DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

veckans blogg, de sju nominerade!

Kategori:

Jag har fått lite klagomål från Rumpis, aka rumptott.
Ja, det var i söndags jag skulle publicera de nominerade...
Det blev inte så.

Ber lite försynt om ursäkt för detta.

De med bäst motivering, är:


SJU stycken blev det.

1.
Plutten,
min kaffedrickande bloggfrände. Hon har ett sätt att skriva på så att man blir varm i hela kroppen.. Hon må vara stentuff i det yttre, men i text är hon en äkta romantiker med smak för det gooooa livet. Och kaffe. Och sin Robin.. (och djuuuren)
Hon är läskigt lik mig i vissa avseenden.. Typ sov dåligt en natt då jag också gjorde det, sen väcktes av sin kille när jag också gjorde det.

2.
Rumptott,
min mammakompis som jag ännu inte träffat, trots att hon också bor i Smauuulannd. Hon har en son Arvid, och skriver mycket om den kommande flytten, sonen, karlen och hennes mor som gått bort för ett år sen.
Likt mig ska hon sälja massa skräp på tradera eller blocket, men likt mig, är det mammacellerna som tar över ibland.. ;)

3.
Bella,
som skriver mycket om sitt projektarbete, i en annan blogg, och mycket om smink, vardagen, kläder, sin kille. Hon har en jävligt härlig stil, med fisknät på benen och korsett till vardags. (haha nje kanske inte till vardags. Men snygga bilder, blir det!)
Läckra stövlar har hon också. En sån där stil som man bara avgudar, helt enkelt.

4.
Marianne,
hon som skrev en dikt om mig, på min beställning.. Hon skriver mycket dikter, har gett ut två(!!) diktböcker, vart med i tidningen, och massa. Väldigt starkt gjort av henne tycker jag. Första boken hon gav ut var mest som en kul grej, och vid fjorton års ålder. Den blev ju uppmärksammad på grund av detta, och som jag förstod det så gick det väldigt bra med försäljningen av den också, därav bok nummer två.

5.
Monica,
som numera kan kalla sig tvåbarnsmamma. Du ska veta hur avundsjuk jag är på det! Hon skrev ett inlägg nyligen om att vara på GeKås med två barn inte är att rekommendera, och att nästa gång åker hon utan barn. Jag tyckte det låter klokt av hene, och de som tycker man ska sitta hemma när man har barn, de har så fel. Man kan inte BARA göra det hela tiden. Sen såklart är man ju hemma mestadels ändå, för man är ju mammaledig, som det så fint heter.
"LEDIG" är man då inte, som jag skrivit tidigare. Strong av dig, tvååå barn!

6.
JD, Josefine,
som kallar sig samma som John Dorian i Scrubs. Hon är rolig, den lille picken. (Pricken?) Eftersom jag sällan är seriös, så passar hon mig utmärkt. Nej hon är inget klädesplagg. Hon är en rolig människa som vart sjuk och spelat harpan på datorn. 
Man kan inte sätta en röd nia på en svart åtta, det gåår inte.  
Denna människa är skojjig som fasen, och när jag kommer igång med mina novell-kommentarer, så sitter hon och njuter i högsta grad.

7.
Ida, konstbloggarn,
Målar nåt så förbannat snyggt, hon ritar nånting varje dag. Målar med färgpennor, akvarell och allt annat man kan tänka sig. Hon är helt såld på rosor, och det märks. Hon gör så himla snygga rosor!
Jag är verkligen glad att jag hittade hennes blogg, där kan man få inspiration minsann. Hon har blandanat gjort en marilyn monroe tavla, och en elvis, som hon har i sitt vardagsrum.
Dessa tavlor gossar jag är gjorda i blyerts och stomp, för skuggorna. Massoooorr duktig är hon. Artist in the rising.

Så nu, är det dags för alla att rösta.
Eftersom det inte blev måndag till söndag, blir det onsdag till tisdag istället.
Kom ihåg- vinnaren får gästblogga.
Ni får rösta på er själva, och ni får rösta hur många gånger ni vill, IP spelar ingen roll för mig just nu.
Ni har till imorron på er...

...GO!

pöss

Donken

Kommentarer


Kommentera inlägget här: