DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

♥ Dag 5 – Vad är kärlek?

Kategori: Listan

Kärlek är samma känsla som HAT fast tvärtom. Oftast känner man en slags hatkärlek.. Det är inte förrän man älskat nån, som man kan hata den. Och tvärtom. Tyvärr är det så. Med det inte sagt att man alltid kan hata den man älskar! Såklart.

Kärlek är.. Att få sin nyfödda bebis på bröstet efter några timmars extrem smärta. Då glömmer man allt. Inget finns, förutom du och Din Bebis.

Kärlek är.. Att få kaffe på sängen varje dag och en dagstidning, av sin pojkvän.

Kärlek är.. Att man får en hand räckt mot sig när man ska ta sig ur soffan som gravid.

Kärlek är ett "Vad vill du ha att dricka, babe?"

Kärlek är, mitt sms som är sparat sen ett år eller nåt, längst ner i inkorgen i min mobil från Lasse. Jag blir rörd varje gång jag läser det. (Nåt i stil med: "Jag visste inte vart jag var på väg i livet, men jag trodde inte att jag skulle kommit så här långt och blivit pappa tillsammans med dig, vid 26 års ålder. Jag älskar dig Annelie".. etc.)

Kärlek är ett: "Mammmmmmmmma!"  med en viftandes Vincent som pekar på en, och ler stort.

Kärlek är när Lasse bara sådär drar fram den gröna Helosan-tuben och masserar mina fotingar när jag ligger o jäser framför teven.

Kärlek är när man jagar lillpojken och han skrattar så han kiknar, jag smälter...!

Kärlek är att få hångla med sin alldeles egna 27åriga gubbstrutt, så länge man bara kan.

Kärlek är att
få fira jul tillsammans. Utan att stressa, bara med skratt och bus och jävelskap.

Kärlek är en påse godis istället för sketna blommor. Med ett "Jag har för mig du sagt att du gillade sånahär".


Kärlek är att tänka tillbaka på hur man tänkte när man låg i famnen hos sin nya kille då, där, för 2½ år sen och allting pirrade i hela sig.

Kärlek är två streck på kiss-stickan.

På en fest från när jag fortfarande bodde hemma, då vi hade varit tillsammans nästan 2 månader. Lägg märke till vem som har på sig Lasses halsband på bilderna. (!?)


Nu får jag sluta, före jag blir helt sinnessjuk och undrar varför vi aldrig ligger på varann (ja alltså med kläder givetvis) i soffan o glor på film längre.

Jag älskar dig Lassi, bara så du vet.

Kommentarer

  • Gilla säger:

    Oj! Vad hände? Kom min kommentar iväg? Jag hade ju inte hunnit skriva nåt.



    Jag tänkte ju skriva och säga att du verkligen kan berätta vad kärleken är. Du slog huvudet på spiken, som man brukar säga. Kärleken är nåt fantastiskt men kan också förändras genom livet. Det gäller att ta tillvara på dagen nu.



    Svar: Visst så pepparkakstjejerna roliga ut i sina toppluvor, eller vad man ska kalla dem. Men de var ju så söta.



    Annelie är verkligen ett vackert namn. Det vet du ju själv. ;-D



    Godis eller bus? Jag vet faktiskt inte.



    Ha det allra bäst!



    Gilla

    2010-12-05 | 22:06:22
    Bloggadress: http://trebgilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här: