DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Svar på Frågestunden <3

Kategori: Happyfejs! xD

Linda Tokmorsan:
Hur många hårfärger har du haft?

Tio miljoners Miljarders. Minst. Inte haft blått och turkos eller vitt, än.


Hur träffade du Lasseman och när?
Hej Helgon.net! Satt inne i chatten på helgon när där dök upp nån dude från LJUNGBY! Ofta det är nån man inte känner, som bor i samma stad, osv..? Kort o gott så träffades vi på krogen 2 dagar senare, och sen dess har vi varit ifrån varann kanske totalt 2 veckor. Detta var 30 månader sen nu. (2½år, den 5e okt.)


Carrå- 19 år och mamma:
Snygg vagn! Vad är det för märke, såg att det var Emmaljunga men vilken modell?

Vincent fick äran att rejsa med en Emmaljunga Nitro City Lime.... Hade Lasse fått bestämma hade det blivit en beige. Sorry- Det kan jag INTE stå för, om vi hade kört hans idéer..


Erika- Gastric Bypass op 27 okt:
Din bonusfru?

Ja hon (Linda-Vimsig Mamma) friade, och jag sa att vi kan bli bonusfruar, eftersom jag redan är gift med Johanna..


Var era graviditeter planerade?

Jäpp! Bågge två.


Hur var din förlossning?
Förjävlig först, sen totally underbar. (ska skriva en längre version i ett externt inlägg.)


Hade du lätt eller svårt för dig i skolan?
Lite för lätt, de flesta lärarna gillade nog mig. De tyckte jag skulle räcka upp handen mer, men jag var tyst och blyg.
Palla vara det i vuxen ålder.. Fast ibland går jag tillbaka till min skygga bubbla, i folksamlingar. Hissar med FOLK i gillar jag inte. Var ska man titta? Vem fes? Måste man hälsa?


Din största hobby?

INREDNING och att måla tavlor. Och att teckna såklart, men det är väl samma kategori som att måla? Min tavelblogg: http://donkenstavlor.blogg.se

god jultavla, ny


Har du någon utbildning? I så fall vad?

Självlärd egoist, om det räknas? Nje, men jag gick Turism i 3 år på gymnasiet. Nu pluggar jag inredning på distans via nätet på en kurs med egen takt.


Vilken är din favorit årstid?
Alltid våren och sommaren, Jag Älskar Värmen. (Hejda sig när det går till överdrift som i somras när man inte kunde sova för det var 30 grader till och med nattetid. Bua!)


Becca:
Gillar du grönt?

Nä, vem har sagt det? XD
Hahaha! Kolla in vårt badrum, bara...^^

donkis

SOFFIE:
Gillar du att resa och i såna fall vart gick din senaste resa?

Jäpp! Senaste utomlandsresan var med mamma till London en weekend för att fira hennes 45-årsdag i juli denna sommaren. Vincent och Lasse var hemma. Finns många delars inlägg om det, under JULI i bloggen. Massor av bilder också.


JD- Gastric Bypass Opererad:
Jag vill veta hur du och Lasse träffades?

Via Helgon.net och sen krogen där vi smsade varann fastän vi visste var den andre satt. Behövde nån stärkande shot före det riktiga mötet..


Och om ni har nåt namnförslag till Våfflan ännu?

Japp det har vi. Hemligt tills det avslöjas för oss, vad det blir för en valp som kommer ut. Ena andranamnet blir iaf Maria, eller Erik. Kanske. Troligen.


Bella:
Planerade du att bli gravid eller hände det bara?

Japp, det planerades, OCH sen bara hände det. Lite som triss-reklamen. Båda gånger på första riktiga försöket. Häftigt..


Var det som du hade tänkt dig med ditt första barn?
Jag förväntade mig skrikpanik, sömnbrist, att jag skulle helamma, att mitt liv skulle bli totalt uppochner och helt avskärmad från omvärlden.
Ut kom världens DÅ lugnaste Vincent, som sov om nätterna, åt bröstmjölk utpumpad till flaska, och jag hade fortfarande ett socialt liv både internet telefon och vänner.
Nej, det blev inte som jag tänkte.. (tacka fan för det)

Och byrån

Var träffades du o din kille?
Nere på Chaplins, billigaste puben i Ljungby.
Lördagen den 5e april 2008.
Först satt jag i baren, och han bakom mig o spanade in mina hål i ryggen (dedär i svanken som bara vissa har) så jag visste var han satt för han hade den röda bandanan han sa han skulle ha.
Sen efter flera SMS när vi confirmed var vi satt, så kom han fram till mig o frågade vem jag skrev till, när jag höll på att skriva ”har du varit på irland” i ett SMS till honom.
Jag skrev det, för att ur högtalarna kom ”Whiskey in a jar” med Metallica.


Varför lägger du inte upp bilder på Vincent?

Private property.
Nje men helt enkelt för att det finns så mycket skummisar på nätet som stjäl bilderna till fan vet vad.
Det är nåt jag och Lasse bestämt tillsammans att Vincent själv får lägga upp bilder sen, när han är gammal nog och vill det.
I nuläget är det nejnej, iallafall. Andra gör ju hur de vill, så det är ju inte för att provocera. Magbilder och webbisar (1a BB-bilden som sjukhuset tar) och UL-bilder däremot, tycker jag att jag kan lägga ut, så det får ni njuta av istället. :)

Fröken M:
Jag är nyfiken på hur du träffade Lasse.

Nere i pub-källaren en mööörk aprilkväll vid 22-tiden.
Under kvällen sen bjöd han mig på nåra öl och nåra turkiskpeppar-shots, jag blev inte drängfull, utan höll mig ståendes.
Vi gick ut i friska luften många gånger och pratade, och sen efter några timmar så sa han när vi satt bredvid varann nere bland vimlet på puben: ”..vågar jag? Nja nej ja jo.” Sen kysste han mig, och jag kysste såklart tillbaka.

Storbloggarn själv.. undrar om här kommer bli uppdaterat ofta?   kommer väl mest skriva när nåt fdåligt händer kanske, för det är inte så många som kommer läsa detta.jag och lasse

Jag vill veta hur länge ni var ihop innan du blev gravid första gången.
Blev tillsammans den 14e april 2008 efter att ha hängt med varann konstant i dygnets alla timmar sen vi träffades.
Plussade på kisse-stickan den 14e september 2008.
(Flyttade ihop den 1 september 2008)
Blev alltså gravid cirka 22 augusti 2008. =4 månader in i förhållandet.

 

Och hur ni gör med julfirandet - hur många, vart , julklappar osv :)
2 julfiranden, plus lillejulafton (de har speciellt uttal för det i sin släkt..) LillejulAAftonn. I ett o samma ord.
Julklappar till alla, fast de äldsta ger bara till barnen, och vi räknas ju fortfarande som barn (?) Men vi (jag och Lasse) ger till alla.
Vi sover över hela julhelgen hos Lasses pappa. På julafton åker vi hem till min mamma vid 12-13 tiden, käkar, glor på Kalle, öppnar paket, däremellan massa efterrätter o ris á lá jaffa, godis, strumpan man går å tuggar på innehållet från..
Sen efter alla paketen, in i bilen igen, hem till min svärfar, äta lite till, tomten kommer igen, öppna ännu fler paket..Sen nån sen film, lite glögg, leka med julklapparna, sova.
Shaggy är förstås med hela tiden, han stannar också hos svärfar.



Barnens Hjältar:
Varför har du ärr på magen?

Utomkvedeshavandeskap, i början på förhållandet. JÄTTEbörjan. Google it.3 ärr blev det iaf, och de börjar försvinna nu. De läkte ju sådääär, när jag blev gravid direkt efter det. Magen växte ju.

Vincentmagen, ärren.

Tess:
Berätta om förlossningen med första barnet.

Det kommer i ett senare långt inlägg. Jag ska säga till då.

 

Anonym (?):
Hur var förra graviditet och förlossning? Hur planerar du denna?

Väntade Vincent: Alla klagade på att min mage var för liten, jag kände mig som en fet kossa som inte kunde göra nåt förutom att se på teve, jag var sur för jag hade ont i magen.
Jag var sur för vissa folk jag brukade umgås med slutade höra av sig.
Jag var så in i helvetes snus sugen i 9 fecking månader.

Jag ville inget hellre än att bli o-gravid igen, så att jag dels kunde pussa och kela med min bebis och sätta på den alla söta kläder jag hade köpt, testa barnvagnen vi hade köpt, skötbordet, blöjorna... och dels för att kunna ta på mig mina strumpor själv igen. Och sova på mage.
Och att kunna andas igen utan nån som sparkar sönder ens lungor och revben. Förlossningen kommer i en egen berättelse sen.

Denna förlossning vill jag bara ska vara över snart, haha! Njä men jag SKAAA ha lustgas, och DEFINITIVT ryggbedövningen igen. 4 cm hit och dit, jag skiter i det, jag SKA ha den. Jag vet ju hur det känns för fasen. Man är nog mer bestämd the second time around, för då vet man vad man har för val själv.

Inga karlar ska finnas i rummet när jag föder, förutom Lasse. Inte nånstans under förloppet, förutom om det skiter sig med kvinnfolket och att ingen av dem är läkare som kan sätta nål i ryggen. (!!) som sist.

Bebisen ska jag få på magen direkt när det är klart. Efter arbetet ska jag ha min belöning...<3


Sara- mamma till Wilda:
Då vill jag veta om bebis var planerad
.
Japp, bägge 2.


Hannele- nybliven 2barnsmamma:
Vad är din dröm att bli för något ? Alltså vad vill du jobba inom?

Inredare. Största drömmen nånsin är det..


Har du inga förlossningsbilder när du födde V i sånt fall ja kan du inte visa dom?

Jo det kan jag visa, lägger in dem i förlossningsberättelsen sen. :D


Har du alltid varit besatt av färgen gröööön? ;)

Nej det har kommit på senare år, efter jag var 20 ungefär, då min kärlek till NEONfärger föddes. Det var också då jag kom ut ur tråk-skalet efetr skolan, och blev TUFFare som fan. Färgade håret rosa, piercade tungan, började festa.. Snusa...
Nåväl, nu är jag vuxen och har inte haft rosa hår på flera månader, och jag har bara kvar piercingen i tungan. Öronen är nästan igenväxta känns det som. Öronhängen när man har småbarn? Njäää..

Linda- En vimsig Mamma:
Ska du & Lasse gifta er?

Nån gång kanske ja möjligen troligen uhm njä. Ja, men då ska det vara på mina villkor, och nåt frieri på teverumsmattan godkänns INTE...! Bridezilla kommer vilja tevefilma mig. Ha ha ha haaaa...


Vill ni ha fler barn än 2?

Vi och vi... Lasse är från en 2barnsfamilj, och han tycker att det är så det ska vara. Jag vill ha 3+! Vet ju inte vad jag säger efter Våfflan kommer, men i nuläget vill jag ha mångamånga barn. De är mitt liv.


Vill ni bo kvar i Värnamo?

Kommunen ja åtminstone. På landet helst, mellan Ljungby och Värnamo, men nåra 15 millar har jag inte, så jag tror vi får sänka kraven lite smått.. Trivs inte i Ljungby kommun. Sorry.


Har ni kommit på några namnförslag till Våfflan?

Jäpp! Andranamnen är väl nästan spikade från min sida, men Lasse säger ju mest att vi får se det sen. Va fan betyder det då? Andranamnet måste inte passa personens utseende. Jag vet vad jag tycker, och Lasse tycker.. ingenting.


Hur var förlossningen med Vincent?

Den var rätt snabb om man jämför med alla andras, för det började den 21 och var klart den 21, maj. Ont och nästan skrikigt, men helt okej såhär i efterhand.


Vad har du för förväntningar på nästa förlossning?

HÖGA eftersom alla säger den ska vara ”lättare”.
Vet inte vad lättare betyder i detta sammanhanget, för jag har minsann sett på TV...! Andra och tredjegångsföderskorna skriker ju högst..?

Jag ska ha massa bedövning och inga karlar, det säger jag bara. Ja förutom Lasse då, om jag inte kastar dropp-påsar och CTG-maskiner på honom och ber honom snällt att fara åt helvete. Det gjorde jag inte sist, men vi får väl se. :)

 


Jäklar vad det gick åt papper till denna frågestund. Kanske blir fler i fratiden. Typ i februari kanske ni vill ha en.. efter bb...

Kommentarer

  • Linda säger:

    Oj oj mkt info att suga in så här dags på morran!!



    Men jätteskoj att läsa om hur ni träffades.

    Jag ville ha en hel hög med ungar förr. Men nu är jag grymt nöjd med mina två. Visst en son vore skoj men nä vi stannar nu!! Orkar inte fler barn. Har två "demon" barn redan så vad kommer nästa gång S



    2010-10-07 | 07:23:54
    Bloggadress: http://linda.mustica.se/
  • JD - Gastric Bypass opererad säger:

    oh vad kul att få läsa allt :D min favorit:

    Gillar du grönt?

    Nä, vem har sagt det? XD



    HAHA, du är så gooo!! :D



    nä ska faktiskt inte köpa nya kläder än, jag går i dom gamla som börjar bli lite stora ja.. men orkar inte slösa på nya :P haha

    2010-10-07 | 07:26:38
    Bloggadress: http://josdil.blogg.se/
  • soffie säger:

    kul att få reda på lite mer om dej:)

    svar:Nellies jacka är köpt på Lindex och min på Inter sport båda handlade jag i affären.

    ha en bra dag

    2010-10-07 | 07:27:31
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • sara - mamma till wilda säger:

    Visst tar det sin lilla tid att sammanställa frågestunden. Jag gör det då inte igen hahaha

    2010-10-07 | 07:39:00
    Bloggadress: http://saratilling.devote.se
  • Frida - blivande mamma säger:

    jag kollade in din tavelblogg (som jag inte visste att du hade!!) Fasen vad duktig du är!



    hihi jag tror inte kakorna är så goda om dom kommer med posten. Men testa baka dom. Det går ju så himla snabbt :)

    2010-10-07 | 08:27:25
    Bloggadress: http://allgren.blogg.se/
  • Adara - teckningar, foton, drömmar säger:

    Åh vad kul att läsa alla svaren! :D

    Jag visste inte att du gick turism på gymnasiet! :) här har vi förresten inte bestämt vart vi ska fira julen.. höhö



    p.s hihi nja, den rosa mysdressen är väl inte sådär jättegosig inuti, men den är mysig ändå! xD

    2010-10-07 | 09:07:38
    Bloggadress: http://adara.blogg.se/
  • Tess - Blivande mamma v33 säger:

    Oj me frågor! =) Nu känns det som jag känner dig lite mer. =)



    SV: Ja, visst har den sjunkigt. Gjorde den det på dig med tidigt? (eller tidigt å tidigt, vad är tidigt egentligen...?)

    Haha jag pressade en del i sommar, men sen blev et för jobbigt för bebis så då körde jag på med lotion med brungrejs i. Å den kör jag fortfarande på. =)

    Haha jag tycker inte du ska redigera dina bilder! Du är ju du, vit eller brun. Ibland önskar jag att jag passade i vit (ser mest sjuk ut), hade vart så mkt enklare... =)

    2010-10-07 | 09:11:48
    Bloggadress: http://blindfold.blogg.se/
  • jessika andersson säger:

    ja gud vad många frågor men roligt var det tihi. Kram

    2010-10-07 | 09:33:30
    Bloggadress: http://boklilljessi.blogg.se/
  • Adara - teckningar, foton, drömmar säger:

    Haha absolut! :D

    Hihi ja visst var det rosa i örat! Det är ingen stjärna men en diamant! Köpt på en rockbutik i Sthlm. Många emos springer runt med såna - de är sjukt fina! xD

    2010-10-07 | 09:35:15
    Bloggadress: http://adara.blogg.se/
  • carrå - 19 år och mamma säger:

    Äpple är bra skit det :P.



    Jo jag vet men när jag ska skriva inlägg är det helt konstigt och jag försöker hoppa ner texten men den flyger upp igen när jag puplicerar (förstår du hur jag menar?, haha :P). Får försöka lite mer men har haft jävla massa trassel med det där.



    Tummen :D

    2010-10-07 | 09:42:32
    Bloggadress: http://ettnyttsteg.blogg.se/
  • rumptott säger:

    jävla massa frågor om förlossningen hehe..

    så nu förväntar jag mig en grundlig beskrivning snart =D

    hur gick "vuxen snacket" igår då gumman??

    pöss <3

    2010-10-07 | 09:45:26
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • rumptott säger:

    ja visst låter min förlossning underbar? =P

    tur man kan ta de med en nypa salt så här efteråt.. =D



    puss <3

    2010-10-07 | 09:56:11
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • rumptott säger:

    byglen på bh ploppar ur.. o den e ju liiite svår o peta in igen.. o sy igen hålet.. plus att den brukar gå av med byglen o sen går det hål i bh:n..

    suck..

    2010-10-07 | 09:57:17
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • rumptott säger:

    haha skulle få hjälp med att få dit knappen idag iaf av Erika =P

    2010-10-07 | 09:58:15
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • rumptott säger:

    jaha ska jag ha en sån med?

    men hur funkarde där med ser ju att de typ står 19 premuneranter lr hur de stavas.. inte fan prenumerar jag på 19 bloggar inte..

    e det 19st som prenumerar på min blogg då lr? =O

    de har ja isf inte märkt på statistiken.. hm...

    puss <3

    2010-10-07 | 09:59:51
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • rumptott säger:

    jodå snoren rinner men jag e piggare.. =D

    så idag har jag lämnat Arvid sj på dagis men Erik får nog hämta han lunch tid om de regnar så här mkt =O

    jävlar.. blev ju dygn sur när jag gick t dagis med honom.. =/

    2010-10-07 | 10:01:01
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • Fröken M säger:

    KUL "" nu "känner" vi dig litee bättre :) Kram

    2010-10-07 | 10:18:52
    Bloggadress: http://frokenmela.se
  • tess säger:

    spännande =) ser fram emot förlossningsberättelsen :)

    2010-10-07 | 10:51:00
    Bloggadress: http://latess.blogg.se/
  • Katrin säger:

    Hello darling!

    Kul läsning, synd jag missade frågandet bara..:/ och att du satt uppe 1.36 för att svara på allt ;) japp, nu är din "bloggmama" tillbaka ;) haha



    Hoppas allt är bra med er??

    Och supersnygg vagn!!



    Kika in hos mig också och ge mig råd! I need help! kramis

    2010-10-07 | 11:25:20
    Bloggadress: http://vardagenvar.blogg.se/
  • Neha säger:

    Skulle med vilja ha massa coola färger i håret

    2010-10-07 | 11:44:59
    Bloggadress: http://nehaexponerar.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Haha, jag hade totalt missat att du hade haft frågestund. :P

    2010-10-07 | 11:50:57
    Bloggadress: http://tvminnen.blogg.se/
  • Jessika Andersson säger:

    SV: Ja till jul och till födelsedag tänkte jag kunde spara den och länka till den varje år och stryka över elelr ta bort det jag fått och för nya och lägga till kan man glöra så tror du?

    A okej den med bilden på henne själv elelr? För den var fin får gå in och kolla på den du med gjort!

    2010-10-07 | 11:54:39
    Bloggadress: http://boklilljessi.blogg.se/
  • Plutten säger:

    Ja jäääävlar vad jag fick mej att läsa nu :D Hihi, men alltid skoj läsning näre har me dej o göra;)

    2010-10-07 | 12:25:17
    Bloggadress: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
  • Bella säger:

    Intressant frågestund! :) Och tack för svaren :D Jag tycker de är bra att du inte lägger upp bilder på Vincent. ^^



    2010-10-07 | 12:26:48
    Bloggadress: http://isabellalindroos.blogg.se/
  • feztis säger:

    Oh no! Har du haft frågestund? shiiit det har jag missat!



    Jo, förmodligen kände de av att vi var lugna igår, vi stressade inte alls :)

    2010-10-07 | 12:27:48
    Bloggadress: http://feztis.blogg.se/
  • linaa vikken pina säger:

    Kul att läsa alla svaren!!



    SV: <3 kort svar känner mig lite nere:(

    2010-10-07 | 12:44:41
    Bloggadress: http://linaabjornemalm.blogg.se/
  • Fröken M säger:

    jag vill oxå ha mjölk - mycke mjölk i kaffet, men hellre svart kaffe än inget alls, för annars får jag huvudvärk hela dagen och det vill jag inte :)

    Kram

    2010-10-07 | 12:53:22
    Bloggadress: http://frokenmela.se
  • Terese säger:

    Vad kul att få läsa svaren, har helt missat din frågestund ju!



    Dottern är faktiskt bara 7,5 år så på första bilden var hon bara 6 år. Pga längden och hennes utveckling är det många som tror att hon är 1-2 år äldre än vad hon är.



    Kram på dig

    2010-10-07 | 13:17:34
    Bloggadress: http://teresedenrara.blogg.se/
  • Johanna säger:

    men tant kan inte ha frågestund när jag är borta snyft aja jag fick dricka bubbel och vin igår och äta god mat så skall väl inte gnälla rent för mycket gissar jag!_

    2010-10-07 | 13:20:59
    Bloggadress: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
  • yasmine modell fru och mamma säger:

    kul o läsa

    delta gärna i min bloggtävling

    kram♥

    2010-10-07 | 13:24:54
    Bloggadress: http://yasminegill.blogg.se/
  • Pernilla säger:

    Bra frågor och svar =)

    2010-10-07 | 13:25:32
    Bloggadress: http://candygirl84.webblogg.se/
  • Plutten säger:

    Hihihiiiii! Du är så go'! Man ska ju tänka positivt! Men vissa dagar vill man fan bara dra täcket över huvudet!



    Ja, nu har jag vart hos läkaren igen. Alla magproblem u know. IBS har jag, en mag/tarm sjukdom som inte går att bota heller:( Alla som har det känner inte av det så mycket, men jag gör såklart det!:S Jättecepemegajobbigt! Men men...nu har jag nya mediciner som jag hoppas ska funka!



    Donken, får jag be om en sak? Släng upp ett inlägg med lite coola färger på håret som du haft! Jag behöver lite inspiration;)



    KRAAAAAAAMISAAAAR <3

    2010-10-07 | 13:29:33
    Bloggadress: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    förstår om du är trötter =) men du skulle du ha 1 paket för cancerfonden och 1 puder? så jag kan beställa det idag i sånna fall! kramis

    2010-10-07 | 13:34:15
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    ja de var nått sånnt där iallafall,dygnet den 28 oktober blev att kännas helt fel =) haha jag är ju värdelös på att förklara sakerna =)



    Nu ska jag läsa ditt mega långa inlägg och gotta mig med alla svar och frågor!! =) kram

    2010-10-07 | 13:35:51
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Melissa - Vincents Mamma&Gravid säger:

    tack så mycket :D <3



    haha så gör vincent me samma om han drar av sej sin mössa då lägger han den bara på huvudet å säger "titta mamma" skit snyggt haha

    2010-10-07 | 13:40:42
    Bloggadress: http://ooomelissaooo.blogg.se/
  • Linda säger:

    Ja men visst är jag klok och vis. Men tala inte om det för någon. Vill behålla min image som bara tokig och inget annat S

    2010-10-07 | 13:42:36
    Bloggadress: http://linda.mustica.se/
  • Mammabea.se säger:

    SV: Som tur är blev det aldrig något hål i huden, men hade det blivit de så är det farligt! Fröknarna var inte beredda, eftersom ungen bara kröp ner under bordet och gjorde det. Utan bråk innan.. Mio tog en penna på bordet som den ungen tydligen också ville ha..

    2010-10-07 | 13:47:00
    Bloggadress: http://mammabea.se
  • Britta Bloggar säger:

    Roligt att få veta lite mer om dig!

    2010-10-07 | 13:54:40
    Bloggadress: http://brittabloggar.wordpress.com
  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    haha tack för en trevlig lässtund!! kan svara dig på den sista frågan/svaret!! =)

    Dom säger att den 2.a förlossningen är lättre: japp oftast så är det så och det menas med att den går snabbare, man kan räkna med att det bara tar hälften av tiden med första förlossningen! Och din kropp är VAN nu så den behöver inte massa förberedelser som med första och därför går det lite smidigare!

    Sen är det olika vissa tycker andra gör ondare än första och tvärs om och det har väl med att göra hur stor barnen är osv..Men själv tycker jag att andra var SKÖNARE,de gick ju så mycket snabbare och kroppen vet redan vad den ska göra så vips så var han född, men lite värkar =) kramis

    2010-10-07 | 13:55:20
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Frida - blivande mamma säger:

    Jag vet! Så himla hemskt! :(

    2010-10-07 | 13:56:18
    Bloggadress: http://allgren.blogg.se/
  • rumptott säger:

    inledelse på vilket inlägg?? =P

    hehe...

    jo de är lite ovant för mig med.. o vet inte hur jag ändrar det heller de följde med i designen =D

    hehe.. pöss <3

    2010-10-07 | 14:04:01
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • rumptott säger:

    haha jo aningens besvärligt skulle jag vilja påstå =P

    speciellt med en unge där bak hehe..

    2010-10-07 | 14:04:41
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • Neha säger:

    Tro mig jag har försökt men sist så blev mitt hår helt knäppt och det blev som gummi så jag vill inte göra det igen. Mitt hår har väldigt mycket svart pigment så det är inte så lätt att färga eller blondera

    2010-10-07 | 14:09:18
    Bloggadress: http://nehaexponerar.blogg.se/
  • Saaaaaaaaaaaandrizz<33 säger:

    Sv: Hehhee ;)

    Jo jag är 12 sj?

    2010-10-07 | 14:26:03
    Bloggadress: http://kusinernaager.blogg.se/
  • Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare säger:

    Jag hade önskat att det var större men tyvär är dom lika stora [små] :)

    2010-10-07 | 14:29:20
    Bloggadress: http://linneagranstrom.blogg.se/
  • Hannele - nybliven 2barnsmamma <3 säger:

    Svar:

    Haha ja tiden så fort! :D



    Nejnej :P haha..Kevin sitter där fram med pappa och lillebror där bak med mig ^^

    2010-10-07 | 14:30:49
    Bloggadress: http://mammah.webblogg.se/
  • Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare säger:

    Nu finns det bild på soffan =)

    2010-10-07 | 14:57:46
    Bloggadress: http://linneagranstrom.blogg.se/
  • Barnens Hjältar säger:

    Kul med snabba svar ;-)

    Jaa, prutta allvar skall börjas i tid ;-)

    2010-10-07 | 15:11:41
    Bloggadress: http://barnenshjaltar.blogg.se/
  • Anonym säger:

    nedrans... hur kunde ja glömma lilla gubben? han borde ju stått som sjhälvklart 1:a plats =)

    2010-10-07 | 15:31:48
    Bloggadress: http://siemprealgo.blogg.se/
  • Anonym säger:

    sista chansen att vara med & tävla om ett korsörhänge!:) passa på,



    http://alexandraekstrand.blogg.se/2010/october/t-som-i-tavling-i-sammarbete-med-juveliasmyck.html#comment

    2010-10-07 | 15:42:18
  • Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma säger:

    härligt att läsa :)



    sv: okej ja det där känner ni ju bästa själva om ni ska ha syskonvagn eller inte!



    tack söta du!



    hoppas du haft en bättre dag idag!

    kram

    2010-10-07 | 22:23:14
    Bloggadress: http://shiiitonge.blogg.se/

Kommentera inlägget här: