DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Lipsill Donken

Kategori: Aggro-Donken

Fick en anonym kommentar, misstänker att det är nån av er stammisar, så ska kolla på ip-numret vem det var. Påslakansetet med Nalle Puh här under, är inhandlat på käraste GeKås.

Okej, då tar vi det från början. En sak i taget.

Min mobilklocka ringde sista ringningen, jag har olika signaler för vilken tid den ringer, så mentalt undermedvetet så vet min hjärna om att när det är classic bell som ringer, då är det the last call- dags att stiga upp.
Jag vaknade.
Vred på mig lite, buffade ihop kudden, och så kom Shaggy o gosade in sig i mina händer också.
Svårt att lista ut vad som hände? Vi har ju ingen morgonsol till vårt sovrum.
Jaaa, jag somnade om.


Jag vaknade. Shaggy kvar hos mig, hoppandes lite upp o ner o hit o dit i sängen.
Jag försökte sätta mig upp, med en katt som går rakt över en, ska gosa, förbi en, runt en, kommer tillbaka när man puttar bort honom.... irritationen stiger.
Kattfan, flött pårej..
Tar mig upp i sittandes, ser på klockan -08.38. Ööööh, ja men då är det ju lugnt. Det är väl 9.30 han ska va på dagis? Väl..? Öööööööh... Men varför har jag då satt väckning varje dag så satans tidigt..?
Öööööh.... heeel veee teee.
Japp, Tjugo minuter i Vincentskavarapådagis, stiger jag upp ochh klär på mig.

Går in till pojken, fäller upp solblockaderna i alla 4 fönster, solen skiner, fåglarna kvittrar, och faaan vad det LUKTAR skit härinne.

Tittar på Vincent som nu har vaknat och står upp i sin säng och tittar konstigt på mig.
Hur ser han ut egentligen..? Alla sängkläder, hela hans pyamas, hela sängen där, ligger massa brunt klet med kantareller i.
(Jag hackade dem igår, men tydligen inte tillräckligt noga)


Osäker på om det är skit eller kräks. Ringer Lasse, skäller ut honom för det är NÅT som ligger i Vincents säng, och det luktar och det ser riktigt nasty ut.
Han säger nåt i stil med att han inte sett nåt, o att de inte är hans fel. Jag blir förbannad, för frustrationen av att måsta ta hand om detta, med mage, och ont överallt, själv. Ensam.
Jag har inte TID med sån här skit, jag ska vara på DAGIS om en kvart!



Tycker synd om mig själv, tar av Vincent kläderna o blöjan, ser världens blaffa även där i, sätter pojken i badet, och ringer dagis från mobilen. Fem minuter i nio. (Framförhållning var det ja... Fyfan)
Dagis tycker att vi ska stanna hemma, för sånt här spy-skit smittar ju.
Vincent bryr sig inte, verkar inte sjuk, ingenting. Glad och virrig som vanligt.



Nu är jag iallafall hemma. Igen.
Och VABbar. Igen.


Kommentarer

  • Becca säger:

    sv: wow du har verkligen talang om du kan måla så bra i paint :D hihi..

    Va ska du hitta på idag då?

    Jo om du gillar söta och lite annorlunda bebis/barn kläder så kika in på denna sidan http://www.gosi.se/ sjukt massa underbara barn kläder :)

    2010-09-29 | 11:53:41
    Bloggadress: http://myranstankar.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Haha, du är rolig du. Hon och hennes karl. :D

    Jobbigt med såna situationer kan jag tänka mig. :/

    2010-09-29 | 12:02:08
    Bloggadress: http://tvminnen.blogg.se/
  • elin kärlek♥ säger:

    Ja jag sitter alldeles för mycket vid datorn :(

    haft en bra dag än så länge?



    /ELIN KÄRLEK

    2010-09-29 | 12:09:36
    Bloggadress: http://elinamour.blogg.se/
  • elin kärlek♥ säger:

    Det är sant :( hoppas den blir bättre



    /ELIN KÄRLEK

    2010-09-29 | 12:17:10
    Bloggadress: http://elinamour.blogg.se/
  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    vilken morgon.hade jag inte haft så långt till dig så hade jag kommit över och hjälpt dig! <3



    hoppas du har en hel del besökare idag redan! Du har då en länkning inne hos mig i inlägget som gjordes för över 1,5 timmar sedan!! =)



    Kram

    2010-09-29 | 12:45:22
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • rumptott säger:

    men jösses älskade gumman.. <3

    vilken nice start på dagen hörre du.. säger som vimsig mamma.. hade jag inte haft så långt till dig hade jag komme över på stört o hjälpt dig.



    va nog mest bara en slump att han hade gjort allt de där..

    fast kantareller kanske va en bidragande orsak nytt o konstigt kanske inte redigt tålde de.. Arvid brukar kräkas upp alltids när han smakar nått nytt o äter upp allt just då sen nån timma senare lägger han iväg en spy hög rätt på golvet när han hostar..



    ja vi kanske skulle ta o lägga oss under en filt o hoppas på att dagen ändrar sig??

    pöss <3

    2010-09-29 | 13:10:12
    Bloggadress: http://imissmymom.blogg.se/
  • JD - Gastric Bypass opererad säger:

    naa vad jobbigt vännen :( hoppas han mår bättre snart..

    inte lätt inte.. snuttmamma!! <3

    2010-09-29 | 13:21:56
    Bloggadress: http://josdil.blogg.se/

Kommentera inlägget här: