DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Går som Pingu, huvet ligger långt ner.

Kategori: Våfflan BF feb-11



Blääääääääääääääääääh nej ingen uppdatering förrän nu.


Hej och hå, morronen började med VÄRKAR kl 06. Låg kvar i sängen, efter att ha vaknat av KATTHELVETET som tuggade sönder "rör-isolerings-frigoliten" till pinnarna som ska sitta på dubbelvagnen. Den där bygeln ni vet?
Han har tuggat sönder båda två nu! Kattfaaaaan...

Jag klockade och kom fram till att det var ungefär 4 minuter mellan dem. De var rätt starka också, och det var värkar, i sammandragningarna. Dvs, de gjorde ont. Skrev de där vanliga morgon-tjat/klago-SMSen till Lasse om att han fan lämnar lägenheten i kaos, det är ostädat och klägg överallt och badrummet ser ut som Taz (tazmanian devil, disneydags anno 90-tal)  röjt runt sig därinne.
Ja, att Lasse alltså sticker till jobbet med tanken att "men det fixar Annelie sen.." Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah att vakna till sånt skit. Jävla karl, är min standard-morgontanke.
Jag skrev också till Lasse att jag har ont i magen. Det slutade med att jag skrev att NÄHÄ då ger jag fan i o skriva till dig mer nu då, om du vägrar svara på mina SMS, fuck off. Ja, nåt sånt där, treeevlans skrev jag.
(Humpf, jag har all rätt o vara sur, jag är gravid. Återkom när jag har NO reason att vara bitchig!)

Wäll wäll, efter en timme eller två så skrev jag ändå till honom att han är dum idiot och att han ska ge mig bilen, för det är väl nåt jag får sköta själv det OCKSÅ, tänkte jag (att åka till BB), efter att ha sett det förbannade diskberget. (diska, föda barn, allt ska man göra själv, och jävla kvinnoförnedrare, hann jag tänka där också ja..) Jag gav fan i o diska, det ska gudarna veta.

Han skrev nåt med att jaja, jag tar hand om städning när vi varit på MVC senare idag. Då blev jag ju såklart ännu mer förbannad, FATTADE han verkligen inte att NU är det VÄRKAR, nu nunuuuuu! Då skrev jag med fina stora bokstäver nåt om att han är verkligen trög. Näh, jag orkade inte ringa, jag var ju förbannad.

Han ringde, och han kom fram till att han skulle nog hem.. nu.

Summa summarum- värkarna slutade ju komma tätt när han hade kommit hem. Jag vilade, öppnade paket, (KRIGGE!!!<3) åt, blev förbannad för att värkarna försvunnit, åkte till MVC..
Hjärtljud och SF mått och min vikt och mitt blodtryck, allt såg så bra ut så. Nu kom förresten en värk. En jävligt liten en. Suck.
Hmpf nu sitter jag här iallafall och klockar värkarna, som nu är tyyp tre stycken på en timme. Fucking fuck shit.

(jag kommer nog skratta åt dessa inläggen sen när man är förlöst... men just nu känns det fan inge sköj.)

Kommentarer

  • Amy-23 & snart 3 barnsmamma! säger:

    nä det är synd om oss :D

    2011-01-27 | 20:24:03
    Bloggadress: http://www.olimy.blogspot.com
  • Virrpannan♡ säger:

    Härliga människa. Du skriver med humor trots att du mår aspiss och bara vill ha bebis! LOVE IT!!!!



    Det är iallafall på gång så du har allt din goding snart=)



    Stor KRAM till bästa DU <3

    2011-01-27 | 20:27:22
    Bloggadress: http://www.virrpanna.com
  • Linda aka Tokmorsan säger:

    Det är skit att vara där du är nu! Tänker på dig!

    2011-01-27 | 20:28:22
    Bloggadress: http://tokmorsangbg.devote.se/
  • Ida säger:

    Nej min syn har inte ändrats någonting :) Som tur är! Eller, den hade ju fått kunna ändras till de bättre.. hehe.



    Vilken mage du har nu alltså, en riktig bula. Snart är det dags för bebisen att komma ut.. vad spännande! :)

    2011-01-27 | 20:38:25
    Bloggadress: http://frandagett.blogg.se/
  • Johanna Friman - Tvåbarnsmorsan säger:

    Jag tycker du är så härlig :)

    2011-01-27 | 21:07:45
    Bloggadress: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com
  • Kristiina- mamma till Lovisa säger:

    Måste säga att du har en jätte fin gravid mage! Och heheh sådär var nog jag också på slutet ;) Och just då får man vara arg. :) Japp det var jag som betalade kortet med namnet tackförkorte (fick inte plats mer) vad snabbt det gick. Massa kramar och håller tummarna för dig!

    2011-01-27 | 21:49:14
    Bloggadress: http://keeya-keeya.blogspot.com
  • Mrs D säger:

    jag vaknar också med "jävla karl" tankar ofta. tror han verkligen ajg tycker de e kul å göra en massa efter honom. och om man hör av sig om de säger han "de gör aja sen då..." då blir jag mer pissed, ska jag gå omkring i hans smuts hela dan? ne absolut vägrar!



    hade mycket falska värkar innan W beslutade sig för att komma. och skiiit ont. Men när de väl var dags en var nästan allt jobbig arbete gjort flera dagar innan. öppnat sig å massa. så så är de nog för dig med. ^^



    2011-01-27 | 22:43:59
    Bloggadress: http://trustmedarling.blogg.se/
  • Krigge säger:

    Jag önskar att jag kunde säga: Jamen då kommer Våfflan snart, det har nog satt igång nu. Men grejen är ju att man kan gå sådär i typ tre veckor utan att den lilla magplågaren behagar att komma ut!! Min svägerska hade värkar tre veckor innan Nonno kom, hon åkte in och ut till BB lite hela tiden, men var bara öppen någon cm varje gång. Asjobbigt!

    2011-01-27 | 23:57:23
    Bloggadress: http://kristinasscrapbooking.se/
  • Linda -en vimsig mamma säger:

    hehe förlåt men jag skrattar lite för de låter så rilgt allt ihop. men gör som jag, jag var ju i gång hela dagen, jag diskade,städade,lämnade och hämtade alexander på dagiset, fixade hemma osv när jag sedan lugnade ner mig och lagde lite mat så kände jag att de gör fasiken lite ont och så ahde det vart hela tiden, så medans jag höll igång med annat så hade jag värkar och det tänkte jag inte på! =) kram

    2011-01-28 | 00:08:50
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • linaa vikken pina säger:

    Hejja hejja våfflan kom ut snart:D



    SV: nej jag har inte satt in än ska göra d i em men skulle mailat dig igår har råka radera mailet med ditt kontoklantshitheadskalle pözz

    2011-01-28 | 08:45:33
    Bloggadress: http://linaabjornemalm.blogg.se/
  • Linda -en vimsig mamma säger:

    hhe ja jag tror inte på det där med ananas men prova kan man ju =)

    Ja sov nu du behöver samla krafter!! =) kramis

    2011-01-28 | 09:29:01
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • charlie säger:

    oh så fin gravid o wow vilken fin mage :)



    minns hur arg man var hela tiden under ens graviditet. tänk på att snart e alla hormoner ur systemet.



    MASSOR AV KRAMAR!

    2011-01-28 | 18:04:45
    Bloggadress: http://mscharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: