DONKEN

En Flum brud i tuppkamsförpackning. Glimt i glasögonen, och stort hjärta för familjen och alla andra. Skriver om saker som gör mig pissed, och saker som jag avgudar litegrann.

Drömde i natt

Kategori:

Detta drömde jag i natt:

Jag är i ett omklädningsrum i en källare.
Det ser ut ungefär som på RyssbyGymnasiet, men är typ Kungshög.
Min angelstadsklass är där med mig.
Tjejerna alltså, och två av killarna.


Källare:
källaren är ingången till alla minnen, våra biologiska "omedvetna" funktioner, arketypiska beteendemönster, paranormala intryck, det kollektiva medvetandet.
Ofta den plats där vi förvarar traumatiska upplevelser ur livet.
Våra mörka hemligheter eller skuldkänslor för det förgågna finns också i källaren.


Omklädningsrum, Jag själv tyder: "Byta om"; en förändring i livet.
Byta inställningar, attityder eller värderingar.

Skolorna, alla jag gått på (jag tyder): Minnen, barndomsproblem, mobbing till viss del.
Obehaget av just omklädningsrum.



Vi har gympat klart.
Jag byter om så snyggt jag kan, utan att visa några kroppsdelar.
Killarna var ju där.
En av dem är Patrik.


Jag tyder:
Diskretion, jag gömmer mitt verkliga jag.
Rädd för att blotta det riktiga mig.
Rädd för att bli förnedrad, utskrattad, pekad på.

Två av tjejerna duschade. jag tror att det är Emma och nån till.
Jag bestämmer mig för att INTE duscha, då man såklart måste vara naken då.
Killarna är ju där som sagt.
Men när jag snabbt bytt om osv, känner jag att jag fan måååste ducsha.
Vi ska ha fler lektioner, osv.
Jag var rätt äcklig efter gympandet.
Nån raggardusch räckte alltså inte. (Deo)

Jag kommer inte ihåg hur jag gjorde, men jag vände iallafall tillbaka, när jag var på väg ut genom omklädningsrumsdörren.

Duscha av mig, Jag tyder: "Tvätta bort" det dåliga, smutsiga, skitiga förflutna.
Börja om på en ren ny kula.
I detta fallet var det ju nåt jag kände att jag verkligen behövde göra, trots att jag då måste blotta mig.
Visa mina äkta känslor, visa det rätta jaget.

Sen sitter jag och klipper ut mönster. 
De ska sitta på en keramikgrej eller sån, i lera.
Det är en rundaktig kupa, som ska vara värmeljushållare.
Den är sådär snyggt mörkturkos.
Den är delad i två när jag håller på med den.
I sicksackmönster med långa piggar.




Jag limmar med ett kletigt orangebrunt superlim.
Det kommer utanför så jag pillar med det. 
Jag gör den till min svägerska Elin J i julklapp.
Mönstret jag klippte är typ  pappersklistermärken som jag ska sätta dit och också måla lite på.

Jag tyder:
Kreativitet. "lappa ihop något".
Lappa ihop en situation, en relation.
Något som är aktuellt just nu, eftersom färgen är modern.
Ljuslyktan står nog för ett ljus i mörkret.
Jultider.
Att vara snäll mot någon.
Ge gåva av vänskap.



DONKEN.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: