DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Gmorron med Kaffe

Kategori: I-Landsproblem

Spinner vidare på Linda Tok, Javamorsans morgon-trött-kaffebehov-jämnställdhets-teorier.
Hon skrev att det inte måste vara killar som grillar och brudar som tittar på, etc. Man gör det man är bra på. Eller det man tycker är kul. Nä, jag är inte så mkt för just grillning själv heller.

Men jag funderade på det där med fjärtar, rapar, och att helt enkelt bajsa.
Det är väl ändå mänskligt, ändå är det bara karlar som skiter? Fina flickor bajsar aldrig. Ojooojjjhoj, vilken förstoppning det blir av det.

Jag kallar mig själv feminist, och jag fattar när enough is enough, man måste inte göra allt som den andre gör. Men det är ju bra om man kan lite av allt. Eller hur?

Dubbelmoraliskt inlägg detta blev nu, sure.. men jag debatterar med mig själv här. Lika lön för lika arbete självklart. Bilar som leksaker till båda barnen självklart.
Dockor som leksaker till båda barnen självklart. Minikök.. etc.

Samma rättigheter i livet för alla människor. Sen om man är tjej och svetsar, eller kille som botaniker, spela roll? (svetsaren har högre lön oavsett, det hoppas jag jävvlar.)

Ja, där tog mina tankar slut. Ville mest bara påpeka att alla människor skiter brunt.

Kommentarer

  • Linda aka Javamorsan säger:

    Jag fiser rapar och skiter precis lika bra som gubben om inte bättre :)



    2011-09-14 | 11:44:32
    Bloggadress: http://baralinda.se/wordpress
  • linda - en vimsig mamma säger:

    håller med dig och toklinda helt och hållet!! krma

    2011-09-14 | 12:42:16
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • sara säger:

    Feminsm är ett så starkt ord. Själv är jag självklart feminst, feminst för jämstäldighet. Men man måste även se att alla är inte lika. Män och kvinnor har olika grunder, män har en kuk män kan stå upp och kissa. Ja visst det kan väl vi kvinnor med, men jag nej tack, jag sitter liksom gärna ner..

    Sen lika lön lika arbete självklart.

    Jag hoppas religoner försvinner, påsåvis kommer även ordet feminst bli ett minne blått.

    2011-09-14 | 12:47:44
    Bloggadress: http://zasata.blogspot.com
  • linda - en vimsig mamma säger:

    ja och innan allt har kommit igång och rullat på så går man ju inte så mycket plu i kassan..marcus och hans far letade kunder och fixade jobb osv innan dom startade igång det så dom visste att de skulel rulla på från första dagen! och de var smart gjort! kram

    2011-09-14 | 12:53:58
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här: