DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Väckas av skottar med kilt och blåspipa.

Kategori: I-Landsproblem

Att vara nöjd med sig själv. Kroppen är det numera inget fel på, förutom att den krymper lite väl snabbt denna gången också. Men sen, om 4 månader kommer jag inte amma längre, vad jag vet. Då försvinner hela hyllan, och jag blir en knäppskalle som är platt.
Planka, hej hej. Självförtroendet kommer att liksom hänga på med "försvinna-bort-trenden". Jag ska inte måla fan på väggen, jag VET. Men, mjölken kommer inte att vara där för evigt.

Man blir tamigfan aldrig nöjd. Antingen är man för stor, eller för liten. Lagom är bäst, jag trivs med mig själv NU. Sen har jag som alternativ en dyr operation och vara fejk. Eller att acceptera att kroppen förändras genom livet.

Kan man inte bara få njuta av nuet.. Äh. Jag tänker för mycket. Det brukar gå illa då.
Snap out of it.

Kommentarer

  • Adara Magazine - din bloggtidning på nätet! säger:

    Känner igen mig.. men man ska inte jämföra sig med andra!

    <3 Tror det är bra att försöka acceptera och vara nöjd med sig själv! :)

    2011-03-17 | 20:04:38
    Bloggadress: http://adaras.se
  • Mica- Mamma till ett mirakel säger:

    Nej man blir då aldrig nöjd...jag har alltid hatat mina bröst också. De är alldeles för stora och hängiga. När man ammade satt de ju på plats iallafall...men nu ser de ännu värre ut än innan:P Försöker få sambon att förstå hur viktig en framtida operation är för mig...men verkar inte gå in:(

    2011-03-17 | 21:33:02
    Bloggadress: http://babybaker.blogg.se/
  • britta bloggar säger:

    Kul att du är med och tävlar! Lycka till!

    2011-03-17 | 22:45:27
    Bloggadress: http://brittabloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här: