DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Julpysslet och detdär. Jonnas Dröm.

Kategori:

Nu ska jag snart lägga mig, ska bara skriva lite här först. Ska skriva om jonnas dröm, men först ska jag säga att julpysseldagen blev väldigt lyckad, så det kommer jag anordna igen, så jag själv hinner få klart allt...
Vet dock inte nääär, ännu.



Okejsi då, här komma jonnas dröm och min och tony crisps tolkning. :P (kortfattad pga trötthet i mig)

Mormodern och gubben hennes.
Utspelar sig yngre än vad hon och syskonen är.
Två systrar till henne- en av dem är bebis.
Bebis ser ej ut som irl.
Mormoderns kök-helt annorlunda utseende än irl.
Blått, grönt, mörkt, köket är u-format med två dörrvalv.

Äldsta yngre syster stoppar yngsta bebis i nedersta stora kökslådan och stänger.
Bebis skriker, och jonna får panik och tar ut bebis, tröstar och kramar, och lägger på golvet.
Börjar slåss ordentligt med äldsta yngre systern, får in nåra slag.
Jonna skvallrar för mamma, och mamman undrar "varför sa du inte till mig från början?"

Mamman spänner armen och visar muskler, och har en bleknad tatuering av en ros där. (inte irl)
Mamman säger till äldsta yngre systern o lägga sig på bordet, och då får denne stryk av modern.
Dock känner hon inte något, säger hon.


(obs detta är en dröm, icke att förvillas med verkliga livet!!!)


Tydning på detta.

Föräldrar: "föräldrarna i våra drömmar utgör bilden (fylld av kraft och känslor) för de formande krafterna och upplevelsen av den egna identiteten. De utgör grunden, myllan, den blodiga valplatsen där vår jagkänsla skapas."

Moder: "Allmänt positivt: känslor, kompetens i relationer, det förenade i familjen, hur vi förhåller oss till känslor i en relation. Styrkan att ge näring och av sig själv; intuition.
Allmänt negativt: vilja som bygger på irrationella tycken och avståndstaganden, åsikter som uppkommit ur ängslan, eller svartsjuka, sominans genom känslor, brist på band."


"syskon uttrycker en aspekt av oss själva i drömmen."

"Syster: Det känslomässiga jaget, eller den mindre uttryckta delen av jaget; rival; känslor inför en syster."

En kvinnas dröm, om yngre syster: "egna upplevelser vid den åldern, sårbarhet, rivalitet om föräldrarnas kärlek."

skriver resten imorn, ska lägga mig nu..
bai.

*************

resten:


Far- och morföräldrar: "Egna känslor i förhållande till dem; familjetraditioner ex. etablerade värderingar eller omedvetna attityder i andliga värden; ålderdom; död."

Hus: "Hus skapat av drömmen: Den egna personligheten i alla dess aspekter."
Inne i huset: "Inne i dig själv."
Andra människor i huset: "Olika fasetter av dig själv."
Kök: "Kreativitet; att nära dig själv; modersroll; diet."
Rum: "Ett speciellt känslotillstånd."

dvs, det rum du befinner dig i, de känslor du har där i drömmen, är känslorna du känner i vakna livet. Vad kan du göra åt dem?

Dröm, fortsättning:

mormors gubbe har en röd skruttbil, som ägs av grannen.
Hon frågar om hon får den och mormors gubbe säger ja.

Alla andra är på bilen, och ska köra den till skroten. Hon vill inte detta för hon vill ha den bilen ju.
Då säger de att hon får inte ha en sån billig bil som bara kostar 130 kr.

Hon tänkte rymma i den, och de hade säkert listat ut den planen.
De kör iväg med bilen, jonna står kvar ledsen som fan.

Någon annan kör: "Passiv; påverkad av någon annans åsikter eller känslor; egna sekundära karaktärsdrag. Ex ängslan eller känslomässig smärta kan fatta beslut Åt oss och därigenom vara den viktigaste kraften i vårt liv, istället för logiskt tänkande."

dvs, känslor man har, ex svartsjuka osv, kan fatta onödiga och jobbiga beslut åt oss, istället för att vi tänker själva, och fattar beslutet i fråga, opartiskt och "känslokallt".
Svårt att förklara båttre än så, men jag hoppas att du förstod den biten.

Gammal bil/skrotad bil: "Känsla av ålderdom, känslor inför döden."
Jag tolkar: känsla av att man inte hinner med, att det är för sent, att du inte hann med, stressad inför livet som komma skall, biologiska tick-tock-klockan.

Bil: "våra motiverande driftrer; önskan att komma någonvart i livet; oberoende."

Huvet på spiken. Get independent! :P

pöss pöss.

DONKEN

Kommentarer

  • Nååååååånna :D säger:

    hääääj annääliii :D Fan va bra tolkning.. jag kom på det där lite med åldrandet och rädlsan inför döden.. jag har grunnat mkt på min farmor :/ vill att hon ska leva tills jag dör.. get da pictööör? ^^ mja... men fan va läskiii ... allt stämde när jag väl fick läsa noggrant och verkligen tänka på det ^^ och vet du? en läski sak hände idag.. jag provjobbade ju på lekia.. så skulle jag få en inloggningssiffra för att kunna använda kassan.. Nr 6 dök bara upp i huvudet på mig.. så gick helene iväg (hon som hjälpte mig idag) för hon skulle fixa ett nr till mig.. hon kom tillbaks och sa "Jonna du får nr 6" jag tappade nästan hakan xD



    pööss på däj annäälii ^^

    2009-11-17 | 23:25:47

Kommentera inlägget här: