DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Skrikpanik och Verkligheten Knackar På.

Kategori:

Sådär nu innan alla svarade kommentarer hinner svara tillbaka till mig, ska jag hinna skriva lite, så de får nåt å läsa. så att NI får nåt att läsa.

Idag har varit ett rent jävla fucking hälvätä.
Vince har haft skrikpanik, och jag visste fan inte vad jag skulle ta mig till.
Han vill inte sitta, inte ligga på mage, inte sova, inte stå, inte gosa, han hade ätit, blivit blöjbytt och allt sånt av Lasse.
Fattade inte alls vad det var för fel. :(
Inget hjälpte ju.

Efter en stund när han skulle äta igen, fick han en massa mat, alvedon, och sina AD-drops.
Han blev jättetjock o rund om magen, mätt och trött.

Lasse sa att han tror att det är tanden som håller på att gå genom, men han vill ändå inte tugga på sina bitringar o sånt.
Hur ska en stackars mor och far veta hur man ska göra då?
All we can do is love him.

Är rätt glad ändå att han får tänder så här sent, flera flera månader efter "alla andras" bebisar.
Vi slapp en såndär skrik-start.
Alla är ju olika.
Nu sover han, och det med ro.
Fick panik där ett tag, och bara ville stänga av allting.
Where is the off-switch?

Ännu en erfarenhet rikare av Vetenskapen om Föräldraskap.


Realitycheck. Breaks my heart.

DONKEN

Kommentarer

  • cisssi säger:

    haha jaah det va lite lyx faktiskt för det vart en helt annan känsla att sitta där på riktigt faktiskt :D och skriktävlingen den va askul FAN va jag skrek ! :D hahahah aaah sjklart så ska jag hejja på henne ! :D fast det roliga va att kollade inte på ett enda avsnitt 09 och sen åker på finalen i globen och bölar hah det är starkt gjort av mig tycker jag ! :D hahah

    2010-01-16 | 16:28:53
    Bloggadress: http://cisssij.blogg.se/
  • Plutten säger:

    Svar; Snus in my heart helt enkelt. Med eller utan njurproblem ;) höhöhö...kommer som jag sa, aldrig att sluta! hahaha



    Jo jag vet vad det betyder. Att bebisen ligger "på fel ställe" är väl det enklaste att säga.

    Att göra en till abort klarar jag itne av. Så om jag skulle bli på tjocken nu, även fast jag käkar p-piller, så kommer den lilla få vara kvar. En av mina systrar är "p-piller barn". Och jag är lika fertil som mamma säger dom...så man vet aldrig när storken kommer:)

    2010-01-16 | 16:36:59
    Bloggadress: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
  • jennifer :) säger:

    haha ja! tror inte heller att jag kan hoppa inne ;p

    2010-01-16 | 16:41:06
    Bloggadress: http://carolinebrodiin.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Ja vi var på vatten, men en färja..

    Och ja, det var en stor färja, är inte riktigt med, men antar du menar att jag i förväg vet att ngt kommer gå dåligt. Som skola, vänner eller vad det kan vara?

    Och bilen där, att vara instängd. Intressant. För jag känner att jag själv i livet bara trampar, det häner inget liksom. Så tror jag är med.

    Gud vad intressant, vad duktig du är!!tack=)

    kram

    2010-01-16 | 16:45:57
  • Lindah säger:

    Jag har ju sagt att jag inte ska kommentera, men detta kan jag väl säga, när man söker på donkens på google så kommer du upp först :D

    2010-01-16 | 17:00:30
  • Plutten säger:

    Svar; aa, jag läste skrik o panik inlägget... hopaps att de små tänderna kommer fram snart på lillen:)



    Nej, Robin vill också vara med först o främst på att vi ska ha en liten kotte. Men han vet om att det är så, att jag antagligen har ganska lätt för att bli gravid med Robin. Så vi får helt enkelt vänta och se:)



    Jag vet! De skickade hem mej utan medicin o skit, inte så skoj att njurarna är paj pga läkarvården liksom :S och sen så vet jag ju om att man lättfår det när man blir gravid. Så får väl se hur det komemr bli för mej när den dagen kommer :O

    2010-01-16 | 18:02:05
    Bloggadress: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
  • Denise - Ännu en mammablogg säger:

    min son brukar oxå få skrikattacker, inge vidare kul:( man känner sig så hjälplös!

    2010-01-17 | 13:00:35
    Bloggadress: http://knoddis.com

Kommentera inlägget här: