig mina kläder, pga extremt varmt både ute och inne! Pratade med frökknarna, la in Doas extrakläder i skåp, försökte övertala Vince att vi skulle gå hem igen, fastän han ville vara på dagis och leka. De andra barnen skulle sova, och Vince sa att han minsann inte ska SOVA! Nä, det skule han inte heller, för vi skulle gå hem.

Jag tog på Vince ytterkläderna efter jag klätt Doa, då för femte gången. Jag var svett som as, och trött på att klä på ytterkläder på en högst ovillig pajk. "det gäller att man visar vem som bestämmer" säger fröknarna. Ja där på dagis  gick det rätt bra. Följ med mig hem en morron, ska jag visa hur lätt det är i praktiken! I teorin funkar det säkert jättebra, som råd.
Men det funkar inte. Det som funkar är att öppna alla fönster, och att det då är minusgrader ute. Nu när det börjar bli varmt igen är det FAN INTE LÄTT!! 

Vi kom ut tillslut, och Vince körde vagnen, När vi kommit till andra änden av dagis mötte vi Vince ena fröken runt hörnet, och hon satte hjärtat i halsen, hon trodde Vince gick där själv med Doa i vagnen. (jag gick 2 meter bakom)
Jättekul, haha, skrattade lite, skojjigt. Jag hade nu tagit av mig mössan pga solen. Hej pinkyhead ja. Alla med udda hårfärg och neonkläder knarkar och är värdelösa morsor, vet ju alla. Det är liksom allmänt känt. För FOLK vet bäst, som sagt.
Vi gick på gångvägen, förbi bibblan som renoveras, med massa stora bilar utanför, gick under bron med bilväg ovanpå, och kom ut på andra sidan. Jag ropade på Vince med vagnen att han skulle komma. Han började komma efter. Då bestämde han sig plötsligt för att vända, och gå med Doa till dagis igen! Ja, jättekul, jättegulligt. Å så sött.
Jag ropade, och gick lite, för att visa att VI GÅR HEM nu. Brukar funka, då blir han mammig och "vänta på mig!" ar sig. Nej. Han fortsatte under bron, mot alla stillastående stora bilar. Han mötte folk, som stannade och stirrade på en ENSAM TVÅÅRING som var ute o gick MED EN BEBIS I BARNVAGN!  Jag stod kvar och ropade. Funkade inte. Jag sprang med all min kraft med rosa rishögen på huvvet. Talade om för folket att ja, det är mina barn, nej de är inte ute själva o går. De talade om att det såg läskigt ut.
Mh.

Efter detta tog det ungefär en halvtimme, för Vince sprang ut ett par gånger när vi kommit innanför dörren. Han kastade mina glasögon ner för trapphuset bl. a.

Vi åt lite fika.
När Doa somnat i sin säng och Vnce läste högt i Richard Scarry för mig, så slocknade jag i soffan i en stund. Vince kom å skrek ÄGG!!!!!! och bankade med kladd, på mig. "Ojj, Plocka UUpp Den!", säger han. WTF... Jag orkar inteeee... Då ringer telefonen och säger att kl är 15. 10 min senare ringer Lasse och Vince tar telen. Vince skriker att PLOCKA UPP den! ÄGG!!! och springer till köket.

Lasse kommer sen hem, och skäller ut mig för att jag inte har koll, för vad i hela jävla helvete har hänt i köket...?!
Lasse- gå EN TIMME i mina skor en dagisdag som denna, EN TIMME!

Äh, far o flyg, håll käften.
Over and bajs.



Kommentarer

  • Karin säger:

    Tung dag, vila upp dig nu i helgen. kram

    2012-02-17 | 20:26:20
    Bloggadress: http://fjarilkarin.blogg.se/
  • Frida - mamma till Elsa och lillebror i magen säger:

    Stackare! Inte roligt med såna dagar. Och sen få skit för det. Nä vet du vad. Pang på bara! :p

    2012-02-17 | 22:32:47
    Bloggadress: http://Http://allgren.blogg.se
  • Sara, missa inte mitt bloggevent! säger:

    haha förlåt att jag skrattar, men gud känner igen det där. specellt paniken på morgonen alla av och på kläder med ytterkläder och man undrar bara varför dom måste säga emot?



    klockan 20 på fredag går inte, min kompis hämtar upp mig på jobbet så skall vi handla all mat, dryck, packa goodiebags, fixa det sista inför alla tävlingar.. det är om hon har möjlighet att möta upp mig vid jobbet innan?

    2012-02-17 | 22:56:06
    Bloggadress: http://zasata.blogspot.com
  • Gabbe säger:

    Hej ^^

    Ville bara medela att jag har en frågestund på bloggen, bara för att du ska veta det ^^

    Fråga gärna något =)

    svarar på allt i morgon eller i veckan, fråga vad som helst men vill bara ge tips på frågor om: mitt ritande, mitt modellande och mitt fotande ^^ Men du får ha en bra dag och förlåt för "reklamen" =/ Kramar!

    2012-02-18 | 22:06:27
    Bloggadress: http://gabbesketch.blogg.se/
  • Annelie säger:

    Usch, inte lätt att vara mamma alla gånger. Inte lätt att ha kolla alla gånger heller. Speciellt inte när man har flera. Nu lär du få samla energi iaf när dagis är i rullning.

    Vadå? Är du ingen knarkare alltså? Det trodde jag att alla som har rosa hår och neonkäder var ;)

    Lär ju sett rätt kul ut när barnen var ute och gick :)



    Massor med kramar!!

    2012-02-20 | 10:24:15
    Bloggadress: http://aky.se
  • Annelie säger:

    Är de inte så att färgen lätt lossnar från boten? Flagnar av liksom? Skulle ha gjort det förut också när jag saknade duk med fick upp pekfingret att nej nej nej! Det finns jättestora dukar annars :) Kul med en beställning :)



    Förstår att det är tyst. När det är min tur att få en dag ledigt utan barn hemma så ska jag njuta. Eller ja, skolan har jag ju också ;) Jobbigt att lämna ansvaret till nån annan ju, de är ju så små när de är 1 år.



    Nu ska jag äta mat, luktar ris i hela huset! :) Sen ska jag också dricka kaffe :)



    Kramisaar

    2012-02-20 | 10:45:32
    Bloggadress: http://aky.se
  • Linda aka Javamorsan säger:

    Spelar ingen roll vad man gör så kommer alltid någon att tycka något om saken. Vi kör vårt race och vet att vi är bra morsor!!!

    2012-02-20 | 16:02:12
    Bloggadress: http://baralinda.se/wordpress
  • Wiilow [Foto Tankar Känslor] säger:

    Folk dömer det har så så jäkla rätt i. Tänk om de kunde ta reda på fakta innan de ens tänker högt.

    Men såna människor struntar vi i, eller hur. De har inte levt ordentligt....bara suttit där och mått bra, fått allt de vill osv.



    Vince han är trotsig och vild... Förstår att du blir irriterad för vem skulle inte ha blivit det. Mammor är mammor och mammor vet. Önskar att dömande folk kunde kliva in i våra hjärtan för att fatta.



    pözz



    2012-02-22 | 23:00:53
    Bloggadress: http://wiilow.blogg.se/
  • Kenneth säger:

    Ja du inte lätt alla gånger inte lätt o veta för andra heller om man inte meddelar du verkar behöva lite avkoppling :) åk på spa o lämna gubben hemma med ungarana :)

    2012-02-23 | 19:27:37
    Bloggadress: http://rothvoss.blogspot.com/
  • Martina säger:

    Jadu been there done that - i stora drag. Minus hårfärgen då.

    Så vad ska man säga?

    Tur att glasögon håller för så mycket, det säger jag.

    2012-02-26 | 11:40:54
    Bloggadress: http://ytterligare,blogspot.com
  • Ida säger:

    låter som att han är rastlös din pojk, tyvärr så är det såhär det är när man har barn!

    2012-03-13 | 17:18:19

Kommentera inlägget här: