DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Macco idag, och Julstökerier.

Kategori:

Idag var jag hos Macco, klippte henne och vi åt en bit mat med.
(glömde kameran hemma så det finns inge bilder därifrån)

Tjötade av mig litegrann och vi tittade på gardiner på jotex.
Körde hem när det just blivit mörkt, efter Vince fått mat o sånt. Han bajsade när jag var där.. :P

Dex var snäll och fin, han har nog mognat en hel del tror jag. :)

När Vince satt i soffan lite, så kom både Phoebe och Dex fram och nosade på honom från topp till tå. Det tyckte Vince var intressant, hehe..

*

När jag kom hem fixade jag in balkonglådorna, och satte de innanför balkongdörren. Sen gick jag ut i förrådet och möblerade om lite där inne, och plockade fram 2 av jullådorna. Det är två kvar, en med granen, och en med grankulorna.


(hos mamma, förra året)



Jag slängde fram soffkuddar med julmotiv, och bytte ut välkomstdörrmattorna mot julmattor.
Längre hann jag inte komma.. Men nu har jag bytt vagns-del till Vince med, satt dit sittdelen nu. Tog bort pinnen och det joxxet, satte dit åkpåsen och sånt med. Hur ska man kunna bädda i den nu? Man kan inte stoppa ner massa grejer i sidorna längre heller, men det får man ha undertill eller nån annanstans.

Jag har gjort en julgrupp med, som jag ställde utanför ytterdörren här, på pallen som den döa blomman stod på i somras. (ända till för ett tag sen bara)
Jag satte i en EN och en hyacint.
Klädde in jorden med vitmossa, och hällde på vaaarmvattten så de inte dör nu direkt.

Har tagit ner mittengardinen i vårt sovrum, ska sätta dit vinröda "jul"-gardiner där, och en vinröd kappa i mitten. Jag hoppas det gör så att det blir varmt där inne...

Det är för att vi har så dåliga  fönster misstänker jag.
Elementen är ju varma, men därinne är det alltid svinkallt.
miniu
Bytte ut lite krukor mot två röda, i tvrummet med.

Sakta men säkert, ska här bli julfint.
Just nu går jag in i köket och bara suckar åt berget, men jag ORKAR inte diska jämt.. Det får bli morgondagens projekt. Och allmänstäda lite här.
Ser förjävligt ut nu- igen.

Imorn ska jag och Vince gå till dagis och kolla. Vi ska ju ringa först så vi får väl se om det blir imorron eller när det blir.


ofer.

DONKEN

Kommentarer


Kommentera inlägget här: