DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Göran är en fetis... Göran är så tjock. (rally-dänga)

Kategori: MAT/Bakning

<- Onsdagsmiddag
EXTREMT mycket godare än det ser ut, vill jag lova!

Miss Vivi är denna veckans ärade mat-tant!

Måndag- Kyckling med frysta wokgrönsaker och ris
- blev köttbullar istället för fågel.
Tisdag- Paj på kycklingfärs- läste för snabbt, trodde det var laxpaj. Blev fiskpinnepaj.

Onsdag- Lax i ugn med pasta & pesto- kompenserade för felet igår.
Det blev det på bilden ovan: stekt kyckling, sedan ugnskokt med ost och spenattäcke på.
Till det: Taligatelle med spenatjox i, och turkisk FET yoghurt. Jag ska bli fet tjock, tjock fet...
Det blev supergott!
Isadora fick yoggin o de gula spaghettisarna. (det får man INTE säga för Lasse, han är en såkallad messerschmidt. Det heter PASTA, eller Taligatell'.) Äta själv= Roligt! Gaffel med o banka med...^^
Och Vince åt också med god aptit!

Torsdag- Keldas tomatsoppa med färskpasta
Tacofredag!
Lördag- Hmmm kanske pizza, hemmagjord förstås !
Söndag- Kycklingnoff (som korvstroganoff men med kyckling.)



Vill du att jag ska laga din mat? eller något sånär liknande? Hit me! Skriv din veckomatlista så kör jag den en vecka här i bloggen. Jag länkar givetvis matlisteägarn!

Igår natt gjorde jag lussekatter, de blev stora, saftiga, goda o feta. Mhh!
Idag/kväll, gjorde jag och Vincent chokladbollar. "Chokladbollar" har jag i tonåren lärt mig att säga, istället för det andra man sa, när jag var liten... Det ska inte mina barn lära sig att säga, då ser man ut som en fool på dagis/skola/inför alla..
Han åt iallafall upp halva kleten före de var rullade. När jag satte in dem i kylen tog det ungefär 4 minuter innan han hämtade en stol, och tog in hela tallriken till TV rummet. Efter 1 minut till, var han brun hela han. Kermit på hans tröja, likaså...^^



Ikväll har jag målat mer på den stora tomaten. Den ser inte ut som en jordgubbe än ju! Men men, det kommer.


Donken Designs God Påse!
Avslutas 1 månad före Kalle Anka
(24 nov kl 15.00)


Handgjord mössa hos Allgren!
Avslutas typ 18-20 november.

Kommentarer

  • Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen] säger:

    Jag har vart inne o kikat på dina tavlor... å jag säger då det. Korten gillar jag verkligen - men tavlorna är ju helt underbara! KREATIV är vad du är!

    2011-11-17 | 04:53:29
    Bloggadress: http://nilssonpettersson.blogg.se/
  • Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen] säger:

    Jopp... 1,5 vecka kvar till bedömning och förhoppningsvis två veckor kvar tills igångsättning - hoppas att de går med på att låta mig få ett novemberbarn :D

    2011-11-17 | 05:07:54
    Bloggadress: http://nilssonpettersson.blogg.se/
  • Annelie säger:

    haha nån som gillar chokladbollar ;)

    Blev det med eller utan saffran nu då?

    Veckolista är ju något som vi har försökt instifta men det går sådär... Kanske skickar in min när vi fått "tummen ur röven" och faktiskt gjort en ;)



    Ha det så bra

    Kramisar

    2011-11-17 | 09:45:51
    Bloggadress: http://aky.se
  • kaffehörnan säger:

    Tingeling

    Nu blir det fokus på vår tävling söta du

    Gott med hemmagjord pizza

    2011-11-17 | 09:48:59
    Bloggadress: http://www.kaffehornan.se
  • Vivi säger:

    Tack för tipsen fina du !!! Ska kolla min blogovin idag och se om jag kan hitta rätt :P



    Det där såg riktigt gott ut, vad duktig du är !! Turkiskt yoghurt är ju så gott !



    Det är så tråkigt när man ska ha fest och så är folk så dåliga på att komma :( hoppas ni får det festligt ändå !

    Har du planer på ngn utklädnad då ? :)

    Kram !

    2011-11-17 | 10:24:33
    Bloggadress: http://www.missvivis.se
  • Kashaya säger:

    Riktigt rolig idé det där.=) Åh knäck var det evigheter sen jag gjorde...

    2011-11-17 | 13:47:43
    Bloggadress: http://kashaysblogg.blogspot.com
  • Vivi säger:

    Javisst kan man inte låta bli att kolla, den är ju så söt ! Hur går det då med julmarknader och bröllopsplaner ;)

    Har ni inte förresten hört ngt om lägenheten ??

    Kramar

    2011-11-17 | 15:23:24
    Bloggadress: http://www.missvivis.se

Kommentera inlägget här: