DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

♥ Dag 9 – Min tro.

Kategori: Listan



I believe.. in pyssel.

Nä, nu ska man ju vara lite seriös, kanske. Kanske. Jag tror på ödet. Jag gick i söndagsskola när jag var liten, när jag blev lite större, gick jag i söndagsskola hos mina kusiner. (inte MIN söndagsskola men jag var välkommen ändå) och vi sjöng, och ritade och gjorde luciatåg för föräldrarna.
(haha, måste leta upp bilden på mig med lockigt tärn-hår, som försöker tända tomteblosset som vägrar tändas.. Fullsatt missionshus och jag skämdes röven av mig)

Jag är konfirmerad. Det har jag inga bilder från? Jag fick ju en kamera i present, men det var ju EFTER jag var klar med det...^^ Mamma har nog desto fler bilder från den perioden. Ni som läste om dag 1 från listan, vet ju att mina päron ju höll på att skiljas, när jag var på konfaläger. (Mm, jag trodde på kärleken då, mjo men visst ass.)

Jag är döpt. I samma klänning som mina bröder, samma klänning som min mamma och hennes bror, och samma klänning som både Vincent och hans kusin Alex är döpta i.
Våfflan kommer också att döpas i den.
Jag var i kyrkan så sent som den 1a advent i år, för då sjöng min svärfar i manskören i kyrkan. Vi gick fram till prästen efteråt och "bokade" dopdag till Våfflan. Prästen kände igen oss alla tre. Vincent med. ;)

Nä, men jag tror på Ödet. Nån slags högre makt finns det säkert också, men att Maria Magdalena var nån slags prostituerad och att jesus levde i cellibat, det köper jag inte för fem öre.
Allt händer av en anledning, och det mesta är redan förutbestämt. Dock tror jag att man kan "ändra" sitt egna öde. Utgången med vilken man träffar och de där stora händelserna i livet, de tror jag sker ändå, hur man än gör.

Jag tror tillexempel inte att det var meningen att jag och Lasse skulle träffats tidigare i livet, även om jag kanske hade önskat det, så att jag kunde fått barn tidigare, men då hade ju inte Vincent och Våfflan blivit till, så då hade det ju ÄNDÅ blivit fel nånstans..
Hänger du med? Det blir så otroligt stort, när man börjar nysta i allt sånt här.

Jag tror på stjärntecken, att den vi är, är vi på grund av att vi är född i tex mars-april som vädur och envis.. eller som skytt och inte kan hålla sina grodor innanför munnen. Eller som lejon och vill omge sig med dyra exklusiva saker, eller som Vattuman och vill vara kompisar med precis alla.  Eller som oxe och ha lång stubin men riktigt explosiv när man väl BLIR förbannad.

Efter att ha sett själv att det verkligen fungerar, så tror jag även på Feng Shui- inred och ha harmoni i hemmet, så får du bra balans och harmoni i alla delar av livet. Har man det stökigt hemma, så kommer man att ha ett stökigt liv också. Jobb/kärlek/pengar.. allt sånt.


Nu ska jag leta upp bilden från min fail-lucia-tomtebloss.


Det var visst inte den bilden, men samma minne kommer av denna. Det var nog ett annat år. Ja tänka sig så kort hår jag hade som 12-13-åring.

Kommentarer

  • Rumptott säger:

    nope har inte hunnit prata med honom ännu om nått sånt.. =/

    får se va han säger om saken..

    va de tänkt att vi skulle stanna över natten lr ska vi hem mitt i natta lr hur hade du tänkt där?? =P

    hehe..

    för ingen av oss e så pigg på o köra bil mitt i natta dock =/



    vi har sovplats för tre pers hur har ni det?? =D

    Arvid sover skapligt bra i sin säng nu..

    Erik har sove två nätter i rad nu så han e utvilad =D jag som e slut körd haha..

    men inatt ska jag få sova för Erik ska sova inne hos arvid så får se =)



    pöss <3

    2010-12-09 | 15:45:38
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • Jannika mamma till Jillian säger:

    Nu tror jag att du fick med fel lejon! Lejon är såna som är ledare, och vill ha uppmärksamhet och komplimanger!



    det är väl oxe som vill ha prylar;) (stjärntecken junkie..)

    2010-12-09 | 15:46:54
    Bloggadress: http://jannikassmulor.blogg.se/
  • Jannika mamma till Jillian säger:

    Men d e ju feeeel! hahaha visst, lejon vill ha uppmärksamhet, men är inte krävade av fina saker, i egenskap av 6 lejon i familjen;) d e oxar som vill ha prylar! ;)

    2010-12-09 | 16:12:56
    Bloggadress: http://jannikassmulor.blogg.se/
  • Jannika mamma till Jillian säger:

    Klart, det enda jag VET stämmer på lejon att dom vill vara i centrum.. Jag är lejon;)

    2010-12-09 | 16:28:03
    Bloggadress: http://jannikassmulor.blogg.se/
  • Zandra - mamma till thindra ♥ säger:

    haha, det är ett tv-pogram på tv400 ;D

    2010-12-09 | 16:36:35
    Bloggadress: http://mammaijuni.blogg.se/
  • Jannika mamma till Jillian säger:

    HAHA tack tack! Vadå? har jag fel ibland? nej?:P hahaha Tobbe är oxe, han har "sakmani" vill gärna ha balla saker, och gärna NUUUUUUUU!:P

    2010-12-09 | 16:46:05
    Bloggadress: http://jannikassmulor.blogg.se/
  • rock n roll mamma säger:

    jag vet inte om jag har bloglovin. brukar inte använda mig av det..haha..



    jadu, det är på både gott och ont! vi var verkligen inte beredda på att få barn så snabbt! det kom lite som en chok att man ens kunde bli på smällen så fort liksom

    2010-12-09 | 17:21:18
    Bloggadress: http://emis.myshowroom.se
  • Gilla säger:

    Nu har du kommit med verkligt viktiga saker igen. Jag är mer eller mindre ateist, men tro på ödet. Allt måste hända för att det som är viktigt kommer att hända. Lite lulligt skrivet, men jag hoppas att du förstår vad jag menar. När jag var yngre gick jag också i söndagsskola och jag konfirmerades också.



    Svar. Jo det var det julkortet jag ville vinna.



    Kram/Gilla

    2010-12-09 | 17:22:51
    Bloggadress: http://trebgilla.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Tror på precis samma sak som dig - ödet alltså. Om allting skulle vara en slump skulle ingenting fungera. Sen kan ju inte allt ta slut när man dör för då var det ju ingen mening med att leva. Typ nu ska du leva ett tag och jobba lite, skaffa barn m.m. för att sen aldrig ha nån mer funktion igen. Jag tror inte på nån religion men jag tror på ödet.

    2010-12-09 | 17:23:17
    Bloggadress: http://tvminnen.blogg.se/
  • Trixie säger:

    Vad menar du med att aklla vädurar för envisa? ;o hmpf.



    sv1: Haha, jag gillar skor! Jag har en hylla till jämte med två par till. mums.



    sv2: Jag fattar inte varför dom måste ge sig på MIN bil ;-( Skaffa en egen att förstöra vafan.



    2010-12-09 | 17:23:17
    Bloggadress: http://rokkdollyz.blogg.se/
  • Rumptott säger:

    japp visst va den ball ^^

    hehe..



    2010-12-09 | 17:46:06
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • Rumptott säger:

    hehe hm hm hehe vet inte =P

    vi har ju en smidig resesäng så vi har =D

    så kan ju ta med den isf om de blir aktuellt ska snacka med guuuben ikväll =P



    pöss okram

    2010-12-09 | 17:47:25
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • Jannika mamma till Jillian säger:

    hahahahaha ja men stjärntecken är ju allttt!!!:D:D:D haha;9 ta inte åt dig;9

    2010-12-09 | 18:50:20
    Bloggadress: http://jannikassmulor.blogg.se/
  • Lasse säger:

    Ingen Feng-shui i detta hus utan Feng-shui Lavemang. Sådesåsåså.

    2010-12-09 | 20:21:32
    Bloggadress: http://donkens.blogg.se/
  • Viola 21-årig tvåbarnsmamma säger:

    Oj det där med stjärntecken har verkligen ALDRIG stämt på mig. jag tror mest det är någon som sitter och hittar på de där horoskåpen för att tjäna pengar:/

    2010-12-12 | 11:21:51
    Bloggadress: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här: