DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Bleeding love. <3

Kategori: Lasse min Sambo

Ni är tammefan inte kloka nånstans. Ta det som en komplimang. Kolla sen alla namnförslagen jag fick (jag kan ju iofs knåpa hop ett inlägg med dem..), och det var endel JÄVLIGT najsiga förslag ni hade! Linda föreslog ex TokDONKEN som lite LindaTok-cppycat, och ja, det var rätt kort o koncist. Haha! ;)


Nu ska jag blöda lite från hjärtat: Igår eftermiddag kom Lasse hem från jobbet. Ni vet ju hur det var just igår, (förrgår egentligen nu) när Vincent inte fick gå sin avslutnings-jul-dag på dagis och allt det där. Jag var ju rosenrasande på min karl. Typ. i 30 minuter. (ja det är iallafall NÅT bra med att vara Vädur- palla tjura flera dagar)

Åter till ämnet. Lasse kom hem, och jag hade ju vart uppe halva natten före, så var ju dessutom dödstrött. Vincent sov inte heller. Inte vid kl 11, 12, inte vid 13, inte vid 15. Det vill säga- JAG fick inte sova igen mig. Inte ens i soffan. Vincent blev ju gääälen på mig. Nya glasögonen (jag försöker vara rädd om dem..!) Våfflanmagen, mina onda ömma tutts, och allmänt elak var han mot mig tyckte jag. Inte med flit, men ändock. Mamma Vila..!

Lasse sa nåt till mig då där jag satt i soffan, om att faaan vad duktig jag vart och gjort så mycket julmat, och att han blev helt paff. Han ger mig ofta komplimanger, men sånt om mat o sömn, brukar han mest bara klaga på. Så när han sa detta brast jag ut i ill-lip..! Jävla hormoner, jag hatar att gråta.

Men det var "samma sorts" lip, som när jag låg i soffan för 19 månader sen och hade fullt värkpådrag
med en Vincent inuti magen. Då när min svärfar kom till oss, o skulle hämta katten, och klappade mig på huvet o sa att det kommer gå bra.
Då började mina ögon också lipa massor. Tår på tår på tår, utan att jag ens blinkade.

Nu alltså för nån dag sen, så gav Lasse mig en kram o sa att det kommer bli bra. Och att han förstår att det är tufft o vara hemma med Vincent. När man inte får sova, och när man gjort så mkt mat, och inte sovit, och har ont i hela pelvisen. Jag älskar dig Lasse.

Kommentarer

  • Jannika mamma till Jillian säger:

    säng utan sängdel? är jag lost? vart står det? haha



    Kul att du gillade berättelsen.. det va ju magiskt;)

    2010-12-23 | 07:50:43
    Bloggadress: http://jannikassmulor.blogg.se/
  • JD | - 29,1 kg! säger:

    ja gör ett inlägg med alla namnförslag, värsta skojsigt :D vill läsa! haha!

    TokaDonka var vackert, kom jag på nu ;)



    haha mitt tand-bling, har haft det där i evigheter faktiskt :O det är en diamant bara. vissa dagar vill jag få bort den, men vissa dagar gillar jag den ;D

    2010-12-23 | 09:22:42
    Bloggadress: http://josdil.blogg.se/
  • Linda säger:

    Naww visst är dom söta våra karlar ibland :)

    2010-12-23 | 11:40:29
    Bloggadress: http://www.linda.mustica.se
  • Fnulan säger:

    Åh bara lite omtanke så blir allt sådär himlans bra igen! Vad skönt!!! KRAM



    Å välkommen in i tävlingen! Lycka till!!

    2010-12-23 | 12:13:44
    Bloggadress: http://fnulan.se
  • Linda - En Vimsig Mamma säger:

    Ja du sitter och skrattar för mig själv för känner igen de där så väl, fast jag är så där utan att vara grvid också =) haha

    du är säkert kanon söt när du lipar! =)



    de finns många fina namn du kan ha =)



    Donken - med en av varje ( om de blir en tös)

    Donken - med par i gossar (om de blir en kille)

    DesignarDonken - Eget tillvärkat fix och trix

    ja listan kan göras lång!!



    kram

    2010-12-23 | 12:30:12
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/
  • charoline säger:

    sötast ju <3 hormoner hit å dit, inte blir det b'ättre av amnng och sömnbrist!



    kram! (cornelis passar fint med vincent. har dock inga bra flicknamn på lut ^^,)

    2010-12-23 | 16:03:47
    Bloggadress: http://charolicious.blogg.se/
  • Maria Ester <3 säger:

    ja dom visar sina bästa sidor när man minst anar det. Vad skulle man gjort utan killar ? :P

    2010-12-23 | 21:04:30
    Bloggadress: http://marialatina.blogg.se/
  • I AM BAAM - Göteborg Edition säger:

    svar: Näää serru - det är ingen mugg :D



    Du jag skulle fan behöva en drömtydarbok eller nått för mina drömmar eller ja... MARdrömmar är så jävla vrickade så hälften vore nog.

    2010-12-24 | 00:31:12
    Bloggadress: http://iambaam.blogg.se/
  • W- ung 3 barnsmamma & fotograf säger:

    oj stackare! Sömnlöshet är värdelöst.

    hoppas du la dig tidigt för idag är det JULAFTON =)



    haha sorry ! ;) vi säger donken istället för mc donalds här nere . :)



    Tack raring ! hihi gulligt sagt.

    det gick över igår som tur var, min första måltid på 2 dagar, men jag säger då det, aldrig snabb mat igen ! =) var sjukt rädd att det inte skulle gå över till julbordet för mammsen har ju lovat att göra hinkar med julmat till mig och bebisen i magen haha ;)



    hur firar ni julen ??



    GOD JUL PÅ ER !

    puss och kram

    2010-12-24 | 05:36:00
    Bloggadress: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
  • Williamlotte säger:

    Great site. Keep doing.

    2011-11-03 | 07:41:43
    Bloggadress: http://williamlotte.bloglyric.com

Kommentera inlägget här: