DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Varit i Växjös julträngsel o Shoppat.

Kategori:


Lasses mössa blir bred som fan, alltså hög som fan.
Som den ligger på bilden ska den sitta på huvet sen.
Med ränderna på längden. Fattar ni?
Lasse fattade inte riktigt sa han. nu får jag väl göra ungefär det dubbla, sen är den klar.

Johanna gjorde sin på två dar sa hon, då är min fråga: du har rätt mycke tid över va? ;)

Jag började ju i går natt, satt typ två timmar med det.
Sen stickade jag en stund i bilen idag påväg till Växjö.
Och nu en stund framför en film med ben affleck i.
Surviving christmas. Mysfilm, himla bra.

Det dubbla alltså... Så den lär ta en vecka för mig att göra.
Inte totalt, men utspritt ju.
Det är ju julafton med, som jag inte lär sitta och sticka, på.


Jag i bilen på väg hem igen.

I Växjö var vi inne på Toys R Us, köpte lite julklappar.
Sen gick vi till skopunkten där vi blev expidierade av en gravid kvinna.
Det kändes skönt, på ett vis.
(I've been there, men det fattade hon nog iom barnvagnen...!)

Köpte skosnören till mina nya pjux för 1200....
Granngårn-pjux. För 1200...
Har hakat upp mig på det, JA. Dyraste skorna jag NÅNSIN köpt.
Max 300 eller nåt, annars.

Får se om de håller för 1200 spänn..
Köpte sulor till dem med, så de blir som ankdun att gå i.

Åt på MAX. Åkte hem till Vmo.
Köpte parfym på ANNÉLLI.
Felstavat tycker jag, men men. De heter ju så.

De hade inte kylie minouges showtime. :(
Däremot fick jag en liknannde doft. goding :D Inte så dyr heller. Lilla flaskan...^^

Jag använder ju inte det så himla ofta, så det blir onödigt att köpa en stor o så blir den förgammal och luktar rutten tant o så får man slänga 500 spänn i soptunnan. osv.......



Imorron åker vi till Ljungby, och då börjar mitt s.k. bloggförbud enligt Lasse.
Ha ha ha ha.
Nääe.
Så fort jag får chans, kommer jag att göra det änDå!

Vilket i sin tur innebär, att imorn.... ska jag packa för tre pers. För tre-fyra dagar. Och med typ 3 ombyten för Vince för varje dag.

Fattar ni hur mkt packning detta blir?
Katt ska också med, honom slipper man ju packa kläder till förstås.
Jag får göra en packlista.

Måste ta med mig mobil, kamera, nycklar, minipills, bindor, pås-te.
underkläder till hela familjen utom S, Fiinkläder till alla utom S, myskläder, osv osv osv. (S=Shaggy)
Blöjor svårt att gissa sig till hur mkt man behöver, ett nytt pkt NAN2, köpa barnmatsburkar...
Ta med alla inslagna julklappar, slå in de som är kvar.

Nä ni måste inte läsa allt de som jag skrev där, mest en minneslista till mig själv.
Klarar inte skriva mer, då får jag panik, och börjar packa nu istället, o då vaknar Lasse och blir sur som ett räk-ollon igen.
uhm? va? nån som sa nåt? näh, jag sa inget.



Å Emelie har varit i Ullared idag... dit VI skulle åkt. Jag tycker fortfarande att vi skulle åkt dit istället. Det var ju vad vi bestämde från början. Meh..
Hummhumm.


Små barn ser rött väldigt bra.
Vincent är Oxe, så han blir tokig av den färgen.
Han har vart skvatt galen hela dagen. Del sockerkick, dels antagligen för att jag haft denna på mig. Han var lugn när jag hade ytterkläderna på..
Jag drar mina slutsatser, av detta.

Julafton skall icke vara jätteröd nästa år. :)
Och allt med socker, är ABSOLUT förbjudet.
Han kommer fan förstöra allt, och slutligen ligger ju detta "allt" på vårt ansvar, även om det är den elaka släkten som då kanske ger honom godis.

Näeeh, uscha. Hemska tanke.
Det fattar de väl.... Ge en nästan tvååring massa socker?
Näe, jo det fattar väl ändå folk att man inte gör.
*overprotective again*
Keep off!

Uhm, nu har Shaggy hittat mitt stickeri..... B R B......!

Hähä. Toke.


Njeiihh, men det var nog allt jag ville dela med mig av. resten blir så... äckligt för känsliga personer.

over.


DONKEN

Kommentarer


Kommentera inlägget här: