DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

---Jonna Drömde Detta I Natt---

Kategori:




"Jag drömde att jag åkte piratskepp, med riktiga pirater och jultomten var med.
Så mötte vi andra pirater.
Och vi började skjuta på varandra.
De förlorade och deras skepp sjönk. Vårat höll också på att sjunka för vi fick för mycket vatten i aktern.
Men vi sprang till fören och lutade tillbaka skeppet.
Sen seglade vi vidare, exakt samma väg som man kör bilen hem till oss.
Fast istället för asfalt var det vatten. 

Under tiden vi åkte hem så ville tomten gifta sig med mig.
Och jag frågade hela tiden hur gammal han var, men det ville han inte berätta.
Sen när vi kommit en bit så märker vi att de piraterna vars skepp vi sänkte kom efter oss i såna där gula gummibåtar med motor i.

Så vi fick öka till 50 knop.

Sen när vi hade parkerat skeppet utanför mitt hus, så sprang vi in.
Och tomten stängde dörren precis framför näsan på min syster.
Och jag var tvungen att öppna för henne. Och då var de andra piraterna jättenära.
Så det var lite panikkänsla.
Så jag släppte in henne och när jag skulle stänga så tog piraterna tag i dörren när jag skulle låsa.
Och då blev jag förbannad på dem och började sparka mot dem.
Och till slut kunde jag stänga och låsa.
Sen vaknade jag."
 


Meningen med att jag skriver detta här är att jag ska tyda den.
Både enkelt och lite svårt, men jag ska give it a shot. :D

Pirater som skjuter på varann- kampen mellan gott och ont, men i detta fallet även valet mellan två onda ting.
Drömmar handlar om det omedvetna, så det är något i ditt liv som är ett svårt val, ungefär som pest eller kolera. Men den ena sidan har åtminstone en god sak, och det är "Jultomten."

Skepp som sjunker- Vatten står för alla dina känslor, så om det är hetsigt vatten, så har du såna känslor. Är vattnet lugnt, så kan det vara ungefär som "i de lugnaste vattnen simmar de fulaste fiskarna.."
Vad döljer sig under ytan? Ett slag som är förlorat?  (det är vad du måste fråga dig själv.)

Du själv håller på att sjunka- Vad är det du känner att du börjar tappa kontrollen över? Känslorna tar överhand, men du måste skynda dig för att "väga upp" andra sidan så att du står stadigt. Annars tippar du över långt åt ena hållet och tappar helt kontrollen över dig själv. Vad behöver du för att balansera känslolivet?

Segla vidare- life goes on, Jonna.. En fas i livet är över, och nu bär du dig av hemåt.
Segla hem- Trygga livet, det vanliga, det du känner till, där du hör hema.
Segla på vatten hem- hemkänslan, de känslorna du känner till osv.

Giftermål- Föreningen i dig mellan det manliga och kvinnliga.
"Hur gammal är du?" Varför ville han inte svara på det? Hemlighetsfull?
Varför ville du veta?
Tänk yin och yang, föreningen mellan två motsatta saker. Två pusselbitar som para passar.

Piraterna kommer efter i räddningsbåtar- past battles will hunt you down! Men bara i ditt egna sinne. Man glömmer aldrig, så det är ingen egentlig mening att fly någonstans.
När man blir jagad av något eller någon i drömmen, ska man konfrontera det, i nästa dröm där man blir jagad. Bara vänd dig om, och möt det du är så rädd för att möta. Vad är det värsta som kommer att hända?
Folk som konfronterar sina rädslor i drömmen, slutar oftast att ha jagad-drömmar.
De är inte roliga att ha, eller hur?
Du kanske inte tror det, men om du i vaket tillstånd bestämmer dig för att konfrontera det som jagar dig nästa gång i drömmen, och du faktiskt gör det, så försvinner det. Och du kommer känna dig tryggare.

Du konfronterade dem på ett sätt i drömmen, men det var inte tillräckligt. Det var ju bara för du satt fast i dörröppningen, så att säga. Vänd dig bara om lugnt och stilla, och prata med dem, och säg att du inte vill bråka, men att du heller aldrig mer vill se dem.


Ska jag prata mer klarspråk så tror jag (jag är inte utbildad i drömtydning, så detta är inte ren och skär sanning, jag säger bara vad jag tror) att detta handlar mycket om uppbrottet med ditt ex, och att det känslosamma fortfarande jagar dig, men du vill bara fly.
Du är rädd och panikslagen innerst inne, men låser dörren. Gömmer dig i dig själv, det är vad ditt egna hem står för. Dig själv.

Jag hoppas att detta gav dig något!

Kram o pöss på dig.


svinflunsa?


DONKEN.

Kommentarer

  • jonnaponna :D säger:

    hah :D Häftig drömmtydning :D jag tror nog lite det med att jag gömmer mig i mig själv.. typ :P det var mkt som stämde :D du borde utbilda dig till drömmtydare :D:D

    2009-10-02 | 15:53:10
  • rumptott säger:

    eeeeh ookej.. de va den mest förvirrande dröm o drömtydande jag läst =P hehe.. ^^

    2009-10-02 | 16:03:42

Kommentera inlägget här: