DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Sitter still och sjunger..

Kategori: Småbarnslivet



AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAArhgghh.
Fin summering.. Jo så atteeeh.. Att vakna till barnaskrik är nåt som tillhör the motherhood. Men att ha pissigt morronhumör (jag) trodde jag var något som skulle växa bort. Det gjorde det inte. Idag vaknade jag av att Isa vrålade efter tuttemjölk. Vincent var inte sen att svara henne, med illgråt han också. "Ingen älskar mig, ingen kommer hit, ingen tycker om mig, här sitter jag ensam i min säng med galler på.."
Så där satt jag i "godan ro" och ammade med ont i ryggen, och kliande hår, som man ju inte kan klia tillbaka på, när man ammar. Och en illskrikig Vincent i två rum ifrån mig.

Jag trodde ju att det skulle klia mycket mer med dreads, så det är ju lugnt, men när man har båda händer upptagna, det är DÅ det ska klia. Överallt! Så har det varit hela tiden. Byter man blöja kliar det i näsan, och då kan man fan inte klia tillbaka med bajsiga fingrar. :S

Jag sa till Lasse igår att han ju diskar för att plocka poäng och hämnas, osv.. Då flinade han VÄLDIGT skyldigt, och jag sa direkt att "du har läst bloggen, det syns!"
Ja så tyvärr hade jag ju rätt. Han tycker att det ska återgäldas, att jag alltså ska diska på hans dagar nu. Humpf, diskar man på mina dagar får man skylla sig själv. Jag tackar och bockar, men jag ska inte behöva bli skyldig diskdagar.. Dumma lejon, hämnas och har sig. (LindaVims, Jannika och Macco- det var bara riktat till Lasse!)

Har alltså nu lämnat Vincent på dagis, och vi var ju sena som vanligt. Han satte sig där inne i "sov" rummet, där de andra satt i ring och sjöng imse vimse spindel, HEY!. Vincent satt med ryggen mot mig, så när jag hade pratat med en fröken om semesterveckorna, så satt han där, STILLA och viftade med armarna till rörelserna. HOW DO THEY DO IT?? Efter att ha varit på två sångaktiviteter med kyrkan osv, så trodde jag att de nästan hade hittat på, på dagis, att han sitter still och sjunger. Men nu såg jag det med egna ögon. Jag ska fråga dem hur de gör. 

Kommentarer

  • Fröken M säger:

    haha... jag har bara flyttat ut på balkongen med mitt kaffe, det är synd och skam att vara inne och flytt packa när solen strålar så fint...

    2011-03-15 | 10:48:11
    Bloggadress: http://frokenmela.se
  • Rumptott säger:

    haha ja gör det o meddela mig sen för arvid e likadan =P

    kram <3

    2011-03-15 | 11:27:46
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • I AM BAAM - Göteborg Edition säger:

    fy tusan vad snygg du blev med dreads! :D Skitfräänt!



    svar: Åh - ja 14:de är en mucho bra dag :) Oj, 3 år - det är inte illa du. Själv kan jag inte fatta att jag och Ricky har påbörjat vårat andra år tillsammans. :))



    Men eller hur! Men det läskiga är ju att vi har portkod så ingen förutom vi som bor i det här huset ska kunna komma in. Så man funderar ju va det kan vara för människa som rycker i dörren. Nån galen granne eller nått liknande? Who knows liksom..

    2011-03-15 | 11:57:47
    Bloggadress: http://iambaam.blogg.se/
  • Frida - Mamma till Elsa säger:

    Tack så mycket. Ja hon är ju stortjej nu. Snart 4 månader :)



    Vi bor ju på landet och här bor bara 2 stycken familjer så brevbäraren orkar väl inte åka in hit haha

    2011-03-15 | 12:09:29
    Bloggadress: http://allgren.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Ja tiden rusar fram i 110 knyck, men er handtavla var ett läckert sätt att föreviga tiden, snor idén rakt av! KRAM <3

    2011-03-15 | 13:17:12
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • JD | 65 kg ska bort! säger:

    vilken fin tavla med händerna! ;D

    2011-03-15 | 14:13:22
    Bloggadress: http://josdil.blogg.se/
  • zasata - en emetofob säger:

    Ååå vad jag saknar mina dreads!

    Det värsta tyckte jag var på sommaren om man ville bada med dreads..

    2011-03-15 | 20:01:38
    Bloggadress: http://zasata.blogspot.com
  • Fnulan säger:

    TJena snygging!



    Ja smygare..... Snygg du va i håret nu då!!!

    Men det känns som att det är lite stressigt hos dig.. Kram

    2011-03-15 | 21:43:18
    Bloggadress: http://www.fnulan.se
  • Mrs D säger:

    haha. tacka och bocka men diska inte på hans diskdagar .p haha



    vilken tur att de inte kliar så förfärligt iaf. =) det är himla snyggt.



    Det har inte mycket med värmen att göra utan mer med fukten att göra, att vi måste gräva. Men ska även sätta in isolering då ju på sidorna av huset så att värmen håller sig och att fukten inte kommer in. isodrän eller nått hette de. ^^,

    värme har vi, härlig el värme som kostar skjortan. De e inte kul alls med allt de dära just nu. ill byta värme system. cirka 80 000kr bara där. allt ska kosta så förbannat. men vi ska klara av att bo här, jag älskar huset. det är det första stället jag och sambo bort på som känns som HEMMA. (bortsett från föräldrahmme då:P)



    Och benji är så lycklig och de e så himla skönt. Allt ordnar sig på något vis ändå. Bredbandsbolaget ringde och sa att vi skulle få tillbaka lite på räkningen, eftersom vi stått utan internet för länge och fick pengar från försäkringen. Så ibland kommer de lite oväntat med pengar ^^, inte mycket men alltid nått :P ^^, och vi hade ju inte köpt huset om vi inte trodde vi skulle klara det även om de blir lite knapert så här i början med alla extra kostnader som ska göras.



    =)



    jag vill med göra dreads nu. Är så himla rädd för att folk ska döma, men va fan! 23 år är ingen ålder egentligen. att man r mamma ska väl itne hindra från att göra vad man vill med sitt eget hår. haha. så dum jag är ibland. och du är så himla fin i ditt. och rosa är det. eller ja magenta. det är såååå fint. jag fegade och gjode tre slingor rosa bara ^^, så dum man kan va ibland ^^



    2011-03-15 | 21:58:06
    Bloggadress: http://trustmedarling.blogg.se/
  • i min lilla lilla värld säger:

    Jag stod ut i en vecka eller 2 sen fick jag panik. Var helt röd i hela hårbotten när de togs av. Kommer ALDRIG göra det igen. Fy fan!!!!

    2011-03-16 | 22:14:40
    Bloggadress: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här: