DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Mitt Nyårsfirande 2009-2010

Kategori:

Stadiga tjugo läsare igår och förrgår.
tummenupp! :)


Idag kommer det tyvärr inga bilder från igår, fastän de är skitroliga, och folk ser tokiga ut. ;)
Frågade tillochmed alla om det är OK att de läggs ut på bloggen.

Glömde kameran i Klevan, fö fasen.
Funderar på att åka dit och reclaima den idag, men vet inte, det är så jävla halt och kallt.
Isf får Lasse och Vince fölla med.
Messade Macco, och hon hade inte sett den... :S


Vi åkte dit vid femtiden igår, med chokladpudding, cocktailfrukt, skumpa och glatt humör.
Frillen min, såg ni ju igår.

Vi kom dit, Vincent fick paketer, och däri var det såna där mjuka klossar med flärpar på.
Det var en försenad julklapp från Macco och Patrik.
Vi hade tänkt köpa sånt själva, så de va skönt och bra, och nåt vi ville att han skulle ha.

Vi åt god mat, potatisgratäng, kassler, och fiddeflygares specialare, eller vad han kallade den.
Mycket gott alltsammans.
Räkor i salladen var det också! :D Gillar't.

Sen spelade vi ett spel som hette nåt med uhm.... uuhm... nåt på engelska.
Det är det spelet där kontrollanten ska ha elton-john-glasögon.

Alla såg hysteriskt roliga ut.
David passade allra bäst i dem, tyckte jag, haha! :)
Vårt lag vann.
Det bestod av mig, Patrik, Stefan och Lasse.

De andra förlorade, men bara för att nåra ville ut och röka, enligt dem.
Det laget bestod av Fidde, Macco, Malin, David och Onne.

Roligt spel vare.
Sen satt vi en stund o diskuterade abstinens, snus, röka, cigg, o lite mer snus.
Och att man slutar snusa när man blir gravid.
Fast det var jag den enda som sa, givetvis..

Sen blev de hets mot folkgrupp litegrann...
De började prata om att man blir genast äldst när man får barn.
Lasse och jag var typ medelåldern där, de flesta är 25+.
Onne o Macco är yngst. :)
O sen jag.

Uhm.. where am I going with this..?
Jo, att vafaaasen, blev jag fyrtio år gammal i maj då? :o
Ja, enligt folk så blev både jag och Lasse det.

Oj oj oj, halleda.
Sitta där med rosa tuppkam på föräldramöte, när man är 40....
Näe, det gör nog inte ens jag.
Haha!

Skämma ut Vince på det där viset, neheej.

Vi åt efterrrätt, och drack kaffe.
Vincent sov gott i sovrummet i vagnen större delen av kvällen.
Vi dansade lite till lady Gaga, vi minglade runt, hade allmänt trevligt.
Vi pikade och hetsade på eh.. alla, om att skaffa barn.
Jag hetsade på Malin, vrf de inte förlovat sig än, och på Macco, och typ alla andra.
Det fick jag tillbaka också, så de är rätt chill. :)


Jaja, var sak har sin tid.

Sen vid fem i tolv, rusade alla ut.
Lasse fick öppna min skumpa, vi tittade på raketer, alla kramades gott nytt.
David o Macco som aldrig kramas annars, kramades, för det hade vi bestämt innan, att de skulle göra.
Så de gjorde det, och jag har bildbevis. :D

Några rökte fiiincigarr, och vi andra kramades och pratade och skrattade.
Hundarna blev inte tokiga, och det var ju skönt.
Vince sov genom allt, så han blev inte heller rädd.
Annars hade han ju fått peltor-kid-hörlurar av Lasse i julklapp, som vi hade med oss dit utifall att.

Det var en mycket trevlig tillställning/fest/nyårskalas och en VÄLDIGT bra start på nya året.
Jag och Macco har samma nyårslöfte. Vi får väl se..

Vi tittade lite på Mr och Mrs Smith innan vi åkte hemåt.
Jag och Macco lyssnade på en gammal goding, bye bye beautiful med Nightwish.
Sen gick nåra hem, och det lugnade ner sig, så vi åkte hem också.
Lasse ville ju också dricka skumpa.

Vi satte oss i soffan härhemma, och firade lite.
Så somnade Lasse, inte helt oväntat.
Sen efter jag tittat på en film, så väckte jag Lasse och vi la oss i sängen istället.

Det var vårt nyår. :)

Gott nytt år allesamman!

DONKEN

Kommentarer


Kommentera inlägget här: