DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Ny bil, Nytt UL och nya Strumpor!

Kategori: I-Landsproblem

Ojsan hojsan vilken dag det har varit idag!
En sak i taget grabbar.

1.
Det är nu idag 29 månader sen, som jag frågade Lasse, om vi två
(efter att ha myst, kärat ner oss, och umgåtts 24/7 i 9 hela dagar)
officiellt kan se oss som ett par, och om vi liksom är tillsammans på riktigt. Han sa ja, eller "okejs" eller nåt annat nonchalant. :)
("Jahh, de eee vi väll.. Måste man frååga sånt..?")

2.
I 29-månaderspresent
(ja det är alltså 2 år & 5 månader) fick Lasse en Saab 9-5a av mig, årsmodell 2005. Jag är inte den som är den, jag avskyr saab egentligen, men nu vart det ju kris, och "alla andra" sa ju att denna är åååh så himla bra.
Får väl tro dem då.
Så jag, snälla rara jag, betalade handpenningen på den.

Den är INTE alls min stil nånstans. Den är silver-grå-beige-metallic, lite pissgul-aktig sådär. Lasse säger beige-grå. Jag säger gulaktig. Well, den var dyr, så det är bäst för den att den håller nu i minst 20 år.
Vi hämtade alltså denna bil idag nere i Hässleholm, i skeeuuuune.


3.
Vi var på RUL idag på plan 5. Vi fick se massor av bebisen, det var massor av rörelser därinne, den hade massa ben och armar, men alldeles lagom många för att det ska klassas som normalt.
Så spännande och kul att se, fick massor av bilder!
(6- 7 stycken?) Ska visa er det sen.


4.
Vi visade upp magen, UL-bilderna och bilen, för Lasses mormor när vi kom tillbaka till Ljungby. Hon blev så himla glad för att vi gjorde ett spontanbesök där! Det var min idé, hör ni det, min idé.  :)


5.
Min mamma kom bort en sväng före vi åkte ner till skåne, till mig. Jag & Vince var i svärfars hus alltså. Hon blev så himla faschinerad av att UL bilderna var så tydliga.
De är mkt tydligare nu än förr, JU, och nu var det ännu mer tydligt än när Vincent scannades med UL.
Så himla rart! Jag fick strumpor av mamma, och ett par leggings. <3


6.
Ja, det tycker du va!

Men icke, det var nog allt för denna gången.
Berättar som sagt mer om UL'et sen. :P


pöss Donken

UL på bilden: Vincent. Sen är det då jag, o Lasse, och en Bebis-Shaggy-Katt.
Alltså ganska gamla bilder. :)

pöss igen dårå.
DONKEN

Kommentarer

  • Zaibi säger:

    Hej!

    Nu har jag veckans blogg hos mig där du kan delta och ha chansen för att bli veckans bloggare hos mig..

    Det ända du behöver göra är att gå in här http://zaibi.blogg.se/2010/september/kor-veckans-blogg.html#comment och kommentera, för mer info kan du hitta där också

    2010-09-14 | 22:24:20
    Bloggadress: http://zaibi.blogg.se/
  • Hannele - Snart 2barnsmamma säger:

    MYYYYYYYYYYYS! :D Tog ni reda på vad det blir ? :P

    2010-09-14 | 22:34:14
    Bloggadress: http://mammah.webblogg.se/
  • Frida - blivande mamma säger:

    Ska jag vara ärlig så har jag inte tänkt på att vincent inte är med på bild. haha knäpp man är. Var det bara en? :)



    Vi tapetserade ett "barnrum" hos mamma och pappa :)

    2010-09-14 | 22:55:37
    Bloggadress: http://allgren.blogg.se/
  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    Vad kul och bra att de gick så bra idag..och att ni blev en bil rikare,fast fattigare i plånboken!

    Kram

    2010-09-14 | 23:41:03
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    Ja precis =) Fan jag som vill bli miljonär =) haha kram

    2010-09-14 | 23:59:00
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Bella Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ säger:

    Grattis till 29 månader får jag lov och börja med:D

    Grattis till nya bilen :D Vi sålde våran stylade golf och köpte en mindre snygg bil. Men den är hållbarare och billigare i drift :D Huvudsaken är att bilen fungerar som den ska ;)



    Har aldrig sett några ulbilder som är nyare än min egen :D vore kul o se ^^

    2010-09-15 | 00:10:18
    Bloggadress: http://isabellalindroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här: