DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Utmanad av Linaaaaa :P

Kategori: I-Landsproblem

Fick en utmaning av Linaa Vikken Pina.
Så ska göra denna och sedan skicka den vidare till 5 (8)st.
Vilka?
Se längst ner.

1 - Hur länge har du bloggat?
Lite mer än ett år, ni minns väl 1års-tårtan? Sen 1 oktober 2009 alltså.


2 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
En 20-30 stycken kanske? Vissa har jag bara i minnet, resten bloglovin, resten sparas i datorns minne, och massa svarar jag på kommentarer hos. De som inte skriver till mig får väldigt sällan besök av mig, det säger ju sig självt..^^

3 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Några få är ämmnesbloggar som Tvminnen (tv minnen!) och Sockenvägens söta. (inredning o barn) Resten mammabloggar eller mat o träningsbloggar. Men det är ju inte på grund av ämnet jag läser dem.. Det är ju personen bakom tangentbordet jag finner spännande!

4 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Hahahahahhaaa... ööh. Jag är nog mindre snackig och uttrycksfull i verkligheten. Förutom med de verkligt nära. Här inne däremot skräder jag inte med orden, jag censurerar inte mitt tal, jag tänker inte före jag präntar ner. Jag är som en vilsen tonåring som är uppmärksamhetskåt i bloggen. I verkligheten är jag bara sån inom hemmets 4 väggar..

5 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Till och från. Töjs och knyts ihop, tänjer gränser, och drar tillbaka dem. Har jag skrivit och blödit från mitt hjärta en dag, kan jag skriva om tårtbak den andra, för att kompensera den privata sfären, på nåt vis.

6 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Inte alls till en början! Men nu för tiden kan jag bjuda på mig själv lite extra bara för att jag vet att ni tycker det är roligare då. Ibland när jag är skitförbannad, leder det till roliga inlägg.. Fastän dt absolut inte var syftet. (syftet då är väl bara att jag tycker synd om mig själv, och anser att alla andra också borde göra det just där, just då.. haha.)

7 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Rumptott! Hon är nog den enda, tror jag..? Så jävla kul! :D

8 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja folk som gör DUMMA IDIOTsaker som att väga 40 kilo och ändå banta, eller folk som skadar sig själva och stolt öppet visar upp det, för att de tycker att det är enda rätta sättet att må dåligt. Det tror jag påverkar otroligt mycket. Det kan jag inte flörstå mig på, varför någon vill att andra ska skada sig själva eller andra.

9 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Jag har ej stött på några nackdelar alls ännu. Bara positiva.

10 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Why not? Jag har min mammagrupp här, jag får snacka emr er underbaringar, jga får uttrycka min ilska, jga FÅR göra moraliskt tvivelaktiga tankeflöden.. :P Så ja det tror jag. Man ska aldrig säga alltid, men om 2 år känns det som att bloggen fortfarande finns kvar.


Jag utmanar:
LindaVims LindaTok Baam Virrpannan JD Rumptott Johanna Fru Johanna skåning

ja lite fler än man får men men ;P

Kommentarer

  • linaa vikken pina säger:

    Duktig du:D

    Jag har hund som irriterar... fan hundar o abrn e ju samma sak nästan... uppassning hela tiden.

    2011-01-24 | 12:20:41
    Bloggadress: http://linaabjornemalm.blogg.se/
  • Fröken M säger:

    jag ville bara kika in och önska er en mysig start på veckan ! kram

    2011-01-24 | 13:59:17
    Bloggadress: http://frokenmela.se
  • I AM BAAM - Göteborg Edition säger:

    svar: Well jag antar utmaningen och du vinner ju länkningen eftersom jag antar din utmaningen och kommer skriva vem jag fick den av :P



    Jo du skriver alltid så långa och bra kommentarer. Det är såna man vill ha!

    Nejdu, donks! En powernap nu skulle vara dödsstöten för mig. Jag skulle inte kunna vakna igen kan jag ju säga dig :S

    Ja ahhaha godis har jag inte råd med just nu.. men kaffe har jag druckit i mängder. Fast... det är nå fel på vårt kaffe för det rinner bara rakt igenom >.<

    2011-01-24 | 14:07:19
    Bloggadress: http://iambaam.blogg.se/
  • JD | 60 kg ska bort! säger:

    är det dåligt att min text inte är fet? betyder det att jag hör till den sämre halvan? :O bör jag gråta! hahahah

    men ska göra utmaningen ;)



    turismutbildning ska jag plugga, ser ganska ljust på framtiden.. tror jag :P

    2011-01-24 | 14:50:52
    Bloggadress: http://josdil.blogg.se/
  • Hanna säger:

    ville bara säga att jag kikat förbi här och funderar på om jag kanske ska beställa nått kort av dig i framtiden! dom är ju superfina allihop och jag avundas din fantasi och kreativitet! <3 puss

    2011-01-24 | 15:27:54
  • Liw- mamma till Mait och mini i magen säger:

    Den där har jag också fått, ska göra den senare i em.



    TENS har jag inget behov av nu så jag ska hämta den nästa gång jag ska till BM ( om en månad). Jag tyckte den var guld förra gången. Speciellt under min utdragna latensfas. Under förlossningen glömde vi helt bort den :-(



    Kram

    2011-01-24 | 15:55:57
    Bloggadress: http://liwetochvardagen.se
  • Anonym säger:

    Ja det är jag som hittat på den så gör inte om den igen :)

    2011-01-24 | 20:38:45
  • charlotte säger:

    kul läsning. snor den

    2011-01-25 | 10:55:52
    Bloggadress: http://kloppan.wordpress.com
  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    ooo hjälp ska jag avslöja de där frågorna 0) HAHA kram

    2011-01-25 | 11:10:43
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Virrpannan♡ säger:

    Tack!!! denna antar jag och lägger in sen=)



    Ska till bm nu....=)



    kram

    2011-01-25 | 13:11:09
    Bloggadress: http://www.virrpanna.com

Kommentera inlägget här: