DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Min dröm morgonen 21 dec 2009

Kategori:

Drömde i  natt:

Det var en massa fallskärmar över hela stan.
(vet ej vilken stad)
Eller luftballonger.
Färgglada såna, i olika färger.
Det är sommar, eller solig vår.
Blå himmel.
Jag åker runt i luften med pappa. (dubbelfallskärm eller luftballong)

Jag tyder, luftballonger och det: "Där uppe i det blå" ; 
sväva fritt.
Utsvävningar (shopping, resor. Shoppingresor.)
Upp som en sol (och ner som en pannkaka, men jag såg aldrig någon faktiskt landa, vad jag minns)
Att se saker ovanifrån, ur ett annat perspektiv.
Fågelperspektiv. Överblicka situationen.
Högtflygande planer. Att leka gud.


Sen ska de bjuda mig på mat, våra utländska grannar, som är svärmor och hennes karl, egentligen.
De går till ett ställe som jag VET missköts och har extremt bristande hygien.
Deras kebab är en riktig hälsofara.
Jag säger det till dem, att här ska ni väl inte bjuda på mat?!
De säger jovisst, osv.
Jag talar om att det vill jag absolut inte.
Sen får jag då en kebab av värsta sort.
Jag går därifrån.

Blev bjuden på mat som jag inte tog, Jag tyder: Att inte ta in info. Jag tar inte SKIT!
Ignorerar, går iväg.
Att inte "svälja" vad som helst. (tro på vadsom)

Kebab, jag tyder: Bobby på Cirkus Möller, och Emmas blogg, alltså det jag förknippar i det undermedvetna med kebab. Nyligen sett.
Besvikelse, äcklad. Motbjudande.
För höga förväntningar och för lågt resultat.
Går iväg, mitt sätt att hantera konflikter.
(Det är sant, det är så jag gör. Alternativt stanna och bråka sönder saken värre..) 


Det är nån slags flygdag så det är massvis med folk i luften.
Jag tyder: Många bollar i luften samtidigt, Kvinnans simultankapacitet. Mycket som är på gång.


Jag smygsuper av en grön eller orange flaska som det står 2009 på.
Smakar typ som sourz apple eller peach.

Jag tyder: Att dölja något skamligt.
Gå på tå för någon/något.
2009 är ju i år, och det är snart slut.
Flaskan var nyöppnad, typ. Mycket sprit i den.
Bloggen och bilddagboken förknippar jag med 2009. (siffrorna alltså)

Vincent är ju född detta år.
Berusande år har det varit i stort sett.




out.

DONKEN

Kommentarer


Kommentera inlägget här: