DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Bättre sen.. :)

Kategori: Vincent


Slog in paket också, igår. Kyrkan fotade jag i förrgår när vi var ute och körde.

Min granne kom hit när jag låg i soffan och försökte somna.
(försökte- jag blev stöööörd av en styck pojk som hoppade på mig, låg inte ner när jag la honom bredvid mig, drog sönder mina glasögon, bankade med både örat huvet och nappen och handen på Våfflan.. o så vidare i all oändlighet.)

Hon ville att jag skulle hjälpa henne med vällingen. You see, svenska är inte hennes förstaspråk.. Hon sa en gång att Vincent får lära henne svenska, då han kan mer svenska än henne. Haha! (Han kan ju klocka o lampa o allt dedär men ja, sådär jättetydligt pratar han väl inte..och inga meningar.)

Ja, jag hjälpte henne iallafall med vällingen. Det var 1 dl vatten och 3 msk pulver. Sen gick hon, och sen kom posten- armvärmarna från Gilla kom! Jag vann ju inte hennes tävling (morr..) men fick äran att köpa ett par likadana av henne! Massa fina är de, och riktigt välgjorda. Hon har nog stickat ett par gånger, kan man misstänka. ;)


Jag fick inte sova nåt mer sen, för Vincent ville inte sova varken efter att ha sketet eller ätit.
Varför är han inte trött? Jag håller på o falla ihop, och han bara: "hahahhahaha springaspringa hahahhaaha, brrmmmmmmfh! springaspringa, piruett! bankabanka, oooh en bestickslåda! ooh, jag fick tag i 5 gafflar! oooh, kasta golvet, jaaa! en gång till! Hoppa, piruett, springa springa, hahhaha!"

Var fååår han all energi från..? Jag har väl iofs en inneboende som stjäl mycket kraft men iallafall.
Jag ska väl inte vara så här trött ÄN, jag är ju ung o frisk.. :/

--

Bild från Google.
Edit: Nu har jag sovit ett par timmar, drömde att jag gifte mig med en tjej som såg ut som mig/miss Baam/hon på Joddler-reklamen här till höger, och jag och Jay sjöng på vårt(mitt och okända tjejens) bröllop.
Jag sov i soffan nu och när jag vaknade kunde jag inte få bort Jay ur huvet. Japp, en IDOL är han. :)

Kommentarer

  • Sandrah, Colins mamma säger:

    Hehe ja det är härligt med färg jag kör sällan med färglöst men nu kanske det blir så till jul. Ju grönare destå bättre liksom. KRAM

    2010-12-21 | 21:58:51
    Bloggadress: http://sandrahupdate.blogg.se/
  • Tigerhonan säger:

    Konstigt nog har jag knappt pluggat och vart borta från en del lektioner. Ändå lyckas jag få bra betyg. Sjukt bra ;D

    2010-12-21 | 22:19:38
    Bloggadress: http://www.tigerhonan.net
  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    hhehhe jay sveriges idol! =)

    nja alltså jag hade en bunt med julkort som skulle postas idag men jag har letat och inte hittat dom än =( men rumptott har tagit dom =(



    ja jag skulle få lindas msn av dig! du fick ge uten och trodde du inte mig skulle du kolla på hennes kommentarer för där hade hon skrivit det =) haha



    nej jag hann inget alls idag så nu jävlat brinner de i baken här!



    japp välskottat är det eftersom jag lever med skyffeln där =) kram

    2010-12-21 | 23:17:10
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Maria Ester <3 säger:

    ja Jay är sannerligen en idol. Var och såg Idol nu när dom va i Gbg den 3 dec, helt fantastiskt :D

    2010-12-21 | 23:49:39
    Bloggadress: http://marialatina.blogg.se/
  • Annelie säger:

    Hahaha... Cool dröm!! :D



    Sv: Hihihi... Nej då! Mig skrämmer du inte ;) Verkar inte som det va nån hjärnskakning, inte av den värre sorten iallafall. Men hon fick vara hemma två dagar ifall.



    Hur har du det annars? Bra med lilla magen? Snart time nu :D Är grymt nyfiken på den lilla Våfflan!!



    Pözz & Kramz

    2010-12-21 | 23:53:32
    Bloggadress: http://redtulip.blogg.se/
  • Gilla säger:

    Det var ju skönt att pulsvärmarna kom fram till slut. Jag var orolig att de hade kommit bort i julhanteringen på posten. Du är ju snäll också och berömmer dom och mej! Tack för det!



    Jag har stickat, virkat och sytt i hela mitt vuxna liv och det är ju absolut inte kort. Så har jag gått en sömnadskurs en gång i tiden, haft en egen butik med egendesignade kläder. Men stickat har jag bara gjort till familjen och mej själv.



    Min egen Mamma både stickade och sydde alla våra kläder, så jag hade nån att ta efter.



    Ha det nu så fint i jul och sköt väl om er alla 4.



    Kram/Gilla

    2010-12-22 | 10:38:11
    Bloggadress: http://trebgilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här: