DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Imorron, imorron.. Hoppet är kvar.

Kategori: I-Landsproblem



Å halleda sicken pärs. Nej nu ska jag inte skriva att allt är skit och piss
. Inte denna gången. Nä idag har det hänt några bra saker till skillnad från igår. Idag har jag pratat med VårdCentralen som skulle be "vår" läkare ringa mig imorn bitti så att jag får ny tid så jag kan bli sjukskriven nån gång. På riktigt alltså. FK vill väl ha in intyg. Skitsvårt att få rätt i såna ärenden. Sägs det.
"graviditet är ingen sjukdom" Nej men har man ONT och inte ens kan ta sig till praktiken, så nog fan kan man sjukskriva sig då!
Jag kan knappt gå till dagis med min son, vad säger det om hur ont jag har? Jag kan jobba! Men jag kan inte ta mig TILL jobbet för jag har ingen bil, kan inte cykla i flera decimeter snö, och det går inga bussar här förbi dit i stan.
Och jag kan. Inte. Gå.
Jo nu skulle jag ju vara positiv, sa jag ju. EHUM! Skärpning. Imorron ska iallafall läkaren ringa.

Har även ringt metall och frågat om hjälp i mitt "ärende" om att jag inte får akassa och inte aktivitetsstöd och ungdomsgaranti som jag blev lovad sen av-lovad.
En kvinna där, sa att hon skulle kolla på mitt fall, och ringa upp mig imorron.

Jag har ringt AF, och där fick jag prata med en kvinna som var över hela landet (visst är det jävligt smidigt o ha en handläggare i Värnamo, som är ledig när man behöver ha tag i honom?). Hon sa att det kanske finns risk att jag inte får ungdomsgaranti heller. Inte ens i december. Jag har alltså väntat på att kunna få någon slags inkomst, för att få lov att vänta lite till? Till februari?
Ska moderatfanskapen komma på i februari nu då att man inte ska få föräldrapenning heller?  Jag skulle inte bli förvånad, inte det minsta. Spotta på oss som redan har det svårt, bara gör det. Du kommer väl undan med vafan som helst, puppyeyes. Fack ju.

Men de två samtalen jag ska få imorron låter lovande iallafall. AF skulle höra av sig också imorron till mig. Jag kan ju inte gå på mötet som ska vara på torsdag. (Kommer fortfarande inte ner till stan pga foglossning!) Aktivitetsstöd och ungdomsgaranti (hur många såna möten har jag gått på redan? FÖR MÅNGA! Samma möte. Exakt samma.). Min handläggare VET om att jag har barn på dagis. Han VET OM att jag är gravid. Varför i helvete  har han satt ett obligatoriskt möte på torsdag kl 08.30?
Och varför i helvete svarar han inte ens i telefon när han skickat ut brev om detta? TVÅ dagar före det ska vara? Varför tänker man inte längre än så?

Oooooh, jag önskar att Katrin kunde bo i Värnamo och gå dit med nån protestlista. Haha..

Pöss på er som orkat ner hit med min klagan, och lite lycka. (över att folk ska ringa imorn och att nåt faktiskt kanske löser sig, nångång..)


DONKEN


Kommentarer

  • Linda säger:

    tävla gärna om en fotokalender:

    http://lindisen81.blogspot.com/2010/11/vinn-en-fotokalender-med-lyxomslag-fran.html

    2010-11-30 | 20:17:38
    Bloggadress: http://www.lindisen81.blogspot.com
  • Sandrah, Colins mamma säger:

    Åh vilken fiin mage!

    2010-11-30 | 20:40:49
    Bloggadress: http://sandrahupdate.blogg.se/
  • Madelene & Vincent säger:

    Nej, jag har varit värdinna :)

    Ja dom gör ju det :D

    2010-11-30 | 21:01:35
    Bloggadress: http://maddeluttten.blogg.se/
  • Katrin säger:

    Gullan, du vet att hade jag bott där hade jag protesterat åt dig med näbbar och klor!! =)

    Nrä du går till läkaren se till att gråta och klaga tredubbelt så mycket och trycka på de saker du inte kan göra och hur jobbigt det verkligen är och att du inte kan klara dig vardasliv! Tyvärr måste man överdriva lite idag så man får sin vilja igenom, om man nu ens lyckas med det..tyvärr!



    Ska tänka på dig extra mkt så du får ett slut på detta!

    Btw så har jag fortfarande inte fått ngr pengar från a-kassan..behöver jag säga att vi sitter så långt ner i skiten vi kan.. hopps jag får något svar nu i veckan annars kommer de få höra att de lever iaf..



    Och gumman, vilken tjockis du gått och blivit då ;) hihi

    Hoppas allt är bra med er? trots allt ovan..



    SOV gott, kramelikram



    2010-11-30 | 21:54:48
    Bloggadress: http://vardagenvar.blogg.se/
  • JD | - 25 kg! säger:

    men morsan, pengar behövs så vi får julmat!! :O

    klart jag inte glömmer lillebrodern :)

    2010-11-30 | 21:55:15
    Bloggadress: http://josdil.blogg.se/
  • Adara Magazine - din bloggtidning på nätet! säger:

    Ja visst är det roligt att få scrappade kort! :D

    Jag tänkte faktiskt försöka hinna med att göra egna jag med. :P



    Men det var ett bra pris du tar hörredu! ;) Har du skrivit om det på din blogg? Måste ju vara många som vill ha nu när julen börjar närma sig. :)

    Kram

    2010-11-30 | 22:52:29
    Bloggadress: http://adara.blogg.se/
  • Adara Magazine - din bloggtidning på nätet! säger:

    Ja visst är Shopaholic en bra film! :D Love it! Men tycker det är synd att det är både ettan och tvåan som de klämt ihop. Apropå det, så ska jag nog gå isäng och varva ned genom att läsa den boken nu. :P Får bara låna den en gång till på bibblan, haha.

    2010-11-30 | 22:53:42
    Bloggadress: http://adara.blogg.se/
  • Linda - en vimsig mamma säger:

    du det är lugnt...kul att du kanske får hjälp ändå nu genom telefonsamtalen imån!! jag håller allt jag kan för dig..... och du man får klaga mitt inlägg som jag skrev sist blev inte heller så possetivt =/ kram

    2010-11-30 | 23:04:42
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Adara Magazine - din bloggtidning på nätet! säger:

    Tack! :D haha ja det är faktiskt ganska bra att gå i klackar i snön - de hugger liksom tag i marken så att man inte ramlar lika lätt. Det gäller såklart inte om det är isigt. :P

    2010-11-30 | 23:27:14
    Bloggadress: http://adara.blogg.se/
  • Sophie mamma till Nellie säger:

    Tycker både läkare och andra saker som för en annan är viktigt alltid krånglar! Hujedamej!

    Har tappat min kamera i gölvet! och den funkar inte :'( jag som vill ta så fina bilder på denna enorma mängd snö vi fått!! buuh! och ork till att blogga på senaste har jag itne haft heller. ska försöka komma igång lite igen :) pöss!

    2010-11-30 | 23:36:18
    Bloggadress: http://beylejd.blogg.se/
  • rumptott säger:

    inte lätt när det är svårt men skönt när det går =D



    de kommer lösa sig förr lr senare gumman på ett lr annat sätt de vet jag.. men o ha tålamodet t att o hitta det där förbannade ljuset i tunnlen de är inte lätt jag vet det.. men man gör att så småningom.. =)



    pöss <3

    2010-12-01 | 11:04:10
    Bloggadress: http://rumptott.blogg.se/
  • Joachimalba säger:

    Hello there! Just came across your site and thought I would say hello

    2011-03-25 | 13:40:49
    Bloggadress: http://joachimalba.blogfuture.com

Kommentera inlägget här: