DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Nytt nytt. Och gammalt tält.

Kategori: Våfflan BF feb-11


Bild 1: Nya vagnen i bakgrunden. Lasse (i sin nya skjorta, han gillade den!) sätter ihop nya skötbordet, HEMNES från ikea. Samma stil som spjälsängen.
Bild 2: Jag och kalaskulan sitter och våndas på datorstolen. Det gjorde ont att sitta på golvet o skruva hylla. Så min stolthet att jag skruvar möbler bäst riktigast och snyggast, fick stiga åt sidan.

Bild 3: "Nya" vagnen. Köptes i Älmhult, 3 år gammal. Marinblå och beige. Luktar gammalt tält och liggunderlag. (hellre det än rök o blöt hund!) Jag satte dit åkpåsen från Vincents vagn, det är därför det faktiskt är lite limegrönt och grått på den. Liggdelen är helsvart. Ja, en jävla färgbomb. Jag ska försöka ordna upp den så den blir mer stilren. Jag tycker INTE om varken marinblått eller vanlig blå..
Bild 4: Nya skötbordet Lasse monterar. Gamla skötbordet i bakgrunden som jag målade om. Ska säljas.

---
Var skitförbannad o rosenrasande på karlsloken så jag satte mig vid bloggen. Fick läsa alla söta kommentarer så nu
är jag fromm som ett lamm. Hur fan ska man då lyckas skriva av sig all ilska o skit? Den rann ju bort.. Nåväl, får ävl försöka sätta mig in i hur jag kände mig nyss. ;)

Heeeeeeeeeeeeeeeela dagen igår den 8 jan hade jag massa förvärkar. på natten blev de tammefan starka. SMS'ade med Sanna och Frugan. Halv två kom de ganska starkt, med 3 min 2 min 1 min 4 min, mellan. (det ska ju vara var 3e minut när man ska åka in..) Så jag sa till gubben som just lagt sig, breve, att nu är det inga småingar längre, nu gör det faktiskt ont och är jobbigt. Han sa mhmm, o somnade om. (!!! karlslok!)
Jag hällde upp ett skållhett bad, och la mig i det med Vincents natusanbadcreme som gör ens hud sååååå mjuuuuk. Då gick värkarna över. Fyfan vad skönt. Men ändå lite smått jobbigt, då jag hade hoppats på att ligga på bb på morrnen.. Jag vill inte att bebisen ska födas 4 veckor för tidigt. Misstro mig rätt. Kuvös är väl inte ett skitkul sätt o starta sitt liv. Tror jag. Ammning och allt sånt blir ju senarelagt, och bebisen ligger i en fecking låda där mna bara får se men inte röra. Näääh, stackarn, och stackars föräldrar. :(
Men.. Det gör ju för fan ont!


Istället för o ringa BB så gick jag då och la mig vid 3tiden. Somnade omgående.
Vaknade nu vid 11.
Av detta, läs med riiiktigtt gnällig mansröst:
"Mennn Viiinceeeent... Sluuuta nuuu Vinceeeent.... KattFAN!!! Viiincent, lägg aaaav nuuuu..."

Bluääärh, ge honom lite välling eller en smörgås eller en frukt då, sitt inte vid datorn och knappra o gnäll på sonen. Jag steg alltså upp. Ajjajj, big misstake. Molande i bellyn, och massa värk i foget till bäckenet. Suck.

Kommentarer

  • Emelie, Mamma till David säger:

    hehe nope :) Tycker också att de liknar meandi byxorna. Fast lindex kanske inte har samma kvalite ;)

    2011-01-09 | 12:46:33
    Bloggadress: http://enmammaskarlek.blogg.se/
  • Linda säger:

    Så där alla av hankön. Sätter sig vi datorn sen gnäller dom ungarna för att ungarna stör. Det stör mig!!!!!!!!!!!

    2011-01-09 | 14:08:32
    Bloggadress: http://www.linda.mustica.se
  • Becca säger:

    fy med värkar.. stackare!



    japp de är räkor i röran :b mumma som attan! hihi.. hoppas våfflan stannar lite till i magen.. håller tummar och tår! Kramis

    2011-01-09 | 14:41:18
    Bloggadress: http://myranstankar.blogg.se/
  • Jessika säger:

    Usch usch, låter inget vidare det där du!

    Idag har jag faktiskt inte haft ont alls, skönt! Igår var det betydligt värre. Men jag gör som du sagt, njuter av de bra dagarna som är nu i väntan på smärta och ett "litet helvete" och försöker sova en stund på dan, det är sååå skönt!

    Åh, jag känner igen mig, gråter för minsta lilla, spelar ingen roll om jag är glad eller ledsen, tårarna bara sprutar... blöh! Haha

    Pöss på dajj!

    2011-01-09 | 14:48:30
    Bloggadress: http://f-freak.blogspot.com
  • Rumptott säger:

    men lilla gumman då.. =P

    hehe.. skönt att ni fått tag i en vagn äntligen =D

    lite svårt o se hur den ser ut dock bara =P



    haha så jävla typiskt karlar.. fast måste berömma erik på den fronten.. de e nog jag som e mer gnällig faktiskt =(

    men så beror de la på att jag inte trivs med mig sj heller.

    men håller ju på o ändra på det nu ^^



    kramar <3

    2011-01-09 | 15:09:54
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • Liw säger:

    Vad är det för märke på vagnen? Vi måste ju å ha en dubbel. Suck!

    2011-01-09 | 20:21:36
    Bloggadress: http://liwetochvardagen.se
  • Amy-23 & snart 3 barnsmamma! säger:

    stackare... jag är glad som slipper än så länge.. Tänk att vi ändå bara har 4 veckor kvar :S galet

    2011-01-09 | 22:23:04
    Bloggadress: http://www.olimy.blogspot.com

Kommentera inlägget här: