DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Mixer sönder; Tankar om uppfostran.

Kategori:

Vi har nu ätit mat, kycklingfilé stekt, och ris, och sås.
Skulle göra nåra portioner till Vince med, som vi skulle mixa o sådär.
Utan salt o sånt, hehe.

Ja, men såklart gick då iallafall mixern sönder.
En gummipackning som sitter på knivblad-delen, gick rätt av.
Går inte att mixa mer med det, så nu slängde vi alla "glas" man mixar med, och alla dess färgglada ringar man ska ha för att veta vems som är vems..

Har kvar den stora delen, den som man gör typ juice och milkshake med.
Den har bara två knivblad.
Den andra som är sönder, hade 4.

Lasse skällde på mig typ om att vi ska inte ha nån jävla Netto-skit, vi ska ha riktiga märken på såna där grejer.
Denna kostade 149 kr, och den var svinbra så länge den höll.
(ca 25 användningar. )

Och näe, det är ingen kvalle på det, om det håller till att användas 25 gånger. Totalt.

Nu efterlyser jag en relativt billig mixer, som är bra, och tar liten plats, och är av nåt känt märke, som inte går sönder på 25 gånger.
Jag upprepar: som INTE går sönder på 25 gånger!



Jag har hittat en Jennie på en annan bloggplats, som jag börjat läsa.
Hon har också en son, som är 3 månader yngre än Vince.
Skrivit massa med henne nu i två dagar, och hon verkar riktigt trevlig.

Sanna i Giron tyckte det var roligt, det jag skrev om att Vince är världens duktigaste och att jag som alla andra mammor, tycker så om sina barn.

Men så är det ju.. ens egna barn och andras skitungar. ;)
Kommer nog tycka det desto mer sen när han är med i bråk på lekis och hittar på hyss med andra, då komemr man ju automatiskt "veta" att det var nån annans idé att göra det. Eller hur?

Man ska inte vara överbeskyddande, för då blir det tonårsrevolt.
Man ska inte vara ignorant och låta dem ha sitt o skita i vilket, då blir det tonårsrevolt för uppmärksamhet.

Man ska hitta den gyllene medelvägen av rättvisa, hårdhet, och kärlek.

Jag hoppas innerligt att jag lyckas,
och att han kommer att älska sin mamma o pappa lika mycket som vi älskar honom.


Donken.

Kommentarer

  • Malin säger:

    Jag jobbar som undersköterska på ett boende. :) Ojdå, då såg du inte den finaste delen av Boden :D var är du ifrån då? :)

    2010-01-02 | 21:55:49
    Bloggadress: http://malinnordberg.blogg.se/
  • Jessica säger:

    Sv: Jag har mellan 15-20 unika läsare varje dag ungefär. Ibland mer eller mindre. Fast jag är inte ute efter att få en stor blogg, det är mest bara mina vänner som läser :P



    Sv2: Nej jag har nog inga bilder på toppen i färg, men jag kan fixa en bild sen. Jag hade det på min gamla dator, som nu gått sönder. Fixar det till någon dag här nära :)

    2010-01-02 | 22:01:20
    Bloggadress: http://jjessicab.blogg.se/
  • Jennie säger:

    har kikat in där & ska ha henne i åtanke då jag kanske vill beställa enstaka prylar :)

    2010-01-02 | 23:24:50
    Bloggadress: http://vantabebis.blogspot.com
  • Freia - 16 år och mamma säger:

    Sv. Jag var 14 år när jag blev tillsammans med Erik och nu är jag 16 så till sensommaren så har vi varit tillsammans i 2 år. Tiden går verkligen jätte snabbt.

    Jag och Erik var tillsamman i 6 månader innan jag blev med barn, så det tog lite längre tid för oss:P, men det gick rätt snabbt ändå.

    2010-01-02 | 23:30:23
    Bloggadress: http://denniondemanaden.blogg.se/
  • Nååååååånna :D säger:

    jag VET att du och lasse kmr att bli välldans bästaste föräldrar... hade jag fått välja så hade jag lätt valt er :D

    2010-01-03 | 01:27:04
  • Frugan säger:

    Jag tror och är faktiskt ganska så säker på att ni kommer lyckas faktiskt!

    2010-01-03 | 02:01:47
    Bloggadress: http://frokenklumpeduns.blogg.se/
  • Kadri säger:

    sv. Hon blev ett år på nyårsafton

    2010-01-03 | 12:23:12
    Bloggadress: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Jag skickar ett infomail , man får välja lite vad man vill ha & så får man betala det jag räknar ut att den kommer kosta .Efter det gör jag designen & installerar den . Den godkänns & affären är över .. Jag gör designer för mellan 150 - 300 kr ungefär .



    Okej , ja det blir ju lätt så när de är sjuka . Här ska vi strax ut & gå en sväng . Men först ska den lille ha mat ! ;)



    kramar

    2010-01-03 | 16:05:14
    Bloggadress: http://vantabebis.blogspot.com

Kommentera inlägget här: