DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Monier.se

Kategori:

Hittade en sida med taktegel och takpannor, ROT-avdrag och allt möjligt som har med nytt tak att göra.
Min kära mor kanske skulle behöva ett nytt tak..

Denna sidan kan man beräkna kostnader, man kan titta på hur det skulle se ut, man kan få förslag på vilken färg på tegel man vill ha, och vilken matt/blankhet.
Om man är osäker på vilket man vill ha, kan man testa sig fram, och skicka efter en offert från dem, där de skriver hur mycket det skulle kosta för den och den sorten.

Jag längtar något så oerhört till jag har ett eget hus. Oavsett om det blir ett sprillans nytt eller ett som har några år på knuten (haha), så vill man ju ha ett nytt tak som inte är helt igen-mossat och med massa alger och skrot.

Det ska ju SE fräscht ut! Det ska vara blankt och nytt och stilrent och se dyrt som fasiken ut. Det ska ju såklart inte vara dyrt.
Sen ska det ju hålla i många år också. Och hålla värmen. Hålla bort fukten.

Denna hemsidan som jag kom över, där finns det även fotogalleri på hus som har tak från Monier, och det ser så himla fint och välgjort ut.
Hemsidan i sig är lättnavigerad, och man hittar det man vill åt. Rekommenderar er starkt att gå in för en kik!

Donken

Kommentarer

  • cisssi säger:

    heeeeeeeej :D puss

    2010-06-30 | 22:36:51
    Bloggadress: http://cisssij.blogg.se/
  • Peterpilot säger:

    Tjena dottra min...

    Ja du taktegel hehehe jo det är nog såå att din mor behöver detta...Undrar om hennes gube tycker det mee har ju sett Martins hus jaja fin blogg men hur ser du ut kvinna Mor o sambo hmm jaja älskar dig ändå...Sköt om sig o er...

    Ha det baaraaa såååå BÄÄÄÄST nu...

    Peter din far o morfar o Kompis....

    2010-07-01 | 02:18:52
  • Wiilow [ foto känslor tankar] säger:

    å jag längtar med till eget hus! jag vill ha jobb och hus nuuuuuuu!



    där gick vi på disco och festade mest=) jätte kul



    Hur mår du idag annars? och Lille V?

    2010-07-01 | 14:20:56
    Bloggadress: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här: