DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

10 orsaker att hata mig...? Eller inte.

Kategori:

Fick utmaning av Emelie, mamma till David, att göra en tiolista till, nu med saker om mig själv som inte så många vet om.
Where even to start, ey? :P

1. Är rödblond till naturen. Innebär fräknar, vit hy, blir rödflammig på vårens första sol. Och vita ögonfransar och bryn. 
2. Intresserar mig massor av horoskop, drömtydning, spöken, medialitet, spådomar ooch allt såntdära. (njä, vet väl de flesta ändå.)
3. Skulle kunna massor om bilar om jag bara inte vore så lat och fattig. Har massa förutsättningar för att kunna mer. Men inte då.
4. Jag har åldersnoja och vägrar inse att om bara några år kommer jag att skämma öronen av Vincent om jag ser ut som jag gör idag.
5. Jag är delvis feminist, men i dagens läge funkar inte min moral i verkligheten. Jag var ju arbetslös förut, och att jag ska vara arbetslös medan Lasse är pappaledig, håller verkligen inte ekonomiskt. Det betyder att det blir ojämnställt pga pengabrist. Helvete.
6. Jo, jag rakar armhålorna. Nej jag är inte lesbisk.
7. Hade jag haft råd, hade vi bott i ett hus nu,
och jag hade valt bort dagis helt. Hade varit hemma och inrett, målat tavlor, sytt, påta trädgård, renoverat, tagit hand om 15 barn. Och ägt en minibuss med massa barnstolar i.
8. Eftersom jag inte HAR den möjligheten, ska jag skaffa mig ett jävligt välbetalt jobb. Industri? Inredning? Nån kombination?
9. Nuförtiden vill jag nån gång gifta mig. Ville jag aldrig förut. (Har skilda föräldrar) Jag smider ondskefulla limegröna planer i huvudet, och en vigselring som gnistrar mer än lisebergs julmarknad.
10. (Frågade Lasse om sista punkten här..) Jag plockar inte ögonbrynen. Jag rakar. Går snabbare. Man får öva in fin-pillet, men det går oftast bra. Naggar ju ändå bara lite undertill. Syns ändå inget när de är utväxta.. Inte om man inte kollar jävligt nära och noga. Jag är ljus, sa jag det?

På tal om det så rakar jag inte benen heller särskilt ofta, för det syns ingenting. Det är på sommarn när man ska ha kjol.
Vem bryr sig annars? Är ju inte tjocka svarta strån som sticker ut direkt. Inte som Lasses.

Mwähähäää.. nu får jag väl halva bloggvärlden på mig, för ditten och datten. Feminist och ögonbryn som SKALL PLOCKAS med smärtsam pincett. Hit me.
Nejjjj, inte bokstavligen. Slåss får du göra på gymet.

Pöss

Donken

Kommentarer

  • JD säger:

    du får raka dina arm och ögonbryn för mig, du får det. jag är snäll :D

    2010-04-30 | 09:53:41
    Bloggadress: http://josdil.blogg.se/
  • Bella säger:

    Neee ja hatar dig inte för det där iaf ;D

    Haha och nu vet jag lite ner om dig ^^



    Tack så mkt, jag försöker lära mig så gott de går :D hehe

    2010-04-30 | 14:34:17
    Bloggadress: http://isabellalindroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här: