DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Julmatta osv.

Kategori: Inredning



Ny hallmatta och ny hall lampa, spotlights i taket.


Ja på sjukhuset gick det väl sådär bra, läkaren kunde sjukskriva mig till 50%. Jag vet inte hur jag ska lösa detta, jag kan ju inte jobba NÅN procent, oavsett! Ska man bli utslängd från AF då, om man inte kan praoa, och inte kan visa upp sjukintyg på 100%?
Jag kan inte ta mig till och från praktikoplatsen, och jag kan ändå inte jobba om jag skulle kunna tagit mig dit.
Jag har smärta!

Ibland är det förjävligt bara, och ibland är det ett rent helvete. Att böja sig ner är ALLTID ett helvete.  (Jag SER jävligt lat ut, när jag tappar nåt, o då ber Lasse att plocka upp det. Men nåde den som inte fattar... hm. )

Jag ringer alla samtalen imorron, och tar den bekymmer-smällen då istället. Idag är det Lucia, så jag släpper alla såna skit-saker åt sidan en stund. Funkar för mig. Imorn kommer det hit massa folk, så vi har städat och diskat idag. Vi som i jag, Lasse har tvättat. Också nåt som behövdes. Men nu är det ju fullt av torktvätt i heeela lägenheten.
Imorn ska ju min lillpojk gå Lucia, så halva släkten (nja ok, våra föräldrar o så, men iaf) ska komma och titta på honom där. Sen ska vi hem hit på fika. De får ha förståelse för foglossning och därav anti-städfunktionen på mig.

pöss

Kommentarer

  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    attans då, du får ringa till läkaren om någon dag igen och säga att benen domnar bort och ger vika så du ramlat titt som tätt. barnet ligger då på en nerv och man MÅSTE bli sjukskriven =) sjukt att bara kunna sjukskriva dig 50% =/ kram

    2010-12-13 | 23:26:58
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • Anonym säger:

    SV: Nej, jag tror den var för ganska många år sen..hehe ;) typ 5 ungefär...

    Julmatta har inte jag. :P

    2010-12-14 | 01:04:54
    Bloggadress: http://tvminnen.blogg.se/
  • Linda säger:

    Jag förstår inte när folk skall fatta. Även om det nu inte är en sjukdom att vara gravid så kan man bli oförmögen att arbeta punkt slut. Det finns kulturer där gravida inte behöver göra ett smack. Man låter kvinnor vila och ta det lugnt. Samla krafter inför det som komma skall. Men inte här i vår upplysta del av världen inte. Nej nej här skall jobba sönder gravida så dom knappt har ork att föda när det är dags?! Sjukt!



    Men snygg matta och lampa fick du i alla fall :)



    Pözz på dig going!

    2010-12-14 | 07:49:22
    Bloggadress: http://www.linda.mustica.se/
  • W- ung 3 barnsmamma & fotograf säger:

    va, kan dem göra så om man inte praoar eller liknande?? låter helt sjukt, inte ditt fel att du är tjock och jävligt :O



    jäpp, jag ser nog också att dom är likadana, får se hur stor jag blir i slutet, var inte alls stor med kevin i början men sen sprack en balong eller något.



    glömde svara på om jag är kräkig i denna graviditet, jag är riktigt känslig för lukter och får kväljningar av minsta lilla pekka lukt helt galet ! kan ibland inte ens diska för att jag känner av och byta papperskorg är bara fet glöm, håller mig när jag ska byta blöja. tokigt! aldrig haft såhär but still.



    dudå??



    det är ju knäppt att man blir större med andra men med tredje stannar det av lite, haha . men du har en jätte fin mage, så glad att inte va stor och klumpig så man blir förhindrad.



    det lät gott hihi

    Pusspuss.

    2010-12-14 | 07:50:13
    Bloggadress: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
  • JD | - 28 kg! säger:

    jag vill också ha julmatta!



    åh mina julkort idag :D wei på det! glad jag blir.

    skriver hur fina dom är sen när jag fått dom ;) hihi



    tack, jag älskar min phone :D

    2010-12-14 | 09:31:00
    Bloggadress: http://josdil.blogg.se/
  • Wiilow [ foto tankar känslor] säger:

    Det är så roligt att kika på din fina inredning och läsa om livet ert.



    Nu är det inte alls långt kvar jue=)

    Vad kul det var att se dig gravid med Vince och nu med våfflan, sikken skillnad man blir verkligen annorlunda med åren men fin är du alltid trots det=)



    Kramar i tusen

    2010-12-17 | 00:46:18
    Bloggadress: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här: