DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Drömde om Josse, häst och tåg.

Kategori:

Jag drömde att jag och JossePannkaka red på en stor häst.
Det var nån hästuthyrning eller nåt sånt, man fick betala en summa för att hoppla under en viss tidsperiod.
Jag tyckte att hästen blev tokig, så jag hoppade av.
Hästen hade börjat tugga på ett rep och jag var rädd att vi skulle snubbla, alltså att hästen skulle snubbla så att vi två ramlade av.
Josse gjorde hästen snubbelfri. 
Hon förstod att jag var rädd för den.
Vi pratade en massa förtroliga saker med varann.
I drömmen hade hon tydligen sagt till mig att hon är 1,56 lång.
Det var hon också, i drömmen alltså.
Ibland var hon inte Josse, utan LillTessan (en annan, IRL- polare till mig)

Vi skulle åka tåg.
Jag hade färgat håret eller fixat till det eller så.
På andra sidan gången satt en söt kille som hette Vincent.
Josse frågade varför jag inte sitter bredvid honom?
Hon tyckte att jag skulle göra det bara för att min son heter samma.
Jag tror mitt hår var knallorange.
Jag VRÅL-stirrade på en svarthårig kille som gick in i tåget, förbi alla oss i gången.
Han hade långt hår, dreads och två fjädrar eller nåt i håret, med.
Alla stirrade på honom.
Han stirrade tillbaka på alla.

Innan, ute med hästen, kom JossePankakas polare.
Hon sa till mig, varför jag har en tröja som man ser mina revben igenom tyget?
Jag visade min mage för henne, och sa att dels ser jag faktiskt UT så, och dels har jag faktiskt två tröjor på mig. Jag såg att jag hade två plutt-sår på magen.
En jävla massa tydliga "tryck"-märken från min tröjas snören och hästens snöre och rep, var också på magen.



DONKEN

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Blir snart uppdatering på blogg osv.

    Ny dator (y) :D

    2009-12-27 | 22:16:57
    Bloggadress: http://jjessicab.blogg.se/

Kommentera inlägget här: