DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Blöte tavla, därför blank.

Kategori: Rensa I Själen




Gårdagens uppgift i 30dagarsprogrammet var att måla en tavla med hur man känner, och att skriva en dikt. Så här blev min. Kanske ska förklara den?

Motivet är ju i betraktarens ögon, så ni får ju själva avgöra vad ni ser, MEN jag har målat en liten spiral (svart!) i en större spiral som går ut och in, på ett sätt. För spiralerna sitter ihop, gjorde dem som en enda "linje".
Tavlan ligger på tork, på fel håll.. Det röda ska vara på höger sida.

Iaf, det är livets onda och goda cirkel. Det går upp och ner för mig, in och ut. Mitt virrvarr av livspussel. Varma färger för lyckan och kärleken, men också rött för endel ilska. Gult för värmen och solen, sommaren, hösten, glada dagar, glädje åt det lilla. Det börjar med det svarta, blå, längst in, känslor som man trycker undan.
Men det går hand i hand med de trevliga känslorna. Det inre och yttre jaget, mig själv, mina motsägelsefulla tankar.. osv.
Jag är en ganska färgstark person, både som person, och i mina kläd-/hårfärgsval.

Tavlan är inte färdig än, det är olja så den kommer ju inte torka ännu på ett tag ändå. Ska finslipa på den. Skrev en dikt i ett block med, ska visa den sen. Den blev klockren.

Två nya inlägg i tavelbloggen nu!
Http://donkenstavlor.blogg.se

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Noppz det var inte rätt polis.... :)



    duktig du är på måla :)

    2011-08-28 | 11:14:54
    Bloggadress: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
  • Frida - mamma till Elsa säger:

    Nice! Typiskt att du inte fick vara själv. Fast det är ju lite mysigt att vara två med hihi. Kram

    2011-08-28 | 11:30:59
    Bloggadress: http://allgren.blogg.se/
  • Johanna säger:

    om polisen bilden vet jag inget, han smyggfota jag bara :)

    2011-08-28 | 11:59:24
    Bloggadress: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
  • JD | sextiofem kilo ska bort säger:

    vilken häftig tavla donk ;D

    2011-08-28 | 12:00:12
    Bloggadress: http://josdil.blogg.se/

Kommentera inlägget här: