DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Pigg Rollatoranvändare

Kategori: I-Landsproblem




Jag är väl inte den som är den som klagar.. förutom dumma I-landsproblem som dyker upp då och då.
Foglossning har jag inte haft sen januari, och då var jag höggravid, det säger sig självt.

Igår kväll/eftermiddag var vi ute och gick en skitlång runda. Först gick vi till bibblan, lånade om min företagsbok, snackade lite om hantverksutställningen jag ska vara med på (3 dec tror jag det är) och lämnade mitt visitkort till de bägge bibliotekarierna. Kollade lite på mina tavlor med, de hänger där de hänger. :P
<- klicka för storbild. Lägenhetskartan för den "nya" lyan.

Sen gick vi uppför backen mot vattentornet och kollade in en fyra på en gata där. Ett radhus, som sitter vägg i vägg med ett annat hus, och ett förråd som står icke-ihophängande med de andra husen, en liten pytte gräsplätt på framsidan, coh en lite större pytteplätt på baksidan med ett lågt staket som avgränsar till grannarna på båda sidor.

Huset var ljusblått, med mörkblå knutar. Det är 2 våningar, och den är på lite över 100 kvm.
Hyran är på 6400 kallhyra.
Det vi har nu är 5300 kallhyra.

Detta radhus är i samma hyresvärds omsorg, så det blir ju samma där som vi har nu.
Vi bestämde oss för att lägga en intresseanmälan, sista anmälningsdag är imorron. (senare gjorde vi det, så imorn får vi veta hur det blir. Inflyttning den 1 februari isåfall)

Sen gick vi ner mot stan, förbi vår nuvarande lya, och ner till centrum. Där mötte vi upp Sofie, hon köpte ett kort. Lite inkognito, det är ett till den 13 november, så det är ju hemligt tills dess. ;)
Hennes son gav Vincent lönnlöv, ett efter ett. Båda grabbarna sa: En Löööv! En löv Tiiiill! Monga Löööv... ;)

Sen gick vi bort till Kappahl att kolla skor till Doa. Där fanns allt utom skor till hennes storlek. Hon är inte stor och hon är inte bebis. Det finns inget till barn som är i medel-bebis-barn-åldern.  Hon har strl 19 i skor.
(minsta bland de stora, och finns inte alls bland de små)

Vi avbröt det uppdraget, och gick till en riktig skoaffär. Jag gick in där, Lasse och barnen gick o köpte fika.
Jag hittade ett par grå stövelkängor i strl 19 på rea avdelningen för 150 kr. :P

När vi gick hem igen kände jag det..... ^^ Samma jävla skit som foglossning. Exakt samma smärta i hela jävla höftlederna/bäckenet.   Hela vägen hem. Den biten är lång, om man har ont... Jag tog över tvillingvagnen och hade den som rollator.

Kände mig som en pigg 90-åring. Idag har jag fortfarande ont, och det har inte gått över ett skvatt.
Fibromyalgi KAN vara genetiskt. Men detta är nog träningsvärk, eller dåliga skor, eller kylan, eller nåt. Jag hoppas på det. Fy faaaan.

Och nikotinet är slut här, jag kan inte gå till Lidl ens, o köpa nytt snus!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.  Jag får dåndimpen nippran.

Kommentarer

  • Angelica säger:

    sv:Klart dem vill ha kldäerna :D här är det jag som bestämmer över klädinköper, för jag har bäst smak :D hehehe.... Nä,då men jag vet vad dem gillar för kläder och vad dem passar i! :P

    2011-11-01 | 10:32:21
    Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/angiethehappiest/
  • Fnulan säger:

    HAhaha skaffa dig en permobil!!!

    2011-11-01 | 10:40:10
    Bloggadress: http://fnulan.se
  • Kashaya säger:

    Kul att kika på ny lägenhet.=)

    2011-11-01 | 10:50:16
    Bloggadress: http://kashaysblogg.blogspot.com
  • Linda aka Javamorsan säger:

    Ja men se där ja. Hoppas ni kanske får större nu då :)

    2011-11-01 | 16:01:07
    Bloggadress: http://baralinda.se/wordpress
  • vivi säger:

    Försökte kommentera innan, men din blogg ville inte :( nu prövar vi igen ...

    Kolla emd en kiropraktor, det kan vara ngt som ligger fel i bäckenet, min syster har haft liknande problem och då är det bara kiropraktorn som hjälper. Hoppas det går över snabbt!



    Åh spännande med visning, det är så himla roligt att kika på bostäder !

    Kramar !!!!!!

    2011-11-01 | 16:01:25
    Bloggadress: http://www.missvivis.se
  • Karin säger:

    Kul att titta på ny lgh. Såg den fin ut??

    2011-11-01 | 18:17:37
    Bloggadress: http://fjarilkarin.blogg.se/
  • Mica säger:

    Oh, lägenheten såg ju helt fantastisk ut! Tänk att bo i en fyra...haha:P Lyx!



    Jag köpte förövrigt ett par jättesöta lila stövlar på HM till Nora... kostade väl typ 100 kr och var jättefina!



    Fy för foglossning! Har hört att man kan ha det rätt länge efter en förlossning, tyvärr. Men hoppas det går över snart:)

    2011-11-02 | 08:54:11
    Bloggadress: http://babybaker.blogg.se/
  • Annelie säger:

    Ojj vad du har knallat på! Fan för de där djävla foglossningarna, och få tillbaka de nu!!?? Elakt minst sagt!



    Roligt små söta servettringar, kul med lite nya idéer och kul att läsa om marknaden, var det en till marknad inom snar framtid? Du ska inte satsa på nån riktigt stor julmarknad som Sthlm, Öland eller typ Falun? Sprida budskapet runt hela Sverige liksom :D



    Sthlm är bra, då har jag nära och komma ;)



    Ha det så bra

    Kramisar

    2011-11-02 | 10:45:04
    Bloggadress: http://aky.se

Kommentera inlägget här: