DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Köksinredning

Kategori: Annons

<- När vi fick välja nya köksluckor.

Mitt kök är hemmets hjärta. Det ska vara det, och där ska synas att det används.
För tillfället är det ett ganska litet utrymme, med tanke på att vi är 5 i familjen om katten äter samtidigt.

Det kommer bli större, är min förhoppning. Inte att slå ner nån vägg nu, utan det kommer att BLI ett helt nytt kök, bokstavligen. Helst i ett hus givetvis.
Det är en av de viktigaste sakerna förutom location location location, som jag tittar på, när vi letar hus- att det ska vara ett rymligt kök för en stor familj.

Vårat lilla kök har många gånger omorganiserats på grund av barnsäkerhet, och praktiska lösningar. Vi har ett underskåp, som förr innehöll porslinsskålar och ugnsformar.
De flyttades upp en våning. Där är numera bara plastbunkar.

Redskapen som vispar, slevar etc, hade vi i andra lådan uppifrån, som jag lärt mig hemifrån. (Vissa saker är som de alltid är, även när man flyttat hemifrån). De flyttades till en kruka på köksbänken, när jag väntade Vince och hade ont i ryggen att böja mig hela tiden.
Nu har de flyttats från diskbänken då arbetsytan är begränsad här.

Man kommer på mycket när man har barn, som man annars inte funderar så mycket över. Och när man är gravid. Det ska vara enkelt och bekvämt. Bekvämlighet på säker andraplats efter stil. Det ska vara snyggt att vila ögonen på, och man ska bli sugen på kaffe och lunch.

Ett sånt kök vill jag ha.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: