DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Omplantering blommor, BVC besöket

Kategori:

Hijjaaa. :)
Igår var vi då på BVC och han är några gram mer än 8 kilo tung. Han är 66 cm lång, och hans huvud är 42 cm i omkrets.
Jag sa till BVC'arn att det är en jävla tur han inte hade så stort huvve när han föddes! :P
(I guess she gets that a lot..)

Vi höll på att komma för sent dit, för jag vaknade halv nio.. och skrev några sms till Lasse som var på jobbet. Han antog givetvis att jag var vaken då.. men jag somnade såklart om igen. 
Vaknade kl 10.18, och fick skrikpanik.
UPP, mata bebis, rusa runt (i zombietakt såklart, jag var ju inte särskilt vaken i huvudet), och rapas lite ohc byta kläder, blöja, och åt en halv clementin. Hann inte mer och orkade inte pilla bort allt vitt på andra halvan med..
Sen gick vi dit med ganska snabba steg, och när jag kom fram vet jag inte vad klockan var, men fick sitta och vänta i väntrummet i ca 15 minuter...
Stressat i onödan. 

(jag veeet att inget jag skriver kommer i kronologisk ordning, men lev med det.)


Han skrek en stund sen vare bra, när han fick sprutorna. Som jag skrev på BDB, han har hög smärttröskel sa BVC'arn. :P 

När vi var klara därinne, ocg jag fått ny flaska ADdroppar, så gick jag till apoteket (samma byggnad) och köpte cerazette och ett nytt 2009-rosaband.
Stöda bröstcancerforskningen YES.
Jag är inte rik men 25 spänn har jag fan råd med.

Så på två månader, har jag personligen handlat för ca 270 kr.
För en shopaholic grad lätt, är det väldans bra. (inte räkningar inräknade i det då förstås)


När vi kom hem och Lasse med kommit hem och väckt mig.. (JA, jag däckade ganska snart efter vi kom hem igen och jag matat, och lagt Vince) Så fick jag två mackor med mimosasallad som jag "beställt" att Lasse skulle köpa. Vid det laget, hade jag ätit en hel clementin (åt upp andra halvan när jag kom hem) och en macka, på två dygn.

Jaaaaaaaa, jag skulle ju skärpa mig, och det GJORDE jag... Ett tag. :(
Jag är så hungrig ibland om nätterna. USCH!
Ibland går jag upp å rotar i kylen för att bara hitta tråkiga grejer, sen lägger jag mig igen.
Jag veeeeeet hur det låter.

Men jag skaffade ju bloggen för att få skriva av mig.. Fast å andra sidan vill jag ju att folk ska läsa, och om jag har tur så får jag nå feedback ibland.
OK, jag skulle ju säga det, att, när Lasse kommit hem och "matat" mig, så började jag plantera om blommor. Jag skickade ut Lasse i förrådet att hämta jord och lite innerkrukor, så satte jag mig vid köksbordet och donade och hade mig. Det är så rogivande, och KUL.

Våreld/höstglöd

Där är Våreld/Höstglöd-blommorna som jag tog sticklingar från och planterade om i större krukor så de får plats o skaffa rötter.
Satte i en chaplins-drinkpinne i ena där, så den kan stå lättare!
(SE, de KOM till nytta till NÅT!!)

På kryddhyllan i köket.

Ja det var skönt o få pyssla lite med dem.
Blir tydligen väldigt långt inlägg nu, så jag tror jag slutar här, eftersom jag ska skriva om dagens grejer med.. Gör ett nytt inlägg för det.


rosa håret.

DONKEN

Kommentarer


Kommentera inlägget här: