DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Garn, Tokkatter, Tokbebisar Tut-TuuT.

Kategori:

Idag har här varit ett rent helvete, för mitt stackars psyke.
Vince blev inte nöjd av nånting, jag ville sova, katten jävlades, Vince körde på mig X antal gånger med gå-stolen när jag gjorde puré till honom, katten jävlades ännu mer. Vince hittade kattsandspaden (UUUUUUUUSCH!) jag tvättade ivrigt och noggrannt av honom.

Och allt jag ville var att gå på dass, äta, och sooova...

Fick inte, hann inte.
Skrev desperata sms till både Lasse och AK, om att komma hem/ hit.
Lasse slutar vid 16 så de var lönlöst, och AK har inte svarat än..

När tumultet la sig lite, och jag hade fått på mig kläder, så började jag då mata Vince med ris o kyckling.
hemlagat, moí som gjort det, utan kryddor. (Vitpeppar, men inge annat.)

Då ringde det på dörren. (Sååå klart. vem FAN ringer på nu, är det AK som inte haft penge på mobben som ruuusat hit på typ 15 min?)

Då var det snabba hurtiga Finnvedbostäder som hälsade på och skulle sätta dit en spiskåpa-skydd-grej.
Jag mailade dem om det i natt.. Snabba ryck denna gången minsann. Annat får vi vänta på länge, ibland..

Så matade jag klart pajken, o sen skulle jag byta på honom, för jag tänkte att NU vill han väl ändå sova, om han inte ville det i morse..
Ja, då ringer telefooonen.
Där ligger Vince på skötbordet och sparkar mig massa i magen som alltid, med ny blöja men inge kläder på.

Så pratar jag med min käre svägerska, och det var roligt, så det gjorde iaf mig inget. Vince tuggade och gnagde på en såndär gul napp, med ring på, en sån som är formad oika på olika sidor, som typ plats för tungan. Han hatar såna nappar. Han ska ha symmetriska nappar, han.
Han gnagde, och jag gnötade.

Hon hade vart på intervju, och jga blev så stolt. :D Jag hoppas hon får börja jobba snart.
Jag berättade om att hon sporrade mig till att ringa min förre arbetsgivare och det med. Det blev hon glad av.

Sen la vi på, jag gjorde klart ombytet, och la Mistern i sängen.
Nu sover han.

Fifaaan vad skönt.
Its just one of those mornings, today, I guess.

Spiskåpan är ditsatt och jag rengjorde hela spisen, på ovansidan iallafall.



Rätt snygg, ny, grej.

Den är ju inte brun och dassig, som den mamma o pappa hade när vi var små... ;) Men så var det ju tidigt nittital då också. Själva spisskyddet var nog dock från 80-talet. :P
(ba, men hur gammal ääär du egentligen, annelie..?)

Njäh, har ju en storebror från -84. hahhahaa... Ja det där med formulera sig, det får jag väl öva på.

Nu är klockan 4, snart kommer la Lasse.
Fick ett sms från AK nu, o hon undrarde varför jag inte hinner gå på dass, äta, eller sova. Hon kan ju läsa detta sen, dåva... :P

Satte i hårförlängning i natt, på ett eget sätt. Just nu ser det bara päck ut för det är för få, men ska sätta i fler, så der jag ut som om jag har en garnperuk. Mwähäähääää.. Blir de inge bra tar jag bort dem sen.
Vince har redan dragit lite i dem, och i natt lekte Shaggy mörda matte, med klorna.

Over fa nauv.

DONKEN

Kommentarer

  • Emma säger:

    Kanske inte ska ha bild och de på min kompis men de försvinner snart bland alla inlägg så ja tänker inte ta bort det... Ja jag älskar gmala barnkläder för dom är bebis kläder nu ska dom ha vuxen kläder direkt känns det som !!!!!Tror inte jag vunnit nått än inte fått mail iallafall om nån tävling.



    mvh emma

    2010-01-07 | 16:37:41
    Bloggadress: http://eddiesmammaemma.blogg.se/index.html
  • rumptott säger:

    Haha shit skratta mig igenom hela bloggen här jag =P hehe..

    2010-01-07 | 16:43:03

Kommentera inlägget här: