DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Sockerkaka á lá 50-talsfru.

Kategori: Småbarnslivet

Tävla om detta kort.

Nu är det betalt till Bolagsverket, så om ett par veckor(?)
kommer företaget att vara registrerat. Jag ska skriva in alla siffror till Skatteverket också, och räkna lite mer på allt, läsa mig till allt med moms som jag inte förstår mig på än.

Vi var ute förut, Vincent samlade stenar och lekte med sand. Isadora gungade, skrattade massor, och sen fick hon också leka med spadarna. Det är riktigt gott väder ute nu.

Läste en insändare till en mammatidning, där det stod att personen var TRÖTT på alla glorifierade mammabloggar. Hon borde läsa min.. Här pratar jag inte bara om hur lyckad sockerkakan blev, och hur snälla barn jag har. Här pratar jag om Verkligheten som inte alltid är lika rolig.

Mina barn är sötast i världen, och säg den förälder som inte tycker det om sina kottar. Men jag låtsas inte som om att de är artiga och väluppfostrade. You can put the blame on me, you can put the blame on me..
Eller bara allmän trots, som absolut icke är "vårt fel".

Fick veta att jag gjorde så när jag var liten. Tog av mig alla kläder och blöjan. Hela tiden. Flera gånger om dan. Jag frågade mamma vad de gjorde åt det, hur de fick mig att ha kvar kläderna. Hon visste inte det. Låta tiden gå då, helt enkelt..


Kom ihåg att tävla, Jag behöver er hjälp att komma upp i 300 besökare före den 1 oktober, som är bloggens 2-årsdag.
Gettin' desperate..

Kommentarer

  • feztis säger:

    Tack!

    Izabellas fondvägg var gul innan och resten vitt, Alvar hade en brunaktig fondvägg som har varit så sen vi flyttade in och resten vitt. Meeen gillade inte alls dom färgerna så nu fick vi äntligen arslet ur och fixade till det :p

    2011-09-27 | 17:52:32
    Bloggadress: http://feztis.blogg.se/
  • Lindah- foto,smink,smycken säger:

    sv: ja dom jobbar så måste laga mat till alla:)

    2011-09-27 | 18:52:49
    Bloggadress: http://lindamalmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: