DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Stressad för jag hinner inte leva.

Kategori: Vincent

Japp, hemmagjord gratäng är mycket godare. I know, för jag är en jävel på det. Mohhaa! Meeeen, som ni vet så går man ju omkring och är konstant hungrig. Impulsköpa det som går snabbast. Jag skulle verkligen tagit potatissallad isätllet. Att det ÄNDÅ skulle ta 35 minuter i ugnen med den förbannade gratängen, kollade jag ju såklart icke upp.

Det blev kiwi, päron, en Center, en ost-o-gurk-fralla en kopp te, och ett glas jos, till tevetittarkvällen. Ingen popcorn och massa godis, denna gången. Jag hann inte. Varför är pauserna så jävla korta att man inte kan BÅDE kissa, och göra nåt ätbart mellan programmen?

De är då aldrig lagom långa, pauserna. Antingen sitter man kvar, och då är det 15 min reklam. Eller så går man iväg, och ens sambo stänger av LJUDET och programmet man tittade på, började för länge sen, när man kommer tillbaka.
Man hör ju inget om ljudet är av. Synen är dålig, och hörseln med. Han sänker ljudet ändå, fastän han mute'at! Svenska program måste man ju ha högre volym, speciellt det okända för de mumlar ibland. De är ju inga skådespelare, inte. Det är ju bara Terry de textar...


Jag lipade en stor skvätt till Medium ikväll. Hon DOG, och äldsta dottern fick ta över allt ansvar, och hon ville inte att dottern skulle plugga andra sidan USA, för hon skulle sakna henne för mycket.. Och dottern stötte bort modern för hon blev en pain in the ass.
Bwuuhuuuää, ens barn, ens älskade barn..! Tänk sen när Vincent blir stor då, tänk om han träffar en tjej i norrland, eller ännu värre- Kina! Eller nåt annat som är fruktansvärt långt från mig. Om han då vill flytta DIT och lämna mig, sin stackars ensamma mamma.... som inte har råd att hälsa på..

Nej nejnej, det får vi nog ta då. Ska ge fan i att oroa mig i onödan, det är ju att slösa energi jag kan samla ihop inför att gå med Vincent till dagis imorron istället. Han är bara 16 månader gammal än så länge, han kommer inte flytta ännu.
(så kommer min djävul på andra axeln och snällt talar om för mig att tiden rean GÅTT fort, och att den kommer att fortsätta rusa iväg, och att jag inte kommer hinna med varken barnens examen, konfirmation, student eller giftermål, för sen ska jag gå i pension och får brev med bilder från barnbarnen..)

No stress. Ska jag nog lyssna på nu. pöss.

Kommentarer

  • JD - Gastric Bypass opererad säger:

    vincent vill självklart varken till norrland eller kina, what to do där liksom? hahha :P



    det har du rätt i dom där jäkla reklamerna, som att dom vet om man tänker sitta kvar eller inte - helt sjukt dåligt.

    2010-10-12 | 07:15:16
    Bloggadress: http://josdil.blogg.se/
  • Sand mellan tårna säger:

    Ja reklampauserna är alltid för långa när man bara väntar och alltid för korta när man sk göra något. Dom borde ändra det där ;-)

    2010-10-12 | 07:34:17
    Bloggadress: http://sandmellantarna.com
  • Linda säger:

    Nej du det dröjer bra länge tills ungarna kanske flyr landet för kärleken.



    Inte tänka på det nu inte :)



    Grattis till din vinst jippie



    2010-10-12 | 07:40:34
    Bloggadress: http://www.linda.mustica.se/
  • Britta Bloggar säger:

    haha medium är fullkomligt livsfarligt, antingen är man livrädd eller så blir man ledsen. jag deppar hemma med feber och snuva, vill jobba och göra duktiga saker alternativt gulla med min bebis, inte vara hemma och må skit...

    2010-10-12 | 09:36:55
    Bloggadress: http://brittabloggar.wordpress.com
  • Fröken M säger:

    Haha... det gäller att ta vara på tiden... hu för att viggo snart skulle ha egna barn, jag vill ju att han ska vara liten jätte länge först !! Kram

    2010-10-12 | 10:30:36
    Bloggadress: http://frokenmela.se
  • rumptott säger:

    men lilla gumman haha vilka problem du stressa upp dig för =P

    pöss <3

    2010-10-12 | 11:03:40
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • Bella säger:

    Ta några djupa andetag och njut av det du har :D

    2010-10-12 | 14:57:43
    Bloggadress: http://isabellalindroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här: