DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Bilder kommer sen.

Kategori: Kalas

I fredags var vi på inflyttningskalas hos Ida och Wille. De har numera en tvåvåningslägenhet, i ett hus. :D Skitfin var den, och maten var supergod. Vincent mumsade vitlökssås som aldrig förr. Och Ida sprang runt och jagade honom för att torka fingrarna, när han sprang iväg. Snällt av henne, så fick ju vi äta. Isadora skrek massa under middagen så Lasse och jag fick turas om att ta henne. De (Isa o Wille) fick ingenting, för det hann jag inte.. Skulle ju gett kort och blomma åtminstone. Men de får en tavla sen, som jag ska måla av de två på. :D

Det gör vi gärna om, kanske helst utan barnen nästa gång, så att man kan stanna lite längre och barnen får sova i rätt tid. Blir rätt lätt gnälligt annars..

Klassåterträffen ja. Det var roligt att träffa skåningarna igen! De som inte gick i vår klass. I övrigt var alla desamma som när vi gick där. Utom möjligen några, som blivit lite vuxna. Det var lite ledsamt. Men senare på kvällen gick vi ut på krogen, jag och kusin vitamin. Vi skulle gått ner på Terraza, men det kostade massa och jag skulle hem kl 12, så det kändes onödigt. Lasse hämtade mig. Före dess var jag på en hemmafest, en kompis som blivit sambo och firade detta. Ingen present fick hon, men hon verkade bli glad (och chockad!) ändå. Hemmafest.. Jaaa, det var nästan tre år sen jag var på en sån. Förr i världen var jag ju en tjohej festa varje helg- kind of gal. Kan man ju säga att jag lagt av med... ^^

Jag mår hit och dit, kan man väl säga. Stressigt just nu. Hinner inte så mycket alls, men många krav utifrån. Och ingenting tillbaka. Men som jag skrev i förra inlägget- snart är det ju sommar. Jag blir så himla glad av solen, faktiskt. Och att Isadora utvecklas som fan nu. Hon ler! Och jollrar! Man smälter som en läskeblask i tutanchamon. (öh?) Och Vincent blir så glad när man kittlas och jagas, och myser o läser böcker. Vi har börjat gå ut mer nu också, satt inne jättemycket förr. Men nu är det ju roligare, när det inte är så kallt. :)

Pöss Lovers!

Kommentarer

  • Jannika mamma till Jillian säger:

    Hej hej jag saknar dig och dina roliga inlägg hos mig! rimmar Hoppas ni mår super läste precis att lilla isadora jollrar! va gosigt!!! Det är verkligen speciellt;)

    2011-04-13 | 19:46:04
    Bloggadress: http://jannikassmulor.blogg.se/
  • Gilla säger:

    Hej igen Donken!



    Jag ville bara kika in i stugan och se hur du mår. Det har varit dåligt med tid för mej ett tag och jag förstår ju att du har häcken full.



    Kram/Gilla

    2011-04-13 | 23:42:55
    Bloggadress: http://gilla-gilla.blogspot.com
  • Pernilla säger:

    Ta hand om er! Och glöm det där med krav utifrån. 'Igen har rätt att ställa krav på dig och hur du väljer att ha det i din familj. Kramar

    2011-04-14 | 11:07:49
    Bloggadress: http://reasonstobebeautiful.wordpress.com

Kommentera inlägget här: