DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Pepp pepp från er. I love you guys.

Kategori: MAT/Bakning


På bild 2 där, ser jag nästan ut som Madde i Fam Annorlunda, i ögonen. (förutom att hon inte är tröttskelandes) Jag är en kameleont i my looks, allt.

Jag är uppenbarligen absolut inte ensam med att inte hinna äta.
Skönt att ni är nåra fler som delar det bekymret. (inte bra, men ni fattar hur jag menar.. väl?) Fick tips av Liw om att minsann se till att få fasta rutiner, och idag och igår har jag lyckats få i mig 3 mål mat. Igår var ju Ida här, och idag har Macco varit här. Båda två har hjälpt mig oerhört mycket, och det lättas stora bumlingar från både kropp och samvete på mig. Vänner är guld värt att ha.
KÄRLEK TILL ER!! <3

Sömn- och matbrist är ju det stora bekymret.
Jag blir en sur och irriterad människa, och det går ut över alla, och då slår det tillbaka på mitt samvete, sen mår jag dåligt över det också. En ond spiral som det tycks att jag kanske kan vända uppåt istället. Våga be om hjälp, och att ta emot hjälp. Jag är så jävulskt tacksam så ni anar inte. (min stolthet är lite smått i vägen ibland.. för mitt eget bästa. Tecken på svaghet, säger mitt undermedvetna. Men man måste få vara svag och hjälplös också. Man kan inte alltid ha full kontroll och vara på topp och vara bäst.)
Imorron kommer ongarnas mormor. Sen på kvällen blir det fredagsmys med god mat.

You heard that..? Maaaat... Det jag tänker på nästan hela tiden. Ciao Bellas.

Kommentarer

  • Liw- mamma till Mait och mini i magen säger:

    Bra att du äter. Äta bör man annars dör man ;-)

    Oc hskönt att du inte tog illa upp.



    sV: det här med reserv delar. när det skiljer en tusenlapp för ett däck så börjar det blir lite väl stora skillnader, och vi har för första gången måsta köpa reservdel tlll emmaljungan, ett nytt hjul, samma dag som vi ska sälja den. 400 kr är jävligt surt på en sån sak, tänk då 1200...



    kram

    2011-03-18 | 06:53:02
    Bloggadress: http://www.liwetochvardagen.se
  • Virrpannan♡ säger:

    busvisslar



    jag vill också ha dreads!!! Är de svåra att sätta in?

    Fan så läckert det är alltså!



    =)=)



    pöss

    2011-03-18 | 07:30:54
    Bloggadress: http://www.virrpanna.com
  • Jannika mamma till Jillian säger:

    Frukost är ett minne blott i min värld! har itne tid på morgonen..

    2011-03-18 | 10:48:52
    Bloggadress: http://jannikassmulor.blogg.se/
  • Linda aka Tokmorsan säger:

    Välkommen till min värld vännen! Sova får jag göra när jag dör tror jag.



    ja så du vet har flyttat nu. Ny egen domän. Ny adress nytt allt. Eller nja inte allt jag är den samma. Tror jag ha ha

    2011-03-18 | 18:06:26
    Bloggadress: http://www.baralinda.se/wordpress
  • feztis säger:

    Det är inte lätt att hinna med allt hela tiden, så man bör ta emot den hjälp man kan få med allt. Vet hur det är att vara ensam med två småbarn och samtidigt försöka hinna med allt annat. Det blir stressigt och barn känner ju av om man stressar/mår dåligt eller vad det nu kan vara och då mår ju inte dom heller bra och så blir det pannkaka av allt..



    Du är duktig du som klarar det så bra.. :)

    2011-03-19 | 07:52:17
    Bloggadress: http://feztis.blogg.se/
  • britta bloggar säger:

    Åh klart att mat är viktigt!

    2011-03-20 | 20:48:02
    Bloggadress: http://brittabloggar.wordpress.com
  • mrs d säger:

    kram på dig. haft en bra helg? bra att du fått i dig mat.



    jag har en rolig nergång på massa kilo, 47,4 kg stod vågen på sist idag. FUCK säger jag på det. och då äter jag å fikar massor ju....tror jag. sitter iaf ner vid borden lite då å då. William inte lika öjd längre vill ju lära sig krypa å gå aå allt å underåhllas sjukt mycket =) fast det är mys blir jag slut..tror jag.



    kraaam

    2011-03-20 | 23:52:07
    Bloggadress: http://trustmedarling.blogg.se/
  • Wiilow [Foto Tankar Känslor] säger:

    Det där med vikt är ju otroligt varierande...jag tappade jätte mycket i vikt när jag ammade milton. De små älsklingarna till bebisar suger ur både näring och energi och då oavsett om man matar med bröstet eller flaska..O)



    Hormoner och sånt ändras med...



    Hallå gumman....du är vacker som du är så tänk inte mer på vikten.



    Kramar.



    Ps...



    så söta kläder de fick! =)

    2011-03-30 | 02:39:59
    Bloggadress: http://wiilow.blogg.se/
  • Wiilow [Foto Tankar Känslor] säger:

    Det där med vikt är ju otroligt varierande...jag tappade jätte mycket i vikt när jag ammade milton. De små älsklingarna till bebisar suger ur både näring och energi och då oavsett om man matar med bröstet eller flaska..O)



    Hormoner och sånt ändras med...



    Hallå gumman....du är vacker som du är så tänk inte mer på vikten.



    Kramar.



    Ps...



    så söta kläder de fick! =)

    2011-03-30 | 02:40:05
    Bloggadress: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här: