DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Fjällen. Åww..

Kategori:

Jag har varit i fjällen två gånger i mitt liv. Dels en gång med klassen i Kläppen, och dels en gång i Sälen med en familj. Om man skulle boka en resa dit, så skulle jag kolla upp först och främst en jämförelsesida, och sedan se till att det finns massor av aktiviteter för barnen.

Jag har själv aldrig varit i Åre, men många jag känner har varit där och verkade trivas.
Jag kom över en sida nu som heter Fjällresor.se där de listar många (alla?) av skidorterna i både sverige, och i alperna.
På varje ställe, har de en särskild kolumn för vad det finns för aktiviteter för barnen.

Som jag sa tidigare- det är det allra viktigaste. Ska man resa med barn, ska där finnas grejer som är skojjigt för dem att göra.
Jag är värdelös på ett par skidor, det har med balansen att göra. Det var däremot väldigt roligt, när man väl övat in rätta knycken.

Sidan som jag har tittat på har massor av information om varje skidställe, där står tydligt vilka priser som gäller, och barnaktiviteter, maskotar, matställen och en väldigt målande beskrivande text om varje ort.

Hade jag bara haft fler dollars... Så hade jag gärna åkt upp igen. Om ett par år, när barnen är 3+ iallafall.

 pöss

 Donken

Kommentarer


Kommentera inlägget här: